مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

گلایه های معین الدین سعیدی از وزارت نفت

نماینده چابهار:سواحل مکران یک متر هم گازرسانی نشده است

آوای سنت: نماینده چابهار خواستار نگاه جدی وزارت نفت به سواحل مکران و توجه پتانسیل های بالقوه آموزشی در آن حوزه انتخابیه شد.

به گزارش آوای سنت، معین الدین سعیدی در خصوص آخرین وضعیت سرانه دانش آموزی در چابهار گفت: ما پایین ترین سرانه آموزشی، بهداشتی و همچنین ورزشی را در پهنه سواحل مکران داریم. اخیرا از وزرات نفت درخواست کردیم تا هنرستان پتروشیمی را در این منطقه احداث کند، زیرا به طرح های توسعه ای استان تسریع می بخشد. اصل کیفیت آموزش مهم ترین سرلوحه هست و قطعا راههای برون رفت از چالش ها و کمیت های فعلی توجه و حمایت آموزش های مهارتی خواهد بود. در این میان ارتقای بحث مدارس شبانه روزی هم بسیار مهم است و به کیفیت و سرعت پیشرفت آموزشی کمک دوچندان می نماید.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با علت تاخیر در شبکه گازرسانی در سواحل مکران عنوان نمود: وزارت نفت در حوزه سیستان و بلوچستان یک کم کاری تاریخی رقم زده و بر خلاف انتظار در جنوب استان در محدوده پهنه سواحل مکران تاکنون حتی یک متر لوله کشی گاز اتفاق نیفتاده است. از آنجا که این پهنه محروم ترین نقطه کشور شاخص های توسعه انسانی به شمار می رود، متاسفانه هیچ اقدامی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت انجام نشده است. در این شرایط وزیر نفت سفری به شهرستان زابل داشت، در حالی که بیشترین و عمده مشکلات در حوزه پهنه سواحل مکران بوده و این وزیر دولت حتی یک بار هم به انتظارات مردم این حوزه پاسخ مثبت نداده است.

سعیدی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه چابهار و پهنه سواحل مکران، طبق تاکید رهبری و در پیرو فرمایشات ایشان در این سواحل طرح های توسعه ای متعددی در حال شکل گیری است که بهره مندی از آنها مستلزم گاز رسانی به منطقه یاد شده می باشد، اما با رویکرد کنونی، اجرایی شدن این روند سال های زیادی به زمان دارد. وزیر نفت می بایست طبق وعده و قولی که داده بود، حوزه چابهار را در اولویت قرار می داد، اما در هیچ کدام از پنج شهر حوزه انتخابیه حتی یک متر لوله گذاری صورت نگرفته است. گازرسانی از شمال به جنوب استان آغاز شده، لیکن به علت کم کاری در پروژه، اتفاق خاصی در این شهرستان ها نیفتاده و وعده ها در حد حرف و شعار باقی مانده اند. عدالت ایجاب می کند وزارت نفت پهنه سواحل مکران را نیز جدی تر ببیند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس پیرامون اقدامات بعمل آمده در طول سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه استقرار آموزش و پرورش منطقه پلان با همراهی و حمایت مردم شریف شهر صورت گرفت و همچنین در بودجه ۱۴۰۰ در خصوص بحث محرومیت زدایی و بالاخص رفع مشکلات آبی اقدامات زیادی به عمل آمده است. مضاف بر این، مشکلات، کمبودها، نواقص و معضلات بسیار زیاد دیگری هم  وجود دارند و راههای نرفته بسیار بیشتر از راه های رفته است.

طی ادوار مختلف وزارت نیرو هم، گاهی بی ‌تدبیری‌هایی وجود داشته و از آن مهمتر اینکه فریاد تشنگی مردم این خطه به گوش مسئولین مرکزنشین نرسیده است. ما کنار تنها بندر اقیانوسی کشور هستیم. در مواجه با چنین شرایطی در سراسر جهان از سیستم آب‌ شیرین کن استفاده می‌ شود. البته در کشورما هم قانون برنامه ششم توسعه تأکید دارد و وزرات نیرو را مکلف کرده است که هفتاد درصد از آب مصرفی نوار ساحلی جنوب را از طریق آب‌شیرین‌ کن‌ و با دادن تضمین خرید، تأمین کند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاده است.

سعیدی خاطر نشان ساخت: نگاه همکاران وزارت آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان نسبت به قبل تغییرات مناسبی را ایجاد کرده است و بودجه ۱۴۰۰ نیز می تواند کمک حال ما در زمینه های مختلف آموزشی و زیر ساختی باشد. ما در سال گذشته ۲۱۵ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس صرف کردیم. پس از تامین نیازهای اولیه باید در مسیر کیفی سازی تجهیزات گام برداریم و همچنین استاندارد سازی مدارس و تجهیزات یکی از مهم ترین مسائل مد نظر در حوزه آموزش بشمار می رود. اینجانب به آینده فرزندان این سرزمین ایمان و اطمینان داریم.

این جرقه در قلب تمامی مردم سرزمین ما اتفاق افتاده و بحث آموزش تبدیل به یک مطالبه عمومی گردیده است. ده ماه از شروع بکار اینجانب در مجلس شورای اسلامی می گذرد و تلاش بنده در بدو ورود به مجلس و تاکنون این بوده است که صدای رسای مردم باشم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن