مقالات و یادداشت ها

حجاب یک واجب الهی است

آوای سنت : حجاب از اصول و آموزه های قرآن و از روش های وحدت در دین مقدس اسلام است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت غیر قابل باور است که در میان علمای دین کسی باشد که فارغ از تاثیرات زمانی و مکانی اصل حجاب را انکار کند و یا با پوشش زن مخالف باشد و حجاب را قبول نداشته باشد.

هرچند ممکن است که در چگونگی حدود و مقدار پوشش اختلافاتی وجود داشته باشد که این به سلیقه های افراد و ملیت ها بر می گردد.

زن شرافتمند آریایی[منظور نویسنده از “آریایی” در متن، زنان ساکن کشورهایی است که ایران پیش از اسلام شامل آنها بوده است/مترجم] حتی پیش از دین مبین اسلام نیز عریان بودن و برهنگی را در شان و منزلت خویش نمی دید و دین اسلام نیز فاطمه ی زهرا (س) سرور زنان عالم را الگویی برای زنان برگزید.

برهنگی زمانی در میان زنان و جامعه ی آریایی رسوخ نمود که الگوی اسلامی تغییر یافته و به جای آن زنان بی حیا و رقاصه ی غربی به عنوان مدل و الگوی زنان امروزی به میدان آمدند و آرام آرام پوشش زنان کوتاه تر و کوتاه تر شده و رسم و رسومات خویش را به فراموشی سپردند و الگوها جا به جا شدند.

زنان مومن و مسلمان همیشه و در هر زمان و مکانی حجاب و پوشش خویش را ترک نمیکردند و آن را باعث عزت و شرف خویشتن میدانستند‌ اما زنان عقب مانده فریاد می زدند و با لحن و شوخی های نامناسب آنها را مسخره می کردند.

تبلیغات نا بجا و شوم غربی ها به جایی رسید که زن ایرانی داشت باورش می شد که پیشرفت و ترقی در برهنگی و بی حیایی است و الگوی زنان مسلمان کم کم داشت به فراموشی سپرده می شد تا وقتی که انقلاب اسلامی ایران با اهدای هزاران شهید به وقوع پیوست و این ۱۸۰ درجه چرخش در شخصیت، زن را به حالت اول خویش برگرداند و آن را دوباره مطابق و موافق الگوی حجاب اسلامی در سرتاسر جهان تعریف نمود. این هنر انقلاب اسلامی ایران بود.

غرب، که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران منافع و نقشه های شوم خویش را در خطر نابودی دید، برای پیشگیری از تاثیرات این انقلاب در کشور های اسلامی، با در اختیار داشتن روزنامه ها و رسانه های خبری، این انقلاب را ملی و غیر اسلامی خواند تا تاثیرات اسلامی آن را خنثی کند.

غافل از این که خداوند خود بهترین چاره جوی بندگانش است: “وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ”: و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش،) نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش،) چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

کمتر انسان سالم پیدا میشود که از حجاب گریزان باشد.
یک عامل مهم که باعث می شود زنان مجبور به برهنگی و سوء استفاده شوند شرایط و رفتارهایی است که آنها را احاطه کرده است.
اگر پوشش اسلامی ارزش و منزلت به حساب بیاید، استقبال از این ارزش شتاب خواهد گرفت و چنانچه اگر همین پوشش اسلامی ضد ارزش زن تلقی شود کمتر زنی حاضر میشود که خویشتن را با ضد ارزش بیاراید.

قرآن کریم فرایند تحول ماهیت و شرایط را چنین بیان می نماید:“ إنّ الله لا یغیر ما بقوم حتّی یغیّروا ما بأنفسهم ”: خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

روزگاری زنان جدا از هر قوم و ملتی ،حجاب و پوشش را برای خود شرافت و برتری می دیدند و برای آن ارزش قائل بودند.
اکنون زمانه تغییر کرده است که همان نشانه شرافت و منزلت زن، نشانه ی ارتجاع و عقب ماندگی او نام گرفته است.
خداوند سبحان ، که خود خالق این بندگان قدرنشناس است به درستی فرموده است: که اگر فرهنگ برهنگی را توانستیم به حاشیه ببریم، فرهنگ حجاب خود به خود شناخته خواهد شد.

اما اکنون (ما بأنفسهم) که همان برهنگی میباشد، در همه ی ابعاد زندگی بشر مشهود است.سعی و تلاش ما باید بر تغییر فرهنگ باشد.

تمدن و فرهنگ آریایی ها نشان دهنده پوشش مناسب در زمان های گذشته است پس در این صورت تمدن مشکلی ندارند و آن چیزی که باعث سرایت بیماری برهنگی به طبقات پیچ در پیچ و متصل جامعه شده است، رواج و گسترش فرهنگ غلط و فاسد برهنگی میباشد.

آنان که با فرهنگ سمعی و بصری جامعه سرو کار داشته و مشغول به کار و فعالیت هستند هوشیار باشند که تشعشع و درخشش فرهنگ غلط و مخرب برهنگی از کانون های خطرزای رسانه ها برخاسته است زیرا آنان که در مسیر این توفان مخرب قرار نگرفته اند، هنوز بر اصالت خویش باقی مانده اند.

آن چیزی که زنان را نسبت به کنار گذاشتن پوشش وسوسه میکند، دیدن صحنه های نامناسب از برهنگی زنان فریب خورده در نمایشگر هایی است که جامعه مدل و الگو های زندگی را از سمت آن ها به دست می آورد.

در ادامه این بحث[در منبع اینترنتی اصلی/مترجم] ان شاءالله به مسائل حجاب و پوشش زنان و سوال هایی نیز در این زمینه خواهیم پرداخت که عبارت اند از:
.”ریشه ی قرآنی” حجاب کجاست؟
.آیا برهنگی “انتخاب” خود زنان است؟
.”از چه زمانی” برهنگی زنان رواج و گسترش یافت؟
.”حدود شرعی حجاب” تا کجاست؟
زنان در جامعه ی اسلامی میتوانند “برهنه” باشند؟
آیا برهنگی “آزاد” است؟

کوشش و تلاش ما این است که به دور از هرگونه هیاهوی منکران حجاب (برهنه خواهان) و افراط گرایان (عزلت خواهان) راه میانه و مورد قبول (پوشش شرعی برای حضور در اجتماع) و آن چه را که خداوند برای سلامتی زن و جامعه پیرامون او خواسته است، با استفاده از کلام وحی و روایات شریف و سخنان بزرگان دین بیان نموده و معنای نزدیک به واقعیتی از حجاب زن در جامعه ی امروزی را به حول قوه ی الهی و عنایت بی دریغ حضرت حق به شما دوست داران حق و حقیقت ارائه نماییم.

✍️ سید عالم سراج؛ کارشناس مذهبی(تاجیکستان)
اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن