مجلس و نمایندگان

ضرورت توجه دولتمردان به مطالبات جامعه

آوای سنت: نماینده مهاباد عملکرد دولت در مورد عدم تحقق وعده های داده شده در زمان انتخابات را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش آوای سنت، جلال محمود زاده با اشاره به حوادث اخیر در کشور، رضایت‌ مندی مردم در اعتراصات عمومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از را‌ه‌های رضایت ‌مندی جوانان از سیستم و دولت، اشتغال، آزادی ‌های مدنی و تفریحات است که نیاز به زیرساخت ‌ها دارد. به طور مثال در حوزه انتخابی بنده، شهر مهاباد که دویست و شصت هزار نفر جمعیت دارد دو سینما وجود داشت که فعالیت هر دو به تعطیلی کشیده شده است و امروز کسانی که شعار فرهنگی سر می‌دادند، نیستند تا سینماها را راه‌اندازی کنند، در حالی که این امر باعث نشاط و اشتغال شده و معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد. ما نباید صورت مسأله را پاک کرده و بگوییم که مشکلی نبوده و نداریم.

محمودزاده در خصوص عملکرد دولت سیزدهم افزود: دولت از نظر قانونی وظیفه دارد تا زیر ساخت‌ها را آماده کند. مردم را با شعار، وعده وعید نمی‌توان اداره کرد. رئیس جمهور قول داد در طول دوران ریاست خود برای چهارمیلیون نفر شغل ایجاد کند، ولی موضوع کاملا برعکس است! نمونه بارز آن بحث فضای مجازی و همچنین رفاه، فرهنگی و تأمین نیازهای جوانان می باشد که در قبال آن کوتاهی کرد. انتظار داریم در سه سال باقی مانده دولت، این قبیل مسائل را جبران کند. مسئولین وزارت خانه ها نباید صورت مسأله را پاک کنند؛ بلکه به مسائل ورود جدی داشته و ضمن ریشه یابی مشکلات از اقتصاد دانان جناح‌ های مختلف سیاسی دعوت بعمل آورند تا بتوانند با ارائه راهکارها و بر اساس پتانسیل های موجود برای آینده جوانان برنامه ریزی نمایند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیشتر افرادی که از ایران خارج می‌شوند دارای رتبه علمی هستند، زیرا ما نتوانستیم زمینه مناسبی برای اشتغال آنان ایجاد کنیم. امروز فرار مغزها با شتاب ادامه دارد، هیچ کسی حاضر نیست وطن، جامعه و خانواده خود را ترک کرده و در غربت زندگی کند. اکثر جوانان دنبال این هستند تا شغلی درخورشان‌ خودشان داشته باشند و به دلیل عدم توانایی دولت برای ایجاد زیرساخت‌ها از کشور خارج می‌شوند.

محمودزاده در پایان با بیان درخواست پیاپی احزاب اصلاح طلب در خصوص دریافت مجوز برای برگزاری تجمعات یادآور شد: تجمعات قانون دارد و باید بر اساس آن عمل شود. دولت سیزدهم باید بر اساس قانون به تشکل‌های رسمی که ثبت و دارای پروانه هستند اجازه‌ تجمع و صحبت دهد. آنها حق قانونی دارند و دولت باید پاسخگو باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن