مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

نمایندگان مجلس برای اصلاح امور تعجیل نمایند

تاکید نماینده اهل سنت مجلس بر اصلاح شیوه حکمرانی

آوای سنت : نماینده اهل سنت مجلس با اشاره به مشکلات ساختاری در اداره کشور تاکید کرد: حکمرانی کنونی در کشور با آرمانهای امام و رهبری انطباق ندارد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت دکتر جلیل رحیمی جهان آبادی در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز (چهارشنبه ۱۹ شهریور)مجلس شورای اسلامی  با یادآوری این مسئله که صد روز از کار مجلس یازدهم گذشته است، نمایندگان و همکاران خود را مخاطب قرار داد و در نطق خود از آنها پرسید: آیا طی این مدت مجلس در صدر و جریان امور قرار داشت است!!

وی در این باره افزود: زمانی که اکثریت شما در این مجلس حضور نداشتید، گمان می کردید مجلس و کشور در دست اصلاح طلبان قرار دارد، ما امروز به عینه می بینید که مجلس و کشور نه تنها در دست اصلاح طلبان و یا اصولگرایان نیست که به دست فرصت طلبان افتاده است. فرصت طلبانی که تصمیم گیران در سایه هستند. وزارت خانه ها همچون صنعت، جهاد، نیرو، آموزش و پرورش را نه وزرا، بلکه مافیای پیرامون وزرا اداره می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم اظهار داشت: باید بررسی شود که نقش وزرای انتخابی چقدر درتصمیمات موثر بوده است.در این صد روزی که به عنوان نمایندگان مردم بودیم، قیمت برنج چهار برابر و قیمت خودرو سه برابر افزایش پیدا کرده و سقوط ارزش پول ملی به سیصد برابر رسیده است!!

واردات کالاهای غیر ضروری با ارز دولتی انجام می شود. به مردمی که پول سهام خود را به فروش رساندند، پولی داده نشده است. مبلغ دفترچه های بیمه روستایی از شصت هزار تومان به هفتصد هزار تومان رسیده است و ما در برابر همه این مسائل چه اقدامی انجام داده ایم؟!!

جهان آبادی با بیان اینکه این کشور در شرایط حکمرانی خوب و مطلوب بسر نمی برد، عنوان نمود: این کشور شرایط لازم برای اینکه مردم احساس امنیت شغلی، امنیت فکری و امنیت کاری بکنند را ندارد. مسیری که حرکت می کنیم با آرمان مردمی ترین انقلاب خاورمیانه تفاوت زیادی پیدا کرده است. برای پایداری این نظام بیش از دویست و سی هزار شهید تقدیم شده است، اما مسیر فعلی ما با مسیری که رهبری و آرمان های انقلاب ترسیم نموده اند، متفاوت است و لذا مردم را راضی و خشنود نمی کند.

این نماینده مردم در بهارستان متذکر شد: برداشته شدن محدویت ها توسط ستاد کرونا پس از چند هفته اعمال محدودیت بدون دلیل بوده است! مدارس فعال شده و دانش آموزان به همراه معلم ها بی آنکه کسی پاسخگو باشد در معرض خطر قرار دارند. آیا شیوه پیشنهادی رئیس جمهور و وزیر محترم مبنی بر ترک تحصیل اختیاری دانش آموزان بمدت می تواند یک راهکار مطلوب و سنجیده بحساب آید؟

جهان آبادی حکمرانی مفید و مطلوب را در آسایش، آرامش، رفاه و پیشرفت در کشور خواند و یادآور شد: ایران کشوری است که هزار میلیارد ذخیره نفتی را در خود داشته و سومین دارنده گاز جهان است. ینابراین باید کاری کنیم که مردم در پشت درب مجلس ضجه نزنند. وزارت خانه های مختلف و ادارات با مشکلات عدیده ای دست به گریبان هستند. آموزش و پرورش در ادارات خود عده ای را بی آنکه امنیت شغلی و امید به آینده داشته باشند، به برده داری و بیگاری گرفته است. برخی از نهضت ها بعد از ده سال تدریس خانه نشین شده اند. کاری که برده داران نیز با زیر دستان خود نمی کنند.

چرا مجلس درمقابل این وقایع خاموش است و کار کارشناسی انجام نمی دهد؟ امید می رفت که همکاران مجلس در شروع کار خود تصمیمات خوبی بگیرند. نباید در قبال برخی تصمیمات سکوت اختیار کرد.

نماینده خواف، تربت جام، باخرز و صالح آباد با به چالش کشیدن قانون انتخات ریاست جمهوی در کشور ادامه داد: قانون انتخابات ریاست جمهوری در مسیر اصلاح شدن قرار گرفته است. در قانون فعلی پنجاه درصد زنان که شهروندان ما هستند، نادیده گرفته شده اند. کدام زن را می توان پیدا کرد که به لحاظ فکری از مرد ضعیف تر باشد و چرا نباید زنان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند؟!

جهان آبادی در نطق پایانی خود قانون منع کاندیداتوری اهل سنت را نیز شامل اصلاح شدن دانست و گفت: میلیون ها اهل سنت ایران بی هیچ دلیلی از کاندیداتوری در این انتخابات حذف هستند! این قوانین به چه دلیل وضع شده اند؟ مگر مبنای شایسته سالاری بر اساس مذهب اشخاص تعیین شده است؟! زمانی در کشور پاکستان که از حداکثر جمعیت اهل سنت را در خود دارد، خانم بی نظیر بوتو ازمذهب شیعه سکاندار حکومت بود. با این اتفاق مگر عرش خدا به لرزه در آمد؟! در عراق که از اکثریت جمعیت شیعه مذهب را دارد، یک کرد اهل سنت رئیس جمهور است و با این انتخاب آیا آن کشور نابود می شود؟!

می بایست کشور و مردم را دریابیم، چرا ما نمایندگان مجلس امید رهبری و امید این مردم هستیم.

فایل صوتی سخنرانی دکتر رحیمی جهان آبادی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن