مقالات و یادداشت ها

قربانی کردن و ادامه شبهه افکنی دین ستیزان

عبدالحق سپاهی

آوای سنت : عید قربان نزدیک است و چند روزی بیش تا فرا رسیدن این عید بزرگ باقی نمانده است. این روزها اسلام‌ستیزان و برخی جوانان فریب خورده و ساده اندیش مسلمان در شبکه‌های اجتماعی خود را «گیاهخوار» معرفی می‌کنند و ضمن انتقاد از قربانی‌کردن گوسفندان که اساساً برای چنین مصارفی آفریده شده‌اند، کاشت نهال را پیشنهاد می‌دهند و در دفاع از حقوق حیوانات و محکومیت عبادت قربانی کردن حیوانات اشک می‌ریزند.

اما جالب است همین افراد هستند در دیگر ایام سال در کباب‌خوری بسیار قهار هستند و کفش و کیف فقط به شرطی که از چرم همین حیوانات مظلوم باشد می‌خرند. اگر شما واقعا مدافع حقوق حیوانات هستید، چرا فقط در این ایام به یاد مظلومیت حیوانات می افتید و در دیگر ایام سال بیش از دیگران گوشت و پوست این حیوانات مظلوم را استفاده می‌کنید؟

موضوع جالب دیگری که در رفتار اسلام‌ستیزان وجود دارد و یک تناقض بزرگ شمرده می‌شود، اینکه مدافعان دروغین حقوق حیوانات در تمام طول سال بالخصوص ایام برگزاری مناسک حج می گویند در جامعه فقیر و گرسنگان زیادی هستند و چرا خداوند به آنها روزی نمی‌دهد؟ چرا هزاران نفر به حج می‌روند و پول هزینه سفر حج را به مستمندان نمی‌دهند؟!

ابن اشخاص در ایام عید قربان که خداوند متعال راهی برای روزی رساندن به فقیران تعیین کرده، شروع به انتقاد نیکی کنند و ایراد سخنان طعنه‌آمیز و مخالفت با حکم باریتعالی که چرا حقوق حیوانات را پایمال می‌کنید و … مگر نمی‌دانید که یک سوم گوشت حیوانات قربانی به فقیرانی داده می‌شود که فقط در همین ایام به برکت اجرای این حکم مبارک خداوند گران‌قیمت‌ترین و بهترین گوشت را دمی‌خورند!
واقعا اسلام‌ستیزان این تناقض را چگونه پاسخ می‌دهند؟

به راستی که احکام و دستورات الهی سرشار از حکمت هستند، هرچند عقل ناقص انسان قادر به درک حکمت‌های آن نباشد! چه زیباست که بهترین طعام و هدیه را در این ایام با قربانی کردن به مستمندان بدهیم و دل آنها را شاد کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن