مجلس و نمایندگان

مسوولان باید در رابطه با جامعه صادق باشند

آوای سنت: عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس ایجاد فاصله بین مردم و مسوولین را موجب سلب اعتماد از آحاد عمومی جامعه برشمرد.

به گزارش آوای سنت، معین‌الدین سعیدی با بیان اینکه ما با پدیده عجیبی در کشور مواجه هستیم، گفت: یکی از این مشکلات بازار ریاکاری خصوصا در بین مسئولین است. متاسفانه بعضا شاهد رفتارهایی هستیم که آسیب زیادی به دنبال داشته و جای سوال دارد.

به عنوان نمونه، توئیتر را به روی مردم فیلتر کردند، حال آنکه در استفاده از فیلتر شکن اشکالات قانونی دیده می‌شود، مضافا بر اینکه فروش فیلتر شکن تبدیل به صنعت شده است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در زمان عدم دسترسی مردم به توئیتر، ما باید در مرتبه اول حافظ قانون باشیم، افزود: اگر استفاده از توئیتر اشکال حقوقی دارد، پس چرا مسوولین از آن استفاده می‌کنند؟!

اگر بهره مندی از این فضاها اشکال حقوقی دارد، پس ما هم نباید از آن بهره مند شویم و اگر مشکل حقوقی ندارد، چرا مردم نباید دسترسی داشته باشند، لذا این سوال مطرح است که بر چه اساسی توئیتر را فیلتر کردند؟!!

نماینده مردم چابهار، نیک شهر و قصرقند، ریا و ظاهر سازی را از دیگر مشکلات جامعه دانست و عنوان نمود: ظاهرسازی ها با نهاد دین در تعارض است و با آنچه که به خاطر آن انقلاب کردیم، مغایرت ماهوی دارد، این موارد باعث می شود از اصول جا بمانیم، زیرا اصل را به فراموشی سپرده و به یک سری ظواهری تکیه کردیم که هیچ مشکلی از مردم مرتفع نمی‌ کنند.

سعیدی ادامه داد: برخی از افراد با ظواهر مذهبی، کارهایی می کنند که باعث می‌شود جوانان و نسل جدید از دین فاصله بگیرند. اقشار جوان ایراد در رفتارهای معدودی رجال مذهبی را به دین نسبت ندهند، هر چند که متاسفانه این اتفاق در حال رخ دادن است و پدیده شوم دین گریزی در میان جوانان نگران کننده می باشد.

مردم رفتار ما را با قانون و با حرف ها و شعارهایی که می دهیم، مقایسه می‌کنند. بنابراین نمی توان از یک طرف شعار حمایت از مردم سر داد و از سوی دیگر آنها را از امکاناتی محروم کرد که خود ما از آن استفاده می‌کنیم. این کار در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

این نماینده مردم در مجلس درباره لزوم بازسازی اعتماد بین مردم و مسوولین تاکید کرد: اگر حرف و عمل ما یکی باشد، مسلما پایه های این اعتماد شکل خواهد گرفت.رسیدگی به معیشت مردم را در اولویت کارها است. به عنوان نمونه تامین کالاهای اساسی برای دهک های پایین جامعه و دریافت مالیات از خانه های خالی از جمله طرح های مفید در مجلس یازدهم است که موجب شادی مردم خصوصا طبقه محروم گردید.

سعیدی یادآور شد: کار نمایندگان مناطق محروم بسیار سخت تر است. گویا مسابقه دوی ماراتنی است که ما فرسنگ‌ها از دیگر افراد شرکت کننده در این مسابقه عقب تر هستیم و من معتقدم رد کلیات بودجه مخصوصا برای مناطق محروم آسیب بسیار جدی ایجاد خواهد کرد.
اگر حرف و عمل مسوولین یکی باشد، اعتماد از دست رفته مردم باز می‌گردد.

عضو کمیسیون هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان ساخت: پیشرفت‌های علمی، فنی و تخصصی جمهوری اسلامی ایران به لطف تلاش‌های متخصصان و دانشمندان مجرب با وجود تحریم‌ها و خصومت‌ها، چشم جهانیان را به خیرگی واداشته است و امید می رود تا تداوم آن روند رو به رشد زمینه‌ساز پیشرفت‌های آتی در جهت رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشت و رفع محرومیت ها علی الخصوص بر چهره استان عزیزمان سیستان و بلوچستان باشد .

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن