مجلس و نمایندگان

کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان

آوای سنت: نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین مشکل آموزش در استان سیستان و بلوچستان را کمبود فضا و کلاس های درس خواند.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی در حاشیه برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: توسعه زیرساخت های آموزشی باید باحساسیت ویژه ای لحاظ شود، چرا که دانش آموزان امروز، آینده سازان جامعه هستند و در این راستا با تعامل و مشارکت اولیا، مربیان و مسئولین این امر مهم تحقق خواهد یافت. متاسفانه بزرگترین مشکل آموزش در استان سیستان و بلوچستان کمبود فضا و کلاس های درس است و تدریس در بسیاری از مدارس به صورت دوشیفت و یا با تجمیع پایه ها برگزار می شود.

حسین زهی با بیان این مطلب که مسئولان تلاش های زیادی جهت توسعه زیرساخت های آموزشی استان انجام دادند، افزود: با توجه به عمق محرومیت ها، پایین ترین سرانه فضای آموزشی کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است، زیرا دانش آموزان ما کماکان در مدارس کپری و غیراستاندارد مشغول تحصیل می باشند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: همزمان با مجلس یازدهم، توسعه زیرساخت های آموزشی شهرستان به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گرفت و در این راستا با تعامل مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، فرمانداری و مجموعه آموزش و پرورش شهرستان، سرانه زیرساخت ها جهش مناسبی نسبت به گذشته داشته است.

مهندس حسین زهی همچنین افزود: احداث پروژه های بزرگ هنرستان دارالفنون، مدارس شبانه روزی پسرانه و دخترانه بیست و چهار کلاسه تیزهوشان، مجتمع های بزرگ آموزشی شبانه روزی دشت آبخوان و دشت جارو و احداث بیش از هفتاد مدرسه با استفاده از ظرفیت سازمان نوسازی، جامعه خیرین، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و مسئولیت های اجتماعی دستگاهای اجرایی و شرکت های تولیدی نشانگر خدمات ماندگار نظام و مسئولان طی مدت سه سال گذشته در سطح شهرستان خاش بوده که این حرکت جهادی قابل تقدیر می باشد.

حسین زهی خاطر نشان کرد: اخیرا هم جلساتی با مسئولان بانک ملی ایران، سازمان کشتی رانی و کارخانه سیمان خاش برگزار کردیم و این سازمان ها احداث سه فضای آموزشی دیگر درسطح شهرستان خاش را متقبل شدند که عملیات اجرایی یکی از پروژه ها طی روزهای گذشته آغاز شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن