مقالات و یادداشت ها

ایران هراسی و کشورهای عربی

آوای سنت : صهیونیسم، دشمن واقعی اعراب است و این دشمنی از زمان نکبت تا امروز ادامه دارد.ما با دین یهود،دشمنی نداریم ،اما صهیونیسم چیزی است که نماینده دولت اسرائیل است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت، امریکا و اسرائیل اما از ایران به عنوان لولو خورخوره ای برای کشورهای حاشیه خلیج فارس ساختند و گفتند ایران خطر واقعی است نه اسرائیل.حقیقت آن است که ایران روابط تجاری و اقتصادی طولانی با ما دارد، اما جاه طلبی های اسرائیل در فلسطین و دیگر سرزمین های عربی آشکار است. این امر از شعار اعلام شده آنها که در کلیسای آنها نوشته شده و مدعی بودند سرزمین اسرائیل از فرات تا نیل امتداد دارد مشهود است.

کنار آمدن با ایران و تفاهم با این کشور امکان پذیر است زیرا ایران همیشه خواستار مذاکره است، ما در کویت روابط خوبی با ایران داریم و عربستان سعودی نیز مذاکره با ایران را آغاز کرده است. اسرائیل اما مانند گرگی است که به صورت بره ای مهربان ظاهر می شود و ذره ای از دشمنی آنها کم نشده است ،دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مدت ها کار کرده و توانسته است اسرائیل را به یک رژیمی قدرتمند در منطقه تبدیل و برای این رژیم در منطقه حاکمیت و رهبری ایجاد کند.

آنها سال ها پیش با یک نقشه دقیق زمینه را برای تحقق این موضوع هموار کردند، زیرا تمام ارتش های عربی اطراف اسرائیل را مهار کردند. ابتدا با ارتش مصر که نماد اعراب بود شروع کردند، ارتشی که مایه وحشت اسرائیل بود،اسرائیل هرگز جنگ ترانزیت را فراموش نخواهد کرد که در آن متحمل شکست بزرگی شد، اما آمریکا در آخرین لحظات اسرائیل را نجات داد، زیرا این کشوراطلاعات لجستیکی در اختیار اسرائیل گذاشت که جریان جنگ را تغییر داد.

سپس ارتش سوریه را در زمان حافظ اسد خنثی کرد و جولان بدون جنگ واقعی به اسرائیل تحویل داده شد.ارتش سوریه دیگر ارتش قوی آن زمان نیست که تهدیدی برای اسرائیل باشد،

موشک های اسرائیل اکنون سوریه را بمباران می کند اما اسد نمی تواند واکنش نشان دهد

آخرین ارتش قدرتمند عرب، ارتش عراق بود. در نهایت آمریکا وارد عراق شد و اولین کاری که کرد ارتش عراق را منحل کرد و سپس عراق را به طور کامل به ایران سپرد.

آمریکا امروز مدعی است که ایران دشمن اول اعراب است و اکنون آمریکا همچنان کشورهای حوزه خلیج فارس را با ایران درگیر می کند درحالی که ایران با همه کشورهای حوزه خلیج فارس همسایه است و از طریق گفتگوهای دوجانبه می توان با این کشور به تفاهم رسید.

همانطور که اشاره کردم اگر ایران قدرت هسته ای خود را کامل کند، اسرائیل از این بابت ناراحت است و این موضوع اسرائیل را بسیار می ترساند.

با کمال قدردانی و احترام به موضع دولت و ملت کویت که اسرائیل را دشمن اول خود می دانند درود می فرستیم و معتقدیم اسرائیل هنوز خنجری در پشت اعراب است.

اسرائیل اگر خواهان صلح در منطقه است،باید با راه حل تشکیل دو دولت موافقت کند،با این اقدام اسرائیل،صلح یک امر محقق شده خواهد بود و این مشکلی که سال هاست وجود داشته است پایان می یابد اما اسرائیل همه راه حل ها را رد می کند.زیرا او راه حلی نمی خواهد بلکه می خواهد از ضعف اعراب سوء استفاده کند.

اما جوانان فلسطینی در تلاش برای بازپس گیری سرزمین خود هستند و خون این جوانان هر روز در سرزمین آنها جاری می شود،در نتیجه روزی سرزمین فلسطین کاملا فلسطینی خواهد شد و به امید خدا هیچ حقی ضایع نخواهد شد

بار دیگر مردم کویت و مردم سرزمین های عربی از دولت عاقل ما که تسلیم فشارهای آمریکا نشد تشکر می کنند،
کویت مدت هاست در سیاست خارجی خود عاقل بوده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن