مجلس و نمایندگان

عاملان اجبار زنان به ازدواج و طلاق مجازات می شوند

آوای سنت : عضو فراکسیون زنان مجلس با یادآوری اینکه در لایحه ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار به ایجاد چتر حمایتی قانونی برای بانوان در مقابل افراد مختلف توجه شده است، گفت: در این لایحه اجبار زنان به ازدواج و طلاق توسط ولی و قیم در مسائلی مانند خون‌بس و دیگر موارد شامل مجازات قانونی خواهد شد.

شیوا قاسمی پور با اشاره به ایجاد چتر حمایت قانونی برای زنان در لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار، گفت: در این لایحه به ایجاد چتر حمایتی قانونی برای زنان در مقابل افراد مختلف توجه شده است به عنوان مثال اجبار زنان به ازدواج و طلاق توسط ولی و قیم در مسائلی مانند خون‌بس و دیگر موارد شامل مجازات قانونی خواهد شد.

‌وی افزود: بر اساس این لایحه حتی اگر مردی مطلع باشد که زن مقابل به علت فشار و اجبار، مجبور به ازدواج با او شده، باید مجازات شود.

نماینده مردم مریوان در مجلس یازدهم ادامه داد: در ماده ۳۴ لایحه برای چنین شخصی نیز مجازات تعیین شده است بنابراین با تبدیل لایحه به قانون و اجرای آن، زنان بر اساس کرامت اسلامی دارای حمایت های قانونی جمهوری اسلامی خواهند بود و همچنین در مواردی که شوهری، همسر خود را از خانه بیرون کند باید پاسخگوی قانون باشد و به جزای نقدی محکوم می شود/ خانه ملت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن