مقالات و یادداشت ها

تاثیرگذاری تلاوت قرآن در زندگی

آوای سنت : تلاوت قرآن با مداحی صحیح (قوانین تلاوت) قلب را با آرامش ، روح با آرامش و خانه را پراز نعمت ها می کند. این باعث می شود احساس نزدیکی به خدا داشته باشیم و هرگونه غم و اندوه را به دلیل اثرات فوری آن تسکین دهیم. تلاوت روزانه چند صفحه از قرآن ، به ویژه پس از نماز خواندن ، بهترین راه حل برای نگه داشتن خود در مسیر عدالت گره خورده با طناب الله است.

عبدالله ابن عمرو ابن العیاء (سلام الله علیها از او) خبر داد که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:
“به کسی که به قرآن اختصاص دارد ، در روز قیامت گفته می شود: بخوان و صعود کن (در رده ها). همانطور که قبلاً در اولین زندگی (دنیا) تلاوت می کردید ، تلاوت کنید. رتبه شما در آخرین آیه که تلاوت می کنید خواهد بود. “(ابو داود و ترمذی)

خواندن ترجمه و تفسیر ، خواندن یکی از سرگرمی ترین سرگرمی هاست که توسط میلیون ها نفر با غیرت دنبال می شوند و چه بهتر است در یک روز آرامش بخش بخوانید قرآن کریم را با توضیحات آن؟ اگر قرآن با خواندن ترجمه و تفسیر آن (تفسیر) ، که توسط یک محقق دانا و متخصص نوشته شده است ، درک خوبی از واقعیت حاصل می شود ، زیرا تفسیر به افشای اسرار قرآن کمک می کند و به صورت پنهان نور می زند. معانی کلمات ، آیات و سوره ها.

حفظ کردن ، عبدالله ابن عباس نقل کرده که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:” او که هیچ بخشی از قرآن را به خاطر نمی آورد ، مانند یک خانه ویران شده است. ” (ترمذی)

داشتن کلمات الهی در قلب شما ایجاد می شود که شما را در هنگام احساس کمبود و تحمل ایستادن در نمازهای طولانی عمیق فراقانونی ، به شما امکان می دهد. علاوه بر این ، وقتی احساس می کنید که در زندگی روزمره شاهد بروز حوادث در زندگی روزمره هستید ، به شما احساس نزدیکی می کند ، او کلمات مرتبط قرآن را در ذهن شما تکرار می کند و به شما امکان می دهد بینشی از واقعیت زندگی این جهان داشته باشید.

گوش دادن ، چه گوش دادن به تلاوت قرآن یا سخنرانی علمی که در آن توضیح می دهد ، در حالی که با اتومبیل سفر می کنید ، به اینترنت گشت و گذار می کنید یا در کلاس سیر می کنید در یک موسسه یا یک مسجد ، یکی از بهترین راه های تأمل قرآن است. وقتی کسی آن را می خواند و با صدای بلند برای شما توضیح می دهد ، آن را به شدت گوش می دهید. هر دانش آموز ، دانش اسلامی بر احساس “روشنی” روشنگری که از یک کلاس قرآن پیروی می کند ، شهادت می دهد.

عمل به آن ، قرآن را باید در زندگی روزمره رعایت کرد؛ این کتابی است که برای همه بشریت هدایت می شود. اگر آنها به دستورات آن عمل نکردند ، یا قصد نداشتند هنگام انجام دانش خود به آنها عمل کنند ، در روز قیامت می توانند در مقابل مسلمانان شهادت دهند.

از انجام پیمانها ، گرفتن وام ، ترک میراث ، پاسخ به شر یا خیر ، گره زدن گره و تماس به اسلام ، قرآن می تواند راهنمای کاملی برای مسلمانان در مورد چگونگی زندگی یک زندگی صلح آمیز بصورت فردی و اجتماعی انجام دهد.

آموزش آن به دیگران ، عثمان ابن عافان نقل کرده که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود:” بهترین در بین شما کسی است که قرآن را یاد می گیرد و آن را می آموزد (به دیگران). ” (ال بخاری)

به نظر می رسد “من قرآن را آموزش می دهم” بسیار جالب است ، اما در واقعیت ، تبلیغ قرآن می تواند به سادگی دعوت چند دوست از چای و خواندن تعدادی از اعیان به زبان عربی باشد ، به دنبال ترجمه و تفسیر بیش از مدت نیم ساعت. سپس همه می توانند در مورد چگونگی به کارگیری آنچه که در زندگی خود آموخته اند بحث کنند.

نکته این است که قرآن کریم را برای تأمل و اندیشه به طور مرتب باز کنیم. فواید این فعالیت – آموزش آن به دیگران – از تأمل در مورد انزوا بیشتر است.

تبدیل شدن به یکی از اهل قرآن ، پیوندی که بر اساس مطالعه قرآن مسلمانان را به هم پیوند می دهد ، غیرقابل توصیف است. این عشق صمیمانه و غیرقانونی است ، فقط به خاطر خداوند؛ یکی که از انگیزه های کوچک یا دستاوردها فراتر می رود.

قرآن زندگی من را با رنگهای پر جنب و جوش پر کرده است ، روح من را با دانش مفید آن غنی کرده و مرا راهنمایی کرده است که احساس راحتی و آرامش نزدیک بودن به خداوند را داشته باشم. آیا نمی خواهید آن تجربه زیبا را پشت سر بگذارید؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن