مقالات و یادداشت ها

اسلام هراسی..جنایت هایی بدون مجازات

یادداشتی از دکتر سالم بن عبدالله العامري

آوای سنت :  امروزه شاهد کارزار خصومت علیه اعتقادات دینی مسلمانان هستیم .از مسیحیت غربی گرفته تا هندوئیسم وبوداییسم وصهیونیسم درحال دشمنی علیه اسلام ومسلمانان هستند،تشدید این موج خصومت به عنوان«اسلام هراسی»شناخته می شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،حمله به مقدسات و نمادهای مذهبی مسلمانان به صورت سیستماتیک وسیاسی و دعوت مکرر به دامن زدن به درگیری وخشونت وشعله ورشدن نزاع، یک تجاوز و نژادپرستی آشکاراست که با ارزش های بین المللی،میثاق ها،حقوق بشر و انسانیت درتضاد است.

برخورد نژادپرستانه برخی ازمقامات و رسانه های غربی با  تحریک افراطی ها و مرتدین و دفاع از آنها به بهانه آزادی بیان و اجازه دادن به آنها برای توهین به مقدسات مسلمانان مانند نقض وتعرض اخیربه مقدسات و نمادهای اسلامی،که آخرین موردآن،سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم درسوئد بود.

نژادپرستی نفرت انگیز،خصومت سیستماتیک و تبعیض آشکار علیه مسلمانان را برای ما آشکار می کند.

شکی نیست که این سوء استفاده های مکرر وعمدی که هر ازگاهی رخ می دهد،زاییده امروز ودیروز نیست.بلکه حاصل انباشت سالها تحریکات رسانه ای وسیاسی مبتنی برنفرت وشیطان سازی سیستماتیک ضد اسلام و ترویج پوپولیسم و ​​نژادپرستی است.

به ندرت روزها و ماه هایی می گذرد که غرب از طرف های مختلف توهین های جدیدی را به اسلام وارد نکند.پیامبراسلام باکاریکاتورهای توهین آمیز درروزنامه های دانمارک،نروژ،سوئدوغیره مورداهانت قرارگرفت.چند روزپیش،یک نسخه ازقرآن کریم درایام عید قربان درمقابله ای آشکار با احساسات مسلمانان سوزانده شد.

رفتارغیرانسانی با مهاجران و پناهندگان عرب ومسلمان واعمال غیرانسانی تحقیر و غرق کردن کشتی های حامل مهاجران اعراب و مسلمانان آفریقایی وکشتارجوانان مسلمان درخیابان ها وکوچه های شهرهای غربی درروز روشن وبا خونسردی توسط نیروهای پلیس ونیروهای امنیتی،بدون هیچ تردیدی برنفرت عمیق این احزاب راست افراطی و حامیان آنها ازاسلام ومسلمانان صحه می گذارد.

اسلام هراسی اصطلاحی است که برای توصیف ترس و تعصب بیش ازحد علیه اسلام و مسلمانان به کار می رود و بیانگر اسلام ستیزی،تعصب نژادی وتبعیض علیه مسلمانان است که خود را به صورت تبعیض یا حمله به مسلمانان یا حتی تحریف تصویر اسلام در رسانه های مختلف نشان می دهد.

مفهوم اسلام هراسی پس ازپایان درگیری بین غرب وکمونیسم شروع به ظهور کرد و سپس گرایش به درگیری دوباره بین غرب و مسلمانان بازگشت و با حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد،به وضوح افزایش یافت.

پدیده اسلام هراسی یکی از خطرناک ترین پدیده هایی است که صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند.زیرا اصول آزادی،عدالت و برابری را زیر پا می گذارد وهمچنین موجب تبعیض درزمینه های شغلی،تحصیلی،مسکن وحتی اعمال خشونت آمیز و تعرض به مسلمانان و مقدسات اسلامی می شود وتفاهم و همزیستی مسالمت آمیزرا تهدید می کند.

تنش‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد،اسلام را بدنام وحقایق مربوط به آن را تحریف می‌کند،مسلمانان را به تنهایی مسئول عملیات‌های تروریستی می‌داند که به نام اسلام انجام می‌شوند،و قوانین یا سیاست‌هایی را که از حقوق مسلمانان حمایت می‌کنند را رد می‌کند.

بنابراین باید با همه اشکال اسلام هراسی قاطعانه برخورد و با قاطعیت مقابله شود تا از هر گونه آسیبی به مسلمانان وجامعه جلوگیری شود.

لازم است کشورهای عربی و اسلامی،رهبران سیاسی،رسانه‌های مختلف،اتحادیه کشورهای عربی،سازمان همکاری اسلامی با مشارکت قدرت‌های بزرگ،سازمان ملل،سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری برای ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی تلاش و حقایق صحیح درمورد اسلام ومسلمانان را بازگو کنند.

متأسفانه صدوربیانیه های محکومیت،تقبیح کردن این جنس رفتارها و بیانیه های مطبوعاتی وحتی احضارسفیران دیگر فایده ای ندارد و به این جنایات علیه مقدسات و نمادهای مسلمانان پایان نمی دهد.

بنابراین باید اقدامات عملی مؤثرتری برای جرم انگاری متجاوزان به مقدسات مسلمین برداشته شود ومجازات های سخت وقاطع با هدف بازدارندگی اهانت به اسلام و مسلمین اتخاذ شود.

باید به احساسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان،معادل بیش از یک چهارم بشریت درجهان احترام گذاشت،خداوندمتعال درقرآن می فرمایند”یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَهً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ المتقین”(التوبه:۱۲۳).

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن