مقالات و یادداشت ها

بازگشت به کار به عنوان یک مسلمان جدید

آوای سنت : قدم گذاشتن به ایمان اسلامی یک تجربه هیجان انگیز است! سفر شما به اسلام به عنوان یک مسلمان جدید مطمئناً با سؤالات بسیاری همراه بود و شاید حتی الهام بخش افرادی که در طول مسیر با آنها ملاقات کردید.

لحظه ای که شهادت را گرفتید ، یا “اعلام ایمان” را به دست آوردید ، بدون شک ترکیبی از لذت و تسکین را تجربه کردید که اوج جستجوی روح بود.

اما هنگامی که کسی اسلام را در آغوش گرفت ، می تواند با ورود دوباره به زندگی قبلی خود به عنوان یک مسلمان جدید ، با موانع بسیاری روبرو شود. این امر به ویژه در محیط کار صادق است. پیش بینی بازگشت شما به کار بسیار دلهره آور می تواند باشد ، به خصوص اگر زن باشید و روسری شما به راحتی ایمان جدید شما را مشخص می کند.

با این حال ، هیچ چیز نباید در مسیر زندگی جدید شما به عنوان یک مسلمان باشد. با پشتکار و توکل به خداوند متعال ، می توانید به برخی از متداول ترین مشکلاتی که بسیاری از مسلمانان در محیط کار با آن روبرو هستند ، غلبه کنید.

روزه گرفتن در محیط کار
روزه دارویی برای موفقیت در این زندگی و زندگی بعدی است! مسلمانان در ماه مبارک رمضان و در اوقات دیگر در طول سال تقویم روزه می گیرند چه در تحقق سنت باشد و چه یک روزه اختیاری. همانطور که خداوند متعال در قرآن شریف نازل کرده است:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانى که پیش از شما [بودند] مقرر شده بود باشد که پرهیزگارى کنید (متن قرآن, سوره ۲: البقره, آیه ۱۸۳)

هنگام کار در یک محیط غیرمسلمان ، روزه گرفتن دشوار است. محل کار اغلب با وسوسه هایی مانند صبحانه خوردن همکاران ، قهوه خوردن و … است. هنگامی که عطر و بوی غذا فراوان است و همکاران شما با خوشحالی غذا می خورند ، می تواند روزه شما را سخت تر کند.

در شرایطی مانند این ، این مهم است که خود را از وسوسه غذا منحرف کنید و به خود یادآوری کنید که در این کار به عنوان ابزاری برای پرستش خداوند مشغول هستید و پاداش با اوست و هیچ صبحانه ی کاری یا فنجان قهوه نمی تواند با آن مقایسه شود!

پوشیدن روسری
تصمیم به پوشیدن روسری ( حجاب )، به عنوان یک مسلمان جدید، یکی از سخت ترین و در عین حال بیشتر با ارزش است.

شما یک مسلمان هستید! شما هر دلیلی برای افتخار داشتن از تصمیم خود دارید و پوشیدن روسری روشی آسان برای شناسایی خود به عنوان یک مسلمان است.

با این حال ورود به محیط کار با پوشیدن آن برای اولین بار می تواند کمی شوک برای همکاران شما باشد. به احتمال زیاد ، بسته به واکنش آنها ، یک دردسر هم به شما می دهد. بدون شک بسیاری از همکاران به شما خواهند گفت که روسری شما چقدر زیبا است. به احتمال زیاد ، سردرگمی وجود خواهد داشت یا حتی به سمت شما سوءاستفاده می شود.

بهترین دوره عمل ، آرام و صبور بودن است. شما با سؤال و حتی خیره شدن بمباران خواهید شد. تمام تلاش خود را بکنید تا بدون از دست دادن خونسردی به آنها پاسخ دهید. به یاد داشته باشید ، هیچ توضیحی را مدیون کسی نیستید! اگر می خواهید این سؤالات را مطرح کنید یا به سادگی آنها را نادیده بگیرید ، این به عهده شماست.

هر وقت با مشکلی روبرو شدید ، هنگامی که دین جدید خود را فرا می گیرید ، به دنبال سختی های پیش روی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله باشید تا بصیرت پیدا کنید.

نمازخواندن در محل کار
برای اکثر مسلمانان ، نماز خواندن در طول روز کاری مسئله ای نیست. مهمتر از همه و مهمتر ، تبعیض مذهبی در غرب غیرقانونی است و برای هر کارفرمای مجازات قانونی وجود دارد که مانع عبادت کارمند می شود.

با این حال ، نماز در محل کار هنوز هم می تواند دشوار باشد. برای روشن شدن زمان دعا و اختصاص وقت با مدیر یا سرپرست دفتر خود صحبت کنید ، حتی اگر این بدان معناست که استراحت ناهار شما کمی کوتاه شده است. هرگز دعای خود را به نفع کار قربانی نکنید.

همانطور که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
اولین چیزی که در روز قیامت به حساب می آید ، نماز است. اگر خوب باشد ، بقیه اعمال او نیز خوب خواهند بود و اگر بد باشد ، بقیه اعمال او بد خواهد بود.

همچنین باید یک مکان مناسب برای نماز خواندن پیدا کنید که می تواند درست در کنار میز ، در اطاق شما یا حتی در اتاق فروشگاه های اداری باشد.

دعای اسلامی حقی است که خداوند بر ما دارد. برای روح نیز دارویی است. انجام آن در محل کار یک نعمت است و روز کار شما را آسانتر خواهد کرد!

افق های خود را گسترش دهید
برای بیشتر مسلمانان جدید ، بازگشت به محل کار پس از پذیرش اسلام ، مسئله اساسی نخواهد بود. روابط شما با همکاران و سابقه شما بیش از ایمان شما برجسته خواهد شد.

با این حال ، برخی از مسلمانان جدید ممکن است با تحقیر زیاد از همکاران روبرو شوند یا حتی ممکن است به این صورت احساس ناامیدی شوند. در این رویداد ، به یاد داشته باشید که اسلام شما همیشه باید اول باشد.

اگر می توانید در مقابل سنگر مقاومت کنید و هنوز هم کار خود را به خوبی انجام دهید ، پس طبق معمول ادامه دهید. اما اگر احساس می کنید اخلاق کاری شما قربانی خواهد شد یا اینکه محیط کار منفی در غیر این صورت به ایمان شما آسیب می رساند ، ممکن است فکر کنید که افق خود را با یک کار جدید گسترش دهید.

شما مبارک هستید که در میان مسلمانان شمرده می شوید. شما حق دارید که از ایمان جدید خود شاد و سربلند باشید. شما مطلقاً هیچ چیز برای تأسف ندارید. چه شما بمانید و چه برود ، تصمیم گیرنده اصلی خود شما هستید.

بازگشت به کار به عنوان یک مسلمان جدید امتحان بزرگی است ، درست مثل این که زندگی امتحان است. همانطور که خداوند متعال در قرآن می فرماید:
وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ
و بی تردید شما را به چیزی اندک از ترس و گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و کسان و محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] آزمایش می کنیم. و صبرکنندگان را بشارت ده. (متن قرآن, سوره ۲: البقره, آیه ۱۵۵ )

صبر وقتی مهم است که هرگونه امور مؤمن و ایمان غیرقابل باور باشد که خداوند مطمئناً بهترین را می داند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن