مجلس و نمایندگان

همکاری اقلیم کردستان عراق با استان کردستان

آوای سنت: نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن تفاهم‌ نامه همکاری اقلیم کردستان عراق با استان کردستان در آینده نزدیک سخن به میان کشید

به گزارش خبرنگار آوای سنت در دیدار شیوا قاسمی پور با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که در تهران و با حضور قالیباف رئیس مجلس برگزار گردید وی با تاکید بر توسعه روابط بین دو منطقه گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه و همچنین ساخت راه‌آهن سنندج- باشماق- سلیمانیه و‌ ثبت منظر فرهنگی اورامان یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ بوده و مزیت‌های اقتصادی آن در صورت مشارکت سرمایه‌گذاران دو طرفه خواهد بود. در این زمینه آمادگی لازم برای صدور مجوز وجود دارد و امیدواریم از دروازه تجاری به ‌وجود آمده، بندر زمینی مستحکمی ایجاد شود.

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس همچنین خواستار پیگیری مشکلات اساسی و مهم مردم کردستان در بحث کارگران و استادکاران شاغل در اقلیم کردستان شد و در اینباره افزود: در سنوات گذشته مشکلات زیادی برای این قشر زحمت‌کش به‌ وجود آمده و متاسفانه آمار فوت این بزرگواران در حین کار رشد چند برابر را نشان می دهد. بنابراین نیاز است که از لحاظ ایمنی، صدور بیمه، صدور ویزا، پرداخت دستمزد مناسب، احترام به جایگاه کارگران و سلامت پزشکی این عزیران نهایت همکاری بعمل آید. در این راستا تفاهم نامه همکاری با وزارت کار اقلیم کردستان تهیه و تنظیم شده که امیدواریم به‌ زودی نهایی شود تا مشکلات این عزیزان نیز به ‌حداقل برسد.

قاسمی با اشاره به ضرورت به ایجاد شهرک‌ مشترک صنعتی در منطقه مریوان شد و تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته دو شهرک صنعتی تجاری بین ایران و عراق به‌زودی ایجاد می ‌شود که یکی از این شهرک‌ها در مریوان به‌ واسطه وجود مرز مشترک اقلیم کردستان فعال خواهد شد. بنده امیدوارم با مشارکت سرمایه‌گذاران اقلیم و ساخت کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی ضمن افزایش تولیدات داخلی، رشد اقتصادی و توسعه صادرات اشتغال پایداری را برای مردم منطقه فراهم نماییم.

نماینده مریوان در این دیدار توسعه روابط دانشگاهی و آکادمیک بین دو منطقه را حائز اهمیت دانست و عنوان نمود: با توجه به استقبال دانشجویان اقلیم کردستان از امکانات آموزشی استان کردستان به‌ زودی زمینه ایجاد پردیس بین‌المللی دانشگاه کردستان در شهر مریوان ایجاد خواهد شد تا ضمن کاهش مسافت زمینه تحصیل برای دانشجویان اقلیم کردستان فراهم گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن