مقالات و یادداشت ها

نمایندگان مجلس سرمایه های انسانی کردستان را ارج نهند

آوای سنت : مجلس یازدهم درحالی شروع به کار کرد که تنها ۵۶ نفر از آنان سابقه حضور در مجلس را دارند و ۱۷۴ نفر از نمایندگان سابق جای خود را به نمایندگان جدید داده اند.

سهم نمایندگان مناطق کردنشین از این ریزش و جابجایی۹  نفر بود که جای خود را به نمایندگان جدید دادند. سوای از علل عدم ورود این تعداد ازنمایندگان به مجلس یازدهم، به هرجهت آنها سال ۶پها در کوران نظام قانون گذاری و نظارت تلاش نمودند و بعضا با دو و یا سه دوره نمایندگی کوله باری از تجربه به همراه دارند که مع الاسف یا مقهورند و یا مورد غفلت قرار گرفته اند.

در اینجا وظیفه نمایندگان فعلی است که به عنوان واضع قانون و ناظر بر دستگاه های اجرایی و بسیاری از وظایفی که قانونا و عرفا بر دوش آنها نهاده شده است که نه از روی رقابت بلکه  بخاطر حفظ سرمایه های اجتماعی کردستان آنان را در پست های اجرایی و یا مشاوره ای در حد شان و منزلتشان بکارگیری نمایند. نمایندگی مجلس در نظام سیاسی ایران کم جایگاهی نیست، اما بعضا فقط اعوان و بستگان خود را درنظر می گیرند، این دسته از نمایندگان، چهار سال دیگر خود را درنظر بگیرند و بدانند که همین نمایندگان سابق هم روزی مانند آنان سرمست و مغرور از جایگاه خود بودند. این فرصت ها گلوگاه های کادر سازی و  مدیریت های ملی برای نیروهای کردستانی می باشد .

احراز پست های ملی برای کُردها درصدر شعارهای تبلیغاتی عمده شماها بود؛ فراموش نکنید اذهان عمومی رفتارهای همه را رصد می کند پس به ارتباطات شخصی خود مباهات نکنید. این مردم هستند که حرف آخر را در همه انتخابات ها می زنند؛ بنابراین کمی هم شعارهایتان را جامه عمل بپوشانید و به تربیت نیروی کارآمد بیندیشید رقابتها را به رفاقت و رفاقتها را با کرامت بنگرید.

 در حال حاضر عمده نمایندگان سابق جهت شروع بکار پس از نمایندگی، سرگردان در وزارتخانه ها هستند ، سزاوار نیست با این تعداد نماینده در مجلس پست های صدقه ای به سرمایه های مردم کردستان بدهند. از نمایندگان دیگر شهرها درس بگیرید، ببینید چگونه سرمایه های خود را در جایگاه های ملی و منطقه ای حفظ می نمایند . این شرایط پس از چهار سال در انتظار شماست ، پس بهتر است در برخی رویه ها تجدید نظر کنید. جایگاه مجلس بسیارحساس و کارآمد می باشد ازاینکه خود را برای احراز جایگاه نیروی کردستانی هزینه کنید نهراسید. گسترش نیروهای کردستانی در بدنه وزارتخانه ها و دیگردستگاههای ملی جز اولویت هایتان باشد و بیاد داشته باشید مدیریت بالاترین سرمایه انسانی هر جامعه ایست سرمایه های جامعه خود را ارج بنهید.

یادداشت از محمد هادیفر

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن