مجلس و نمایندگان

کیفیت پایین خودرو و مشکلات راهها مهم ترین عوامل تصادفات در سیستان و بلوچستان

آوای سنت: نماینده خاش علت تلفات بالای جاده ای در سیستان و بلوچستان را در پایین بودن ایمنی خوروها و نبود بزرگراه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، اسماعیل حسین زهی طی سخنانی وضعیت نامناسب جاده ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی را از عوامل موثر در آمار بالای مرگ و میر تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز دانست و گفت: حجم تصادفات و آمار کشته شدگان در حوادث جاده ای اکثرا به سیستان و بلوچستان باز می گردد. این استان در صدر لیست آمار کشته شدگان در تصادفات جاده ای قرار دارد. متاسفانه تمام جاده های استان دو طرفه است. برخی استان ها بزرگراه و برخی دیگر به آزاد راه مجهز شده اند، اما جاده های سیستان و بلوچستان کماکان دو طرفه هستند.

وی در اینباره اظهار داشت: رخداد مرگ و میر تصادفات جاده ای بزرگراه ها و آزادراه ها در وهله نخست به کیفیت خودروها بر می گردد و در وهله دوم به خطای نیروی انسانی و رانندگان مربوط می شود. عدم توجه به نکات راهنمایی و رانندگی، عمدتا منجر به واژگونی خودروها و مرگ سرنشینان شده، اما در تصادفات جاده ای استان سیستان و بلوچستان خودروها شاخ به شاخ تصادف می کنند، لذا تقریبا نصف آمار کشته شدگان تصادف جاده ای در ایام نوروز امسال شامل سیستان و بلوچستان شده است.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ساله تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در این استان به مرکز مربوطه ارسال می شود، لیکن وزارت راه شهرسازی هیچ گونه توجهی به وضعیت جاده های ما ندارد. یکبار باید برای همیشه بودجه ای تخصیص داده شده و کریدور شمال به جنوب که از اهمیت بالایی برخوردار است، تکمیل گردد. کیفیت خودروها نیز از عوامل اساسی در بالا بودن آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای بشمار می رود.

حسین زهی تاکید کرد: متاسفانه رقابتی در بازار تولید خودروهای داخلی وجود ندارد. نیاز است خودروسازهای داخلی حداقل در کنار افزایش روزافزون قیمت ها، مقداری در ایمنی و کیفیت خودروهای تولیدی تمهیدات لازم را بکار ببرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن