مجلس و نمایندگان

مطالبات نمایندگان اهل سنت در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور

آوای سنت : به مناسبت هفته وحدت جلسه فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم با دکتر سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد .

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه نمایندگان پایگاه مردمی دارند و می‌توانند پیوستگی مردم را با نظام محکم‌تر کنند، تاکید کرد: «ما از فردا جلسات مجامع استانی را آغاز خواهیم کرد، با مشغله زیادی که آیت الله رئیسی داشت یک مقدار هماهنگ کردن این جلسات سخت بود اما خوشبختانه قرار شد هفتگی این برنامه را داشته باشیم و فردا جلسه با مجمع نمایندگان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را خواهیم داشت و این جلسات ادامه خواهد داشت».

معاون رئیس جمهور افزود :«البته هنوز برگزاری این جلسات به صورت فراکسیونی آغاز نشده، ولی ما به طور خاص تاکید می‌کنیم که این انجام شود ولی در سفرهای استانی هم این فرصت هست و نمایندگان فرصت دارند دیدگاه ها و مسائل خود را منعکس کنند».

در این نشست ؛نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت، دیدگاههای خود را پیرامون مشکلات اهل سنت ایران با مطالبات حوزه انتخابیه خودبه اطلاع معاون رئیس جمهور رساندند.

دکتررحیمی نماینده مردم تربت جام ، تایباد ، باخرز و صالح آباد در این دیدار یکی از نمایندگانی بود که به طرح دیدگاه های خود پرداخت و گفت :«با اشاره به عمر ۴۳ ساله انقلاب اسلامی ؛هم حرف ما برای شما تکراری است و هم‌حرفهای شما برای ما .

واقعیت امر این است مردم ما دیگر هیچ توجیهی را نه از ما نمایندگان و نه از علما و‌معتمدین  نمی پذیرند که چرا با گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب با انباشتی از مطالبات بی پاسخ اهل سنت ایران مواجهیم».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود :«فقدان یک مسجد در تهران برای اهل سنت  و نماز خواندن در خیابانها و اپارتمانها، عدم انتخاب  معاون رئیس جمهور ،وزیر ، استاندار و فقط دو سفیر انهم در بین بیش از صد سفیر ایران قابل پذیرش برای افکار عمومی جهان اسلام و جامعه ما نیست! قبلا این حرف مطرح بود که اهل سنت به اصلاح طلبان رای می دهند و به همین علت مطالباتشان پاسخ داده نمی شود ما اینبار این فرصت را به اصول گرایان دادیم و حمایت کردیم تا دیگر بهانه ای نباشد و امیدواریم از این فرصت و سرمایه عظیم و‌میلیونی اهل سنت برای افزایش مشروعیت نظام بهره گیری گردد ».

دکتررحیمی  تاکید نمود :« هرکسی در کشور با هر تحلیل و‌ توجیهی مانع استفاده ازشایستگان اهل سنت شود و با این کار مردم ما را دلسرد نموده و از نظام دور کند ؛ خیانت اشکار به جمهوری اسلامی نموده و ضربه به امنیت این‌کشور و نظام وارد نموده است».

نماینده مردم تربت جام و تایباد اضافه نمود:« صدا و سیما از پول مالیات ما و نفت ملی ما بودجه می گیرد اما کدام بخشش متعلق به ماست تا باورهای خود را به فرزندانمان اموزش دهیم ؟ بگذریم از تخریبها و توهینهایی که گاه و بیگاه  در همین رسانه ملی رخ می دهد و ما مجبور به واکنش می شویم !

حتی کتابهایی که در مدارس به نام اهل سنت چاپ می شود محتوایشی ربطی به اعتقادات ما ندارد و فرزندان ما استحاله فرهنگی شده اند !»

دکتررحیمی جهان آبادی با انتقاد از وضعیت استخدامها و پست های مدیریتی گفت :«امار جمعیت شهرهای سنی نشین را با امار مدیران در شورای اداری همان شهر مقایسه کنید تا بدانید چقدر مردم ما شریک در قدرتند!» به چه دلیل در فرم های استخدامی حتی ابدارچی ادارات مذهب افراد سوال می شود ایا این نقض حقوق مردم نیست ؟!»

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:« اگر به سرمایه عظیم مردمی اعتقادی هست باید در بین سفرا ، استانداران، وزرا و معاونان رئیس جمهور از اهل سنت انتخاب می شد یا انتخاب شود بیش از دهها پست کلیدی در مجموعه ریاست جمهوری است. بجای پاس دادن ما به بخشداری فلان جا که اخرش هم نیروی اهل سنت صلاحیتش تایید نمی شود، چرا از تهران و مجموعه ریاست جمهوری شروع نمی کنید !؟ اگر معاون مناطق محروم رئیس جمهور از اهل سنت انتخاب می شد چه مشکلی رخ می داد ؟!اگر یکی از معاونان رئیس جمهور اهل سنت باشد چه آسیبی به کشور وارد می شود !؟

دکتررحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید نمود :« دولتها می ایند و می روند اصلاح طلب و اعتدالی و اصول گرا! اما رفتار با ما اهل سنت در گزینش ها و حراستها و مخالفت در اعطای پستها به شایستگان ما تغییر نمی کند و این رفتار؛ باعث ناامیدی گسترده در بین علما ، مردم و خصوصا نسل جوان ما شده و قطع امید به اصلاح  امور از طریق انتخابات را رقم زده است که این امر پیامدهای امنیتی خطرناکی می تواند در پی داشته باشد ».

لازم به ذکر است دکتررحیمی جهان آبادی در ایام انتخابات ریاست جمهوری گذشته یکی از اعضای شاخص «شورای راهبردی اهل سنت ایران» بود که این تشکل ؛ حمایت اهل سنت در مناطق مختلف کشور از آیت الله رئیسی را انجام داد ./کانال دکتر رحیمی جهان آبادی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن