مجلس و نمایندگان

گزارش نماینده چابهار از عملکرد یکساله

آوای سنت: نماینده اهل سنت مردم چابهار طی گزارشی از رفع مشکلات اقشار و بهبود وضعیت در بخش های مختلف سخن به میان کشید.

به گزارش آوای سنت، معین الدین سعیدی در گزارش عملکرد سالیانه خود با اشاره به سال ها قرار گرفتن کشور در معرض تحریم های ظالمانه و کاهش درآمد های ارزی حاصل از فروش نفت گفت: در کنار این مسائل بخوبی می دانیم قاطبه مردم وضعیت معیشتی چندان مناسبی ندارند و متاسفانه بیماری کرونا در این شرایط بغرنج و اسفبار باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای آزاد شده است. وقتی در برهه ای از زمان شرایط جامعه بسوی سختی پیش برود، مردم جامعه خواه ناخواه کار و تلاش مضاعفی از خود نشان داده و در صدد جبران کمبودها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. با همه این اوصاف از زمان شروع بکار مجلس یازدهم قریب دویست و بیست روستا در حوزه انتخابیه چابهار از شبکه آبرسانی بهره مند شدند که اعتبارات این بخش با آورده های یازده سال گذشته برابری می کند.

وی با یادآوری این مطلب که مشکلات بخش آب بویژه در شهر چابهار مردم را کماکان درگیر این موضوع کرده است، افزود: سعی ما بر این است که این مشکل را از سر مردم مرتفع کرده و اخیرا سهم مردم چابهار و دشتیاری را از هفت درصد به پنجاه و هشت درصد ارتقا بخشیدیم و طی هفته گذشته بیست و پنج هزار متر مکعب به ظرفیت آب شیرین کن بابت جبران کمبود آب محلات قدیمی چابهار اضافه شده است.

برای مرزنشینان نیز بازارچه مرزی “ریمدان” بازگشایی گردید و بعلاوه برای معیشت بیشتر مردم ساحل نشین بازارچه دریایی تحت عنوان “پسابندر” مصوب شده است که بزودی به مرحله افتتاح خواهد رسید.

سعیدی پدیده فرسایش خندقی را معضلی برای مناطق مختلف حوزه دانست و اظهار داشت: پیدایش این پدیده می توانست منطقه دشتیاری را خالی از سکنه کند که با اعتبارات کافی تلاش شد جلوی این آسیب جدی گرفته شود. از سوی دیگر مشاهده می کنیم جامعه صیادی روز به روز با مشکلات بیشتری درگیر هستند و برای بهبود معیشت این قشر تاکنون سی و پنجاه مجوز فعالیت با قایق به متقاضیان کار در دریا واگذار گردیده و بیش از هزار مورد اعطای مجوز در برنامه های پیش رو قرار دارد.

در گذشته اکثر بخشودگی های وام کشاورزان شامل بخش سیستان می شد و امروز شامل کشاورزان بخش بلوچستان نیز شده است.

این نماینده اهل سنت مجلس قرارداد معلمان فرهنگی با تنها نهصد هزار تومان حقوق ماهیانه را شبیه قرارداد ترکمنچای توصیف کرد و عنوان نمود: در این رابطه شیوه نامه ای برای تبدیل وضعیت معلمان در برنامه ابلاغ گنجانده شده تا حقوق این قشر زحمتکش به “سه و نیم میلیون” تومان برسد. در همین فاصله دانشکده پرستاری، زایشگاه و سردخانه در شهر بندری چابهار ایجاد شد تا حرمت نوزادان تازه متولد شده و از سوی دیگر متوفیان بیش از این زیر سوال نرود. همچنین جهت ارتقا صنعت پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار رئیس مجلس و سایر معاونین را مجاب کردیم از حوزه و وضعیت مردم حاشیه نشین بازدید بعمل آورند که خوشبختانه همه اینکارها به انجام رسیده است.

سعیدی خاطر نشان ساخت: محور دو بانده “چابهار” به “رمین” که متوقف بود عملیاتی گردید و این مسئله میزان تصادفات را تا حد قابل توجهی کاهش بخشید و در کنار آن برای اولین بار هزار هکتار از زمین های اراضی ملی به مردم واگذار گردید. بخش دیالیز شهر کنارک هم شروع به فعالیت کرد و موضوعی که بیش از همه باعث رنجش بود واگذاری هزار هکتار از اراضی مردم به بخش خصوصی بود که دستور به بازنگری پرونده آن داده شد تا زمین ها به صاحبان اصلی برگردانده شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن