گفتگو و مصاحبه

ضرورت تامین امنیت شغلی کارگران

آوای سنت: سخنگوی اتحادیه صیادان کشور تامین امنیت شغلی کارگران را از بزرگترین دغدغه های جامعه کارگری کشور عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، کامران آتین در گفتگو با خبرنگار ما با بزرگ خواندن چالش اپیدمی کرونا برای اقتصادهای قدرتمند جهان، آنرا برای اقتصاد ایران چالشی جدی‌تر خواند که هزینه آن را بخش‌های ضعیف جامعه می‌پردازند.

آتین در اینباره گفت: یکی از اقشاری که در ایام کرونا با کاهش فعالیت‌های اقتصادی آسیب جدی دیدند قشر کارگری است. آنان یکی از مهم‌ترین ارکان تولید در کشور هستند که با تعطیلی واحدهای فعال با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: آفتاب تابستان چتر گرم و داغش را بر سر و صورت این قشر زحمتکش کشیده است. کسانی که در پی کسب روزی خود به این طرف و آنطرف می روند و ماسک‌های روی صورت شان، لبخند و غم چهره‌شان را پوشانده است.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور با بیان اینکه باید از نزدیک صدای به پای شنیدن درد و دل کارگران نشست، اظهار داشت: تأمین امنیت شغلی کارگران که بارها مورد تأکید قرار گرفته از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها و مطالبه جامعه کارگری کشور است و علی‌رغم پیگیری‌های متعدد آنها همچنان با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

آتین یادآور شد: کرونا شغل و امرار معاش بسیاری از کارگران را تحت تأثیر قرار داده است. فقدان امنیت شغلی کارگر مسئله امروز و دیروز نیست و علاوه بر آن مشکلات دیگری نظیر تأمین معیشت، کاهش قدرت خرید-، پایین‌بودن دست‌مزدها، سوءاستفاده کارفرمایان از قانون کار، رشد حوادث ناشی از کار و تخلفات کارفرمایان تنها بخشی از مشکلاتی‌است که جامعه کارگری را رنج می‌دهد.

این مسئول صیادی کشور با اشاره به این مطلب که کارگران بابت بیکاری خود صدقه نمی‌خواهند، تاکید کرد: در حال حاضر کارگرانی نظیر کارگران ساختمانی که تخت پوشش بیمه‌های خاص هستند نمی‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند. متاسفانه سهم کارگران کوچک‌تر شدن سفره خانگی و افزایش شرمندگی در قبال مسئولیت زندگی شان بوده که با این موضوع با حضور کرونا شدت بیشتری یافته است.

کامران آتین کارگران را جزو سرمایه‌های انسانی و ستون فقرات نظام و سربازان جهش تولید خواند و افزود: اگر می‌خواهیم شعار سال تحقق یافته و در کاره برابر بهره‌وری بیشتری داشته باشیم، امنیت شغلی کارگران را باید مدنظر قرار داد.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور خاطر نشان ساخت: مطالبه جامعه کارگری از نمایندگان مجلس، پیگیری حق آنها برای برخورداری از بیمه، بیمه بیکاری، افزایش دستمزد برابر درصد نرخ تورم -قراردادهای معین کارگر و کارفرما، حق مسکن و رفع مشکلات معیشتی و تامین شغل آنان است.

آتین در پایان این گفتگو گفت: بجا و شایسته است وکلای ملت مطالبه این قشر بزرگ و سختکوش را در اولویت برنامه ها و پیگیری های خود قرار داده و برای حل و فصل مشکلات کارگران به صورت قاطع و عملی اقدام نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن