مقالات و یادداشت ها

درک درست نماز ؟

آوای سنت : امروز ما در حال دعا هستیم اما بسیاری از ما مقصر هستیم که زمین را مانند یک پرنده کوچک انتخاب می کنیم. و دست از آن برنمی داریم .

شما از افرادی که به اسلام بازگشتند ، می خواهید به شما بگویند: “من این دعا را نمی فهمم.” زیرا هیچ کس تا به حال سعی نکرده است کلماتی را که می گویید بفهمد.

دعای خود را درک کنید
من شما را به چالش می کشم و از شما می خواهم که برای فهمیدن درک کلماتی که در نماز خواندن بکار می برید تلاش کنید . زندگی شما تغییر خواهد کرد.

بیا ، ما ۳۰ ، ۴۰ ، ۵۰ سال زندگی می کنیم … چگونه می توانم هنوز کلماتاتی را که در نماز خواندن بکار ببرم را نمی دانم؟ این شرم آور است!

من در مقابل آفریننده خودم ایستاده ام ، کلمات را به زبان عربی می دانم اما معنی آنها را تاکنون نفهمیده ام و ۴۰ سال گذشته نماز می خوانم…آیا این شما را به فکر نمی اندازد.

یک هفته کار خود را ببندید و بروید و معانی کلماتی را که در نماز خواندن بکار می برید را یاد بگیرید . این بسیار سودآورتر از آن چیزی است که شما برای آن هفته می کنید.

و این یک چالش است.

به همین دلیل ما خوشحال نیستیم ، به همین دلیل ما به کوچکترین مضراتی که روی انگشتان دست داریم نگاه می کنیم و افسرده می شویم ، زیرا نماز را درک نکرده ایم و خداوند می گوید:
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
ای اهل ایمان از صبر و نماز [برای حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگی ها و رسیدن به رحمت حق] کمک بخواهید زیرا خدا با صابران است. (متن قرآن, سوره ۲: البقره, آیه ۱۵۳ )

چگونه می توانیم از طریق دعا کمک بخواهیم وقتی که حتی کلماتی را که بیان می کنیم نمی دانیم؟ ما معانی آنچه را که در نماز می گوییم نمی دانیم.

ارتباط با خدا در دعا
باور کنید ، من این سؤال را برای بسیاری از برادران مسلمان پرسیده ام: “آیا معنی کلماتی را که در نمازمی خوانید می دانید؟” و اکثریت گفتند: “نه”

کی می خواهیم آن را تغییر دهیم؟ چگونه می توان وضعیت امت را تغییر داد وقتی چند ساله هستید که دکتری خود را خوانده اید ، درجه های زیادی دارید و علاقه ای ندارید که سعی کنید کلماتی را که خداوند برای شما قید کرده است را بفهمید و در صورتی که آن کلمات را هرروز تکرار می کنید .

راه حل بلایای امروز ما با دعای شما ارتباط دارد.

و خبر خوب برای کسانی که تحمل صبرو شکیبایی می کنند و در آیات قرآن کریم تفکر می کنند و به قدرت خداوند ایمان دارند . یاری خداوند با آنها است و او همیشه در کنار آنها خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن