مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

مجلس شورای اسلامی و اولویتهای جامعه

ضرورت تمرکز نمایندگان مجلس بر روی مشکلات اقتصادی

آوای سنت : دغدغه معیشتی به عنوان یکی از اصلی ترین نگرانی های مردم ما در شرایطی ادامه دارد که دولت شکست خورده ترامپ در واپسین روزهای حیات خود می کوشد با اعمال تحریم های بیشتر علیه کشور، دولتمردان نظام اسلامی را وادار به نشستن در پای میز مذاکره کرده و به دستاورد مهمی در ماه های پایانی زمامداری خود دست یابد.

به هیچ وجه نمی توان منکر این قضیه شد که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بیشترین کسانی که اخبار نتایج انتخابات را دنبال می کردند مردمی بودند که در گوشه و کنار، نه به امید پیروزی جو بایدن، بلکه برای دیدن پایه های ویران شده دولت فعلی آمریکا و چهره درهم شکسته ترامپ، به جریان این انتخابات روی خوش نشان داده بودند.

پس از این فرایند و در حالی که به نظر می رسد دونالد ترامپ شکست را پذیرفته باشد، مردم در ایران از مسئولین دولت و منتخبین مجلس یازدهم انتظار دارند به امید روی کار آمدن بایدن ننشسته و مشکلات اساسی گرانی و تورم فزاینده کالاهای مورد نیاز داخل را حل کنند. موضوعی که در ایام پیش رو به مهمترین محور گفتگوهای نمایندگان مجلس کنونی تبدیل‌شده و آنها نیز به عناوین و بهانه های مختلف روی این مسئله صحه می گذارند.

نیاز به یادآوری نیست که رسالت خطیر و دشوار نمایندگان مردم تصویب رساندن قوانینی است که بتواند جلوی گرانی های فزاینده را گرفته و همانگونه که خود نیز تاکید می کنند وظیفه اجرایی کردن قوانین و اجرایی کردن طرح ها و مصوبات به عهده رئیس قوه مجریه و هیات دولت وی است.

قاطبه نمایندگان مجلس این را نیز باید بدانند ورود به دوران ریاست جمهوری جو بایدن و پیش بینی های احتمالی درباره آن به عهده وزارت خارجه و همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده و اگر قرار است صحبتی در این باره شود، در چارچوب وظایف وزارت یاد شده و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس است.

ایران پس از گذشت چند ماه از یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قیمت کالاها همچنان سوار بر موج گرانی پیش می رود.

روزی نیست که کالایی بی دلیل افزایش قیمت پیدا نکرده و طی یکی دو سال گذشته، هیچ هفته ای نبوده که مردم بدون دغدغه و در آرامش پشت سرگذاشته باشند. در این وضعیت بغرنج و در حالی که هنوز هم برخی از نمایندگان بهارستان در کمیسیون های مختلف به اظهار نظر درباره جو بایدن پرداخته و  از عدم دل بستن به دولت آینده این کشور دم می زنند، گرانی کمر قشر آسیب پذیر را کاملا خم کرده و مجلس یازدهم فکر عاجلی برای این موضوع  و برون رفت کشور از مشکلات فعلی نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدتی است که برای ایرانی ها تمام شده و آنها از نمایندگان خود انتظار دارند به جای اظهار نظر درباره امثال ترامپ و بایدن به مهمترین وظایف خود همت گمارند. منتخبین بهارستان باید به یاد داشته باشند که دوره چهارساله مجلس یازدهم نیز روزی به نقطه پایانی رسیده و مردم عملکرد آنها را بدون در نظر گرفتن سیاست های دولت فعلی و آینده آمریکا در کفه ترازو خواهند گذاشت.

نهایتا بسیار دیر خواهد بود که آن زمان منتخبین ملت از خود سلب مسئولیت کرده و وضعیت آشفته اقتصاد کشور را متوجه سیاست های ضد ایرانی ترامپ و بایدن کنند.

مطلب ارسالی به آوای سنت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن