مجلس و نمایندگان

نماینده اهل سنت مجلس:مشکلات معیشتی جامعه محتاج تدبیر فوری دولت است

آوای سنت: نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر حل بحران معیشتی با نسخه تعاملی و تعادلی تاکید کرد.
به گزارش آوای سنت محسن فتحی با اشاره به مشکلات معیشتی چند ماه اخیر گفت: دولت موظف است ضمن بازنگری فوری در سیاست‌گذاری‌های غلط اقتصادی، مسیری شفاف و زودبازده برای بازگشت امید به سفره‌های مردم ایجاد کند. نباید با رفتارهای دوراز اخلاق محیط فکری مردم را ناامن کنیم. مردم در شرایط سخت تحریم و جنگ‌ افروزی غربی‌ها و بعضا سو تدبیر مدیران داخلی در شرایط مناسبی بسر نمی ‌برند.
وی با بیان اینکه مجلس در وهله نخست باید کنشگر و با برنامه باشد، افزود: دولت در زمینه ایجاد این رفتارها بی‌تقصیر نیست و چه بسا بخواهد برای فرار از برخی ناکارآمدی‌ها مشوق و خواهان چنین رفتارهایی باشد، واکنش هیجانی نمی‌ تواند منجر به توسعه شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس ادامه داد: کارگزاران رویه منتقد به خود گرفته ‌اند و این خود یکی از بزرگترین دلایل بی ‌اعتمادی مردم شده است. وضعیت فعلی حاصل کم کاری و مدیریت ضعیف همه ما است و در این شرایط به جای مقصر شناختن دیگران، باید با برنامه پیش رفت.

دبیر کمیسیون بهداشت نیاز اصلی مردم را در گشایش اقتصادی دانست و عنوان نمود: صاحبان تریبونی که به جای حل مشکل در این شرایط به دنبال تنش آفرینی باشند، گناهی نابخشودنی مرتکب شده‌اند. رویکرد مقام معظم رهبری در همراهی قوای سه گانه شفاف و مشخص است، ایشان به تفکیک قوا و لزوم رعایت شانیت هر کدام از ارکان حاکمیت همواره تاکید داشته و هرنوع رفتاری که خارج از اخلاق و قواعد اداری باشد را مورد نکوهش قرار داده‌اند.

فتحی لزوم دوری از ایجاد فضای تنش‌ زا مورد تاکید قرار داد خاطر نشان ساخت: در شرایط بحرانی اکنون ایجاد فضای تعاملی و تعادلی نسخه ‌ای قابل قبول‌ تر است. زیبنده نمایندگان نیست تا رفتاری بر خلاف اخلاق اسلامی را بر زبان جاری و ساری نمایند، هرچند که این نحوه واکنش‌ها بعدها خود نمایندگان را نیز قربانی خواهد نمود. توصیه‌های مکرر رهبر انقلاب باید نقشه راه باشد و مدعیان پیروی از رهبری باید پیش قراول اخلاق‌ مداری باشند.

این نماینده اهل سنت مجلس همچنین اظهار داشت: بنده عهد بستم که بجای شراکت در قوه مجریه، ناظر خوبی باشم و به جای تنش‌ آفرینی در جهت حل مشکلات، از راه تعامل و دوستی اقدام نمایم. دولت موظف است ضمن بازنگری فوری سیاست‌ گذاری‌های غلط اقتصادی، مسیری شفاف و زود بازده برای بازگشت امید به سفره‌های مردم ایجاد کند.

فتحی به کم کاری و بدعهدی‌ های دولت در کردستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان کردستان همچنان در صدر استان‌های کم برخوردار کشور است و این مهم از آمار جمعیت بیکار جوانان مشخص می باشد. ‏در شرایط جنگ اقتصادی، بهبود وضع معیشت مردم دغدغه اول مجلس است. البته مجلس نمی‌ تواند جایگزین دولت در اجرا باشد و تصمیمات گرفته شده توسط نمایندگان باید توسط همین دولت به مرحله اجرا درآیند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن