مجلس و نمایندگان

ضرورت توجه به تقویت زیرساختارهای کشاورزی در گنبدکاووس

منتخب گنبد در مجلس: فعالان اقتصادی از بروکراسی خسته شده اند

آوای سنت: منتخب اهل سنت شهرستان گنبد و بخش داشلی برون بر توسعه کشت گلخانه ای در استان گلستان تاکید کرد.

استان گلستان از سال ۷۶ بعنوان استان جدید التاسیس در آن روزگار نه چندان دور، به نام سرزمین طلای سفید شناخته می شد.
در حال حاضر متاسفانه استان گلستان در حوزه صنعت در رده بیست و هشتم جای دارد و این در حالی است که ظرفیت ایجاد بسیاری از فرصت های صنعتی را دارا هستیم، لیکن به دلیل کم توجهی و عدم برخورداری از صنایع تبدیلی در استان، هم از لحاظ میزان ایجاد اشتغال و هم به لحاظ جلوگیری از برون رفت سرمایه از استان در وضعیت نامطلوبی بسر می بریم.

این استان سرسبز در زمینه کشت توتون سابقه هفتاد ساله دارد، اما به دلیل نبود امکانات، این محصول در استان های دیگر بسته بندی می‌شود و انتظار می رود محرومیت ها در زمینه صنایع بزرگ و کوچک مرتفع گردد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، امانقلیچ شادمهر در جلسه شش منتخب استان گلستان در مجلس یازدهم با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر توسعه کشت گل اظهار داشت: شهرستان گنبد کاووس جزو اقلیم های مناسب برای این نوع کشت بشمار می رود و ظرفیت بالایی در اشتغال جوانان دارد.

وی افزود: زمینه اشتغال در بخش دام و طیور نیز فراهم بوده و پتانسیل های زیادی در این زمینه به چشم می خورد. لذا می طلبد با ایجاد مجتمع های پرورش دام و طیور در قالب دامشهر و به شکل پرواربندی گوسفند و گوساله موجبات توسعه این صنعت را فراهم گردد.

منتخب مردم شهرستان گنبد و بخش داشلی برون اصلاح الگوی کشت در منطقه را مورد توجه قرار داد و عنوان نمود: لازم است از ایستگاه تحقیقات دیم در شرق گلستان بهره مناسب بگیریم تا موجب افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در منطقه چپرقویمه گردد. همچنین کشاورزان در زمینه صدور کارت سوخت برای تراکتور ها با مشکلات عدیده ای مواجه هستند که هر چه زودتر می بایست برطرف شود.

شادمهر با گلایه از بروکراسی و قوانین دست و پاگیر خاطر نشان کرد: طبق تحقیقات بعمل آمده نیمی از صادرات گلستان در گنبد جریان دارد، اما هیچ یک از بانک های تخصصی صادراتی در این شهرستان فعالیت ندارند. در اینجا سرمایه گذاران زیادی در گردش چرخ های صنعت و تولید آماده همکاری هستند، ولی سیستم بروکراسی آنها را خسته کرده است. از سوی دیگر معیشت مرزنشینان بطور مستقیم به رونق بازارچه مرزی وابسته بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن