مجلس و نمایندگان

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی: جزو چهار استان فقیر و محروم کشور هستیم

آوای سنت : نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: جزو چهار استان فقیر و محروم کشور هستیم که نشان می‌دهد این استان از شرایط خوبی برخوردار نیست.

رمضانعلی سنگدوینی، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد آب شرب گلستان از چاه‌های زیرزمینی استان تأمین می‌شود.

وی افزود: اگر سد نرماب شرق استان و شیرین سازی آب دریا ازغرب استان انتقال دهیم چاه‌هایی که اکنون برای آب شرب استفاده می‌شود برای کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: توافقی که با همسایگان دریای خزر داریم در سال ۲۰۲۵ به اتمام می‌رسد و باید مجوز آب شیرین کن را از آنها گرفت.

وی با اشاره به پدیده ریزگردها در استان، اظهار کرد: استان شرایط خوبی ندارد و باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه با بودجه‌هایی که برای استان در نظر گرفته شد وضعیت استان تغییر کرد اما همچنان نیازمند توجه اساسی است و باید درآمد استان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی وجود پروژه‌هایی چون پتروشیمی، نیروگاه، منطقه آزاد را فرصتی مناسب برای افزایش درآمدی استان دانست و گفت: این پروژه‌ها باید پشتیبانی شود چرا که با راه اندازی آنها اشتغال استان قطعاً رونق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: پروژه‌هایی چون سد وشمگیر، سد میرداماد، تصفیه خانه فاضلاب مدل دوم گرگان و پرداخت مطالبات گندم از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

سنگدوینی با بیان اینکه ۳۶ روز امنیت غذایی کشور توسط استان گلستان تأمین می‌شود، اظهار کرد: امروز جای صنایع تبدیلی در استان گلستان بسیار خالی است.

وی در پایان از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواست تا اضافه کاری و رفاهیات دستگاه و وزارت خانه‌ها در عین عدالت انجام شود./مهر

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن