مقالات و یادداشت ها

سخنی با وزیر بهداشت؛ چندیست شادی از دیارمان رخت بربسته و افسردگی جایگزین شده است

نویسنده : محمدفاروق یوسفی

آوای سنت : ” جناب دکتر نمکی، چندی است خنده و شادی از دیارمان رخت بربسته و افسردگی جایگزین شده و این خود بسی کشنده تر از تبعات بیماری کروناست.”

وضعیت بحرانی شهرستان پاوه در تسری ویروس کرونا بنحوی است که جایگاه شهرستان را با خطر بالای مواجه ساخته و متاسفانه علیرغم تمهیداتی چند، نظیر تعطیلی مکرر و مستمر نتوانسته است که تاثیر مطلوبی بر جای نهد و همچنان به عنوان شهرستان رکوردار در سطح استان شناخته می شود.

ضمن تمجید و تقدیر از سعی مشکور حضرتعالی و همکاران ساعی و سخت کوش تان در مقابله با ویروس منحوس کرونا باستحضار عالی می رساند، بخشی از دغدغه های شهرستان در نامه ی سرگشاده جناب آقای سیروس امین زاده فعال فرهنگی اجتماعی شهرستان خطاب به آن بزرگوار رسانه ای گردید و با تائید مراتب، باب سخن را از زاویه ای دیگر طرح موضوع می نمائیم به امید که مورد توجه واقع شود.

جناب دکتر نمکی، علیرغم تاکیدات پیوسته و مکرر همکاران حضرتعالی (از صدر تا ذیل) مبنی بر اهمیت و ضروت تزریق واکسن آنفلونزآ این حس وحال در همگی ما به وجود آمد، اگر تزریقی صورت نگیرد با شرایط حاد و حرانی مواجه می شویم و این امر به استرس های موجودمان دوچندان افزود، متاسفانه در میدان عمل چنین نشد ، حال که وعده های رنگین در تهیه وساخت و توزیع واکسن کرونا درامریکا، چین و روسیه و… به کوش می رسد ، چندان به وصول آن نیز خوشبین نیستیم. زمانیکه علیرغم وفور واکسن آنقلونزآ انتقال آن به کشور ممکن نبود، طبیعی است که واکسن کرونا از منظر اذهان عمومی نیز دور از دست رس تلقی شود.

جناب وزیر در چند نوبت برای قطع زنجیره ی انتقال ویروس ، کسبه به صورت خودجوش و یا حسب الامر توصیه ستاد کرونای شهرستان به تعطیلی محل کسب و کار خویش مبادرت نمودند، به دلیل عدم پشتوانه ی مالی در نهایت مجبور به بازگشایی شدند و روند مقطعی نه تنها مفید واقع نشد بلکه بر مشکلات موجود نیز بیش از پیش افزود.

 دیگر مشاغل از جمله فعالیت های عمرانی، کولبری و… با رکود مواجه بوده و تشدید فشار اقتصادی مزید بر استرس و اضطراب ناشی از کرونا در سطح شهرستان گردیده است.

بیمارستان پاوه علیرغم اینکه جدیدالاحداث بوده ولیکن همچنان از کمبودهای اصلی و اساسی می نالد و حتی بعضی از ظرفیت ها علیرغم گذر زمان با کمال تاسف کماکان مورد بهره برداری قرار نگرفته است ، هرچند که دستگاه اکسیژن ساز در هفته های اخیر تعبیه گردیده، لکن در همان زمان شروع بکار به دلیل ازدحام بیماران جوابگوی مراتب نبوده و می طلبد برای این نیز چاره ای اندیشه شود.

شهرهای مرزی به دلایلی چند با تشدید بیکاری مواجه اند و کمبودها وکاستی های احتمالی معیشت خانوارها را با مشکل مواجه ساخته و از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار  شهرستان انتظار دارد، فرصت را مغتنم دانسته و مطالبات برحق این مردم را آنگونه که شایسته و بایسته است منعکس نمایند.

جناب وزیر، آمارهای اعلامی کرونای شهرستان هیچگاه واقعیت موجود را منعکس نمی نماید، چرا که آنهائیکه علائم مثبته را دارا هستند، تستی از آنها به عمل نمی آید و طبعاً آمار آنها نیز به جمع آمار موجود افزوده نمی شود. تعداد مرگ و میر شهرستان چند برابر سنوات گذشته گردیده و ترس و بیم فراوانی را بالاخص در بین میانسالان و بزرگسالان به وجود آورده است .

جناب دکتر نمکی، چندی است خنده و شادی از دیارمان رخت بربسته و افسردگی جایگزین شده و سایه سیاهی بر آحاد مردم مستولی نموده، و این خود بسی کشنده تر از تبعات بیماری کروناست، بطوریکه  همچنانکه یادآور گردید تعداد فوتی های غیرکرونایی نیز بطرز بی سابقه ای در این شهرستان فزونی یافته است.

جناب دکتر ، امیدواریم ره توشه ی سفرتان ، تقویت بهداشت و درمان شهرستان و نیز سفیری صادق در انتقال پیام به هیئت دولت باشید، چرا که تعطیلی نیروی کار بدون پشتوانه و حمایت های موردی، دردی جانگاه تر از بیماری کروناست …

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن