مجلس و نمایندگان

ضرورت توجه ویژه به مشکلات زیر ساختی اورامانات

آرش لهونی خواستار بازگشایی گذرگاه های مرزی منطقه شد

آوای سنت: نماینده اهل سنت پاوه و اورامانات بازگشایی رسمی گذرگاه های مرزی را باعث ایحاد تحولات اقتصادی و کاهش مشکلات کولبران برشمرد.

به گزارش آوای سنت، آرش زره تن لهونی در نشستی ضمن اشاره به مجموعه اقدامات به عمل آمده در حوزه پاوه و اورامانات و گفت: در زمانی که متاسفانه بیماری کرونا خیلی از برنامه ریزی ها را تحت شعاع قرار داده است، تلاش ما حول مسائل زیر بنایی متمرکز بوده و در این راستا سعی  کردیم، مشکلات شهرستان های تابعه اورامانات را به تناسب نیازها مورد سنجش قرار دهیم. سالانه تعداد زیادی از مردم در منطقه اورامانات بر اثر حوادث جاده ای جان خویش را از دست می دهند و یا با مشکلات جدی جسمی مواجه می شوند. از آنجائیکه میانگین تلفات جاده ای ما در جاده های اورامانات نزدیک دوبرابر میانگین کشوری می باشد، لازم است که به صورت جدی به این مسئله ورود شود.

وی انتقاد شهروندان درخصوص روکش آسفالت جاده های اورامانات به دلیل قدمت زیاد واز بین رفتن رویه آسفالت را منطقی دانست و افزود: در همین راستا ملاقاتی با وزیر راه داشتیم و ایشان نیز معاون راهداری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل کشور را احضار و دستور تخصیص اعتبار به روکش راههای اورامانات را صادر کرد. نظر به اینکه اعتبارات کافی نبودند، بنده اعتراض کردم و رئیس راهداری قول داد، در اسرع وقت رسیدگی ویژه ای به عمل آورده و نتیجه را ابلاغ نماید.

لهونی با یادآوری مشکلات موجود در بخش های مختلف حوزه انتخابیه اظهار داشــت: فقدان تجهیزات ارتوپدی حسب اعلام نیازسنجی متخصص ارتوپدی در نشست دیروز مطرح گردید ومسئولین دانشگاه قول تجهیزات مربوطه به ارزش ۳ میلیارد تومان را دادند، لذا مقرر گردید مسئولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه حضور بهم رسانده و نیازمندی های خویش را به تفکیک اولویت تشریح نمایند. ازسوی دیگر دغدغه های مردم در مبحث آب، چالش ها ومشکلات فراروی شهرستان پاوه درحضور وزیر ومعاونین مربوطه مطرح شد. توقع مردم اورامانات این هست که از حق آبه مناسبی از سفره های مرزی برخوردار باشند. کیفیت آب برای ما از درجه اهمیت برخوردار است و کیفیت آب نباید فدای سرعت شود، بنابراین نباید با تعجیل سبب ورود آب بی کیفیت به مخازن شویم.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی وروانسر درمجلس شورای اسلامی، مرزهای شوشمی وشیخ صله را به عنوان مرزهای رسمی کشور از زیرساخت های مهم منطقه و بی بدیل اورامانات خواند و ادامه داد: دولت مرکزی عراق نظری نگاه متفاوتی به این مسئله دارد. به همین جهت در دیدار با وزیر امورخارجه و معاونین ایشان درجهت بازگشایی مرزهای یاد شده، صحبت هایی انجام شد، چرا که می دانیم رفع مشکلات کولبران بستگی زیادی به بازگشایی مرزها دارد. در این فرجه زمانی پیگیر مطالبات مردم بودیم. هرچند که این مساعی ها بیش از ۵ الی ماه زمان می برد تا به نتیجه برسند، پس از مردم خوب ونجیب اورامانات می خواهم صبوری پیشه نموده وهمراهی کنند تا به امید خدا پروژه ها به نتیجه برسند. هر زمان هم که از وزارتخانه ها کوتاهی دیده شود، ما حتما از ابزارهای قانونی برای برخورد استفاده خواهیم کرد.

لهونی با تکید بر ایجاد تحول درپاوه عنوان نمود: وضعیت پاوه درصورت بازگشایی رسمی مرز و تردد مسافر شوشمی، قطعا بهبود می یابد. ما برای تححق خواسته هایمان نهایت فشار را به دولت وارد می کنیم. البته راحت ترین کار برای همه صحبت کردن است. ما برای انجام کار به تبلیغات متوسل نمی شویم. هدف این است که مردم نتیجه تلاش ها را ببینند. اگر بنده ادعای انجام کاری را بکنم، اما مردم آن را نبینند، قابل درک نخواهد بود. در خدمت رسانی به مناطق مرزی از گذشته و تا به امروزهیچ گونه  تبعیضی اتفاق نیفتاده است، با این حال کوتاهی ها بوده که بخشی از آن به خاطر شرایط جنگی و سایر مشکلات بوده است. زمانی که کسی از من تقاضای شغل می کند، شرمنده می شوم، زیرا شغل کافی برای همه وجود ندارد. باید به دنبال راهکارهایی باشیم که از لحاظ بکارگیری نیروها توان و ابزار کافی داشته باشند. جبران کمبود ها، بودجه کافی می طلبد و با همت و کار مضاعف می توان فاصله ها را کم کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مدیران اجرایی حوزه انتخابیه را به انجام کار بیشتر دعوت کرد و متذکر شد: مدیران اجرایی شهرستان های اورامانات باید در فعالیت های کارکردی تحرک لازم را داشته و از روزمره گی اجتناب نمایند. مردم را باید به عنوان ولی نعمتان خویش دریابیم. مردم ما مردمی نجیب، متمدن وبافرهنگ هستند، آنها مشکلات متعددی دارند و با همه مشکلات شان، همیشه رعایت ادب و احترام را می کنند و اینها قابل تقدیر است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن