مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

فراکسیون تقریب و الزامات پیش رو

راهکارهای توفیق فراکسیون تقریب مجلس

 

آوای سنت: بر اساس اعلام خبرگزاریها، فراکسیون تقریب مجلس شورای اسلامی در هفته های آینده تشکیل خواهد شد.

  بر اساس اعلام بخش رسانه ای نماینده گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ، دکتر امانقلیچ شادمهر امور اداری تشکیل این فراکسیون را پیگیری می کند.

  سایت آوای سنت برای نخستین بار در اردیبهشت ماه سال جاری به ضرورت های تشکیل یک فراکسیون قوی و موثر تحت عنوان فراکسیون تقریب پرداخت.

فراکسیون اهل سنت مجلس و انتظارات جامعه اهل سنت

فراکسیون اهل سنت و راهکاری برای تقویت اثر بخشی

فراکسیون اهل سنت و ضرورت های تقویت اثر بخشی

   استدلال حامی این نظر این است که در مجلس یازدهم تعداد نمایندگان اهل سنت اندک بوده و این تعداد قدرت و زمینه لازم برای تاثیرگذاریهای موثر در امور جاری کشور را ندارد.

 بر این اساس، پیشنهاد شده از ترکیب نمایندگان اهل سنت مجلس و نمایندگان شیعه مناطقی که در آن مناطق، اهل سنت زندگی می کنند ،فراکسیونی تحت عنوان فراکسیون تقریب شکل گیرد.در این شرایط اهل سنت ساکن مناطقی که نماینده آنها از اهل نیست فرصتی برای انتقال مطالبات خود از طریق نماینده شان خواهند داشت.

  بنظر می رسد با توجه به خبرهای منتشر شده در خبرگزاریها، با تلاش های برخی از نمایندگان ایده تشکیل فراکسیون تقریب در حال عملی شدن باشد.اما در این مسیر الزامات و پیش نیازهایی وجود دارد که باید مورد توجه نمایندگان عضو این فراکسیون قرار گیرد:

تحقق وحدت عملی: ایجاد وحدت و اتحاد در جامعه یکی از ایده ها و شعارهای همیشگی مسئولان ارشد نظام در سال های پس از پیروزی انقلاب بوده است .

  ذات این ایده عالی و محتاج حمایت از طرف همه بخش های جامعه است.اما در این زمینه یک مساله ظریف باید مورد توجه قرار گیرد.بنظر می رسد در برخی از اوقات، تحقق وحدت و اتحاد در جامعه، صرفا در حد گفتار و حرف باقی مانده و حرکت عملی در مسیر تحقق آن کند است.برای علاج این مشکل همه افرادی که در جهت همدلی در جامعه حرکت می کنند، باید در عمل نیز در این جهت حرکت نمایند.بر این اساس یکی از وظایف مهم فراکسیون تقریب هموار کردن مسیر وحدت عملی در جامعه است.

حسن نظر به مطالبات جامعه اهل سنت: اعضای فراکسیون تقریب باید افرادی باشند که نسبت به اهل سنت و مطالبات خاص آن حسن نظر داشته باشند.

برخی از افراد و فعالان زمانی که در فضای رسانه ای، مطالبات اهل سنت مطرح می شود طرح برخی از این مطالبات را زیاده خواهی قلمداد می کنند.این نگاه نسبت به مطالبات اهل سنت دارای اشکال است و انشاالله اعضای فراکسیون تقریب با حسن نظر نسبت به این مطالبات توجه نمایند.این حسن نظر قطعا باعث تقویت علقه های همگرایی در بین فعالان اهل سنت خواهد شد.

شناخت کامل از خطوط قرمز عقیدتی اهل سنت: در پاره ای از اوقات عدم شناخت دقیق از حساسیت های عقیدتی و باورهای اهل سنت باعث می شود که فرد یا افرادی باعث بروز چالش هایی در جامعه گردند.

  جنس این چالش ها برای جامعه ما بسیار مضر بوده و در بلند مدت زنجیرهای همدلی را در بین بخش های مختلف پاره خواهد کرد.بر اساس این شرایط، اعضای فراکسیون تقریب باید آگاهی دقیق و کاملی از حساسیت های ما داشته باشند.این آگاهی باعث خواهد شد تا زمینه های بالقوه ایجاد کدورت و واگرایی در جامعه به مروز زمان از بین برود.

نگاه راهبردی به تقویت همگرایی ملی: یکی از مشکلات اساسی کشور ما این است که در بخش های مختلف در مدیریت جریانات و مسائل افراد نگاهی بخشی و محدود به مسائل دارند.

  فقدان نگاه کلان نگر در مدیریت عالی در برخی از اوقات باعث تعمیق نارضایتی های اجتماعی در بین اقشار مختلف می شود.در زمینه اهل سنت و نحوه تعامل با این بخش از جامعه نیز یکی از ضرورت های مهم این است که افراد با نگاهی راهبردی و کلان نگر به مسائل و مشکلات این بخش نظر نمایند.در این شرایط اشتباهات کاهش یافته و بر محور منافع ملی تصمیمات سازنده ای برای بخش های مختلف گرفته خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن