مجلس و نمایندگان

هشدار نماینده خاش درباره شیوع کرونای هندی در سراسر کشور

آوای سنت: نماینده خاش ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت سیستان و بلوچستان، نسبت به شیوع کرونای هندی در سراسر کشور هشدار داد

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی از شرایط شیوع شدید کرونای هندی در استان سیستان و بلوچستان ابراز نگرانی کرد و گفت: نیاز است سپاه و ارتش به مسئله ورد پیدا کنند و همچنین واکسیناسیون در این استان به سرعت انجام شود.

وی درباره آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از اردیبهشت‌ماه آثار شیوع کرونای هندی مشخص شده بود و همان زمان نیز هشدارهایی داده بودند که توجه بیشتری به مرزها شود و افرادی که از آن طرف مرزها به صورت رسمی می‌آیند کنترل و با کسانی که غیرمجاز وارد می‌شوند، برخورد صورت گیرد، اما متاسفانه این اقدام انجام نشد و استان تبدیل به استان سیاه شده است.

حسین زهی با استناد به آمارهای ارائه شده عنوان نمود: تعداد مبتلایان در این استان با نزدیک به هشتصد نفر بیمار شناسایی شده در روز رو به افزایش بوده و تعداد تلفات دو رقمی می باشد. ضمن آنکه بسیاری از افراد جانشان را در خانه ها از دست می‌دهند. اکنون در سراسر استان در هر خانواده د الی سه نفر مبتلا هستند، برای مدیریت و کنترل این مسئله باید وزارت بهداشت ورود پیدا کند و واکسیناسیون انجام شود تا روحیه مردم قدری بهبود یابد. متاسفانه بسیاری از افرادی که مبتلا هستند جانشان را از ترس ناشی از تبعات کرونا از دست می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: از نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه، سردار سلامی و امیر موسوی درخواست می‌کنیم که حتماً بیمارستان‌های صحرایی را برپا کنند و از نیروهای‌شان بخواهند که به مسئله ورود پیدا کنند. بیمارستان‌های استان جا ندارند و تخت‌های آن‌ها پر است. افرادی که مراجعه می‌کنند به دلیل نبود تخت به خانه بازگشته و در آنجا جانشان را از دست می‌دهند. اگر کسی خودش از نظر مالی بتواند کپسول تهیه کند، می‌توانند زنده بماند، اما اکثر کسانی که جانشان را از دست می‌دهند، افرادی هستند که در بیمارستان‌ها برایشان جایی نیست و به خانه می‌روند و توان تهیه کپسول اکسیژن هم ندارند.

حسین زهی درباره روند واکسیناسیون در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: مردمی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، می‌گویند واکسن به اندازه کافی وجود ندارد. نیاز است که از واکسن تولید داخل و همچنین وارداتی تزریقات هر چه سریعتر انجام شود. اگر واکسیناسیون انجام نشود کرونای هندی به کشور و سایر استان‌ها شیوع پیدا خواهد کرد.

بر این اساس روز گذشته هجدم تیرماه بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نزاجا از برپا کردن سه بیمارستان صحرایی تنفسی صد تخت خوابه در زاهدان، خاش و زابل سخن به میان کشید و گفت: اولین کادر درمانی ما، متشکل از پنجاه نفر از تخصص‌های مختلف از شیراز عازم زاهدان شده‌اند. همچنین پنج مخزن اکسیژن ده تنی، بیست و پنج تنی و سی تنی از ارتش در خواست شد که آماده شده و ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده در محل‌های مورد نظر نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اقلام پزشکی مورد نیاز در استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: صد هزار تست تشخیص کرونا تهیه شده و وارد استان می‌شود. همچنین صد هزار دستکش، صد هزار ماسک، ده هزار عدد گان، ده هزار لباس یک بار مصرف، ده هزار دستکش جراحی و مقدار زیادی مایع ضدعفونی‌کننده تحویل مسئولان استان می‌دهیم.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد و تا زمانی که بیماری کرونا کنترل شود، ما در منطقه حضور خواهیم داشت و علاوه بر غربالگری که انجام می‌دهیم، اگر واکسن کرونا توزیع شود، اعلام آمادگی کرده‌ایم کادر درمانی‌مان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار گیرد تا ریشه این بیماری را در استان بخشکانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن