مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

ریاکاری بایدن در سخنرانی سازمان ملل

آوای سنت : در بیست و یکم همین ماه،جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، افراد خوش‌بین‌،منتظر سخنرانی رهبر بزرگ‌ترین کشور بودند که درک روشنی از لایه های زیرین بحران‌های بین‌المللی در حال انفجار در همه جا دارد.

آنها امیدوار بودند که این قدرت برترجهان، چارچوب‌های جدیدی برای وضعیت در آستانه انفجار بین المللی مانندجنگ روسیه با اوکراین،بحران کورونا که تا امروز ادامه دارد، وتغییرات آب و هوایی که امسال به وضوح در بسیاری از مناطق جهان آشکار شد،مشخص کند.

از سوی دیگر،مخاطبان واقع‌گرا که تاریخ آمریکا را می‌خواندند و رفتار سیاسی طبقه حاکم در کاخ سفید اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات را به خوبی می‌شناختند،کاملا مطمئن بودند که سخنان کسل‌کننده‌ای را بدون طعم و رنگ خواهند شنید.

عبارات وقیحانه مملو از کلمات و خالی از معنای واقعی و مجموعه ای از آرزوها که در سطح و اندازه یک کشور بزرگ نبود. آنها همچنین مطمئن بودند که سخنرانی بایدن پاسخی فرشته وار به حمله روسیه به اوکراین و نشان دادن ایالات متحده آمریکا به عنوان پرچمدار صلح در طول تاریخ خواهد بود.

از این رو، سخنرانی اش مملو از دروغ و ریاکاری سیاسی بود. نه ابتکاری مطرح شد، نه چیز جدیدی شنیده شد و نه راه حل های واقع بینانه برای هیچ یک از بحران بین المللی ترسیم شد، بلکه سخنرانی صرفاً تکرار مواضع قبلی و شناخته شده بودچون بایدن با یک هدف در مقابل جامعه بین‌الملل حاضر شد و آن سرمایه‌گذاری روی اشتباه استراتژیک رئیس‌جمهور روسیه پوتین بود، به نظر می‌رسد او داستان‌نویس ماهری است که سعی می‌کند داستان خود را با آرامش،روشمند و ماهرانه بسازد. این واقعیت که داستان تخیلی است،صرف نظر از شکل، رنگ و موقعیت جغرافیایی.

او به سختی تلاش کرد زمان را متوقف کند و فکر می کرد که می تواند جنایات آمریکا را از حافظه کسانی که در سالن سخنرانی و در سراسر جهان به او گوش می دادند پاک کند.

معمولاً وقتی یک سیاستمدار نمی خواهد خود را متهم کند به سمت دروغگویی و ریاکاری سیاسی و ساختن واقعیت هایی که وجود ندارد می رود.

او فکر می کرد که مجبور نیست بگوید ایالات متحده همان جنایتی را که پوتین مرتکب شده بود،دهها بار مرتکب شده است، زیرا فکر می کند که می تواند هوشمندانه کسانی را که در سالن جلسات به سخنان او گوش می دهند متقاعد کند که واشنگتن فرشته نجات است.

گواه این امر این است که این کشور امروز پرچمدار دفاع از اوکراین است و ده ها میلیارد دلار برای کمک به این کشور پرداخت کرده است. اما او فراموش کرد که هیئت های منصفه افکار عمومی، به ویژه مردم و کشورهایی که توسط جنایات واشنگتن آسیب دیده و ویران شده اند، وجود دارند و هر آنچه او می گوید را نمی پذیرند و نقاب انسانیتی را که او و آمریکا برسر گذاشته اند از روی آنها برمی بردارند.

از این رو، تمام سخنان او در تلاش برای انکار اتهامات و جنایاتی بود که شخص او و کشورش در تلاش برای انجام آن هستند و آنها را به روسیه نسبت می دهد.

نطق جو بایدن قبل از نشست جاری مجمع عمومی سازمان ملل، نطقی منافقانه سیاسی و تأییدی بر سیاست کلامی بدون عمل بود در حالی که او با استناد به منشور سازمان ملل می گوید که روسیه بی شرمانه اصول اساسی منشور ملل متحد را نقض کرده است و هیچ چیز مهمتر از خطر آشکار تصرف اجباری سرزمین  همسایگان نیست.

اگر این سخنان از سوی رئیس جمهورکشوری غیر از رئیس جمهور آمریکا صادر می شد، شنونده باید به احترام او تعظیم می کرد،اما وقتی این سخنان از سوی رهبر کاخ سفید مطرح می شود،مهم ترین سوال از بایدن این است که تهاجم و اشغال افغانستان و عراق چطور؟

چرا نیروهای آمریکایی این همه مسافت را طی کردند تا این دو کشور را که همجوار با آنها نیستند اشغال کنند؟ آن شرم سیاسی و اخلاقی که بایدن از آن صحبت می‌کرد آن زمان کجا بود وقتی دولت‌های ملی نابود شدند و مردم بی‌گناه را  با خونسردی کشتند و زیرساخت‌ها را ویران کردند و آنها را به دو کشور شکست خورده تبدیل کردند؟

سپس این گفته خود را با ریاکاری دیگری تقویت می کند و می گوید: پوتین مدعی است که مجبور بوده این کار را انجام دهد زیرا روسیه تهدید شده است، اما هیچکس روسیه را تهدید نکرده است. پس بر اساس همین معیار،عراقی ها می توانند به طور خاص از او بپرسند و به او بگویند:چه کسی شما را در سال ۲۰۰۳ تهدید کرد؟ و شما را به حمله و اشغال کشوری واداشت که هیچ گونه قصد خصمانه ای علیه شما نداشت و هیچ خطری برای شما نداشت؟

اگر بایدن فکر می‌کند که پوتین در زمان حمله به اوکراین به بهانه تهدید غرب برای روسیه دروغ گفته است، پس اقدامی را که کالین پاول در شورای امنیت انجام داد، وقتی بطری کوچکی را بالا برد و گفت اگر واشنگتن برای حمله و اشغال عراق اقدام نکند،عراق با به کارگیری آن و در عرض چند دقیقه،بشریت را نابود می‌کند، چه می‌نامیم؟

بایدن با لفاظی های مملو از شعارهای دروغین انسان دوستانه به فریب جامعه بین المللی ادامه می دهد و بر حملات روسیه به مراکز فرهنگی و تاریخی اوکراین اشک می ریزد.

او به شواهد وحشتناکی ازجنایات جنگی و عزم روسیه برای از بین بردن حق وجود اوکراین به عنوان یک دولت و مردم اشاره می کند. به دنیا یادآوری می‌کند که اساس منشور سازمان ملل برای نظمی باثبات،عادلانه و مبتنی بر قوانین،مورد حمله کسانی است که می‌خواهند آن را برای منافع سیاسی خود تخریب یا تحریف کنند.

سپس با وقاحت اعلام کرد که من خشونت و جنگ برای تهاجم به کشورها یا گسترش مرزها از طریق خونریزی را محکوم می کنم در حالی که او از اولین کسانی بود که حتی قبل از سال ۲۰۰۳ خواهان حمله و اشغال عراق شده بود. او یکی از برجسته ترین سیاستمداران حزب دمکرات بود که تمام تلاش خود را پشت سر جورج بوش بسیج کرد و جنایت بزرگ را در عراق مرتکب شد.

بله، جهان سخنرانی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را شنیده است او سعی داشت در این سخنرانی لباس انسانیت بر تن کند اما حافظه افکار عمومی در حین سخنرانی او،تصاویری از جنایات آمریکا در ابوغریب و جنایات این کشور در فلوجه با استفاده از اورانیوم تضعیف شده و تخریب حافظه تاریخی عراق با بازگشایی درب موزه عراق به روی سارقان و قاچاقچیان آثار باستانی را مرور می کرد.

قطعا اگر ذره ای عدالت روی این زمین وجود داشت، بایدن رئیس جمهور آمریکا نمی شدتا روی یک سکوی بین المللی بایستد که منشور آن می گوید صلح و امنیت بین المللی را حفظ،حقیقت را حمایت و باطل را از بین می برد. امروز، بایدن باید به سبب جنایاتی که در عراق و افغانستان با همکاری دیگر سیاستمداران آمریکایی مرتکب شد،در زندان و در حال گذراندن حبس ابد باشد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن