مقالات و یادداشت ها

پذیرفتن کلمه لا اله الا الله در زندگی شخصی خود

آوای سنت : این پیام صلح ، پیام نجات است. این پیام رهایی از بردگی به چیزهای دنیوی است که با نگرانی و غم و اندوه روحانی را در هم می شکند.
این یک تماس از کسی است که همه چیز را کنترل می کند ، شما را صدا می کند ، بشریت ، تسلیم شوید!

زندگی خود را به او تسلیم کنید و آرام باشید. شعار زندگی خود را بساز لا اله الا الله (هیچ خدایی جز خدا نیست). با این شعار ، شما به عنوان موجودی که دارای دانشکده های محدود است ، بر ناتوانی خود شهادت می دهید. شما شهادت می دهید که همه چیز در جهان متعلق به اوست ، و هرچه او می خواهد در راه و زمانی که او می خواهد انجام شود. شما شهادت می دهید که توسط او به روشی که او می خواهد ایجاد شود:

هُوَ الَّذِی یُصَوِّرُکُمْ فِی الْأَرْحَامِ کَیْفَ یَشَاءُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ
{ اوست کسى که شما را آن گونه که مى‏ خواهد در رحمها صورتگرى مى ‏کند هیچ معبودى جز آن تواناى حکیم نیست} (متن قرآن, سوره ۳: آل عمران, آیه ۶)

اما با وجود قدرت مطلق او برای انجام هر کاری به هر حال که دوست دارد ، آنچه می بینیم این است که از رحمت بی نهایت او او همه چیز را بی نقص ساخت ، شما و هر آنچه را که در اطراف خود می بینید به زیباترین روشی که همه ما می بینیم آفرید:

خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِالْحَقِّ وَصَوَّرَکُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ وَإِلَیْهِ الْمَصِیرُ
{ آسمانها و زمین را به حق آفرید و شما را تصویر کرد، تصویری زیبا و دلپذیر، و سرانجام بازگشت همه به سوی او است.} . (متن قرآن, سوره ۶۴: التغابن, آیه ۳)

الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَا تَرَى فِی خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِنْ تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِنْ فُطُورٍ
{ کسى که هفت آسمان را توبرتو آفرید، در آفرینش خداوند رحمان، هیچ گونه نابسامانى نمى‏بینى، باز چشم بگردان آیا هیچ رخنه‏اى مى‏بینى؟}

ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَهُوَ حَسِیرٌ
{ سپس دوباره چشم بگردان، چشمت خسته و مانده باز مى‏گردد}
(متن قرآن, سوره ۶۷: الملک, آیه ۳ – آیه۴)

به دلیل رحمت او ، ناهنجاری ها تابع قانون نادر است. یعنی از زمان خلقت بهشت و زمین و آفرینش آدم تا به امروز ، هیچ الگوی بی نظمی در الگوی خلقت مشاهده نمی شود ، و هر چند ناهنجاری که می بینیم نیز مشمول خرد الهی وی است.

علیرغم همه بی پروا بودن بشر ، عواقب دردناک هرگز در یک اندازه متناسب اتفاق نمی افتد ، انعام الله (جلال به خدا)! در مقایسه با میزان بالای تخلفات سرعت محدود ، روزانه چه تعداد تصادف رخ می دهد؟ خیلی کم! در واقع ، رحمت او از غضب او فراتر می رود.

نکته دیگر در اینجا این است که شهادت شما در مورد خداوند متعال یعنی شناخت صریح بی حد و مرز شما به عنوان یک انسان است. شما با بیان کلمات ” لا اله الا الله ” ، شما واقعاً قدرت محدود خود را به پروردگار توانا با قدرت نامحدود تسلیم می کنید. شما اراده خود را به او تسلیم می کنید. این اسلام است.

اما این تأیید هیچگاه نمی تواند واقعی باشد اگر همراه با عشق نباشد ، زیرا ایمان بدون عشق مرده است. اگر او را دوست نداشته باشید ، واقعاً از او پیروی نخواهید کرد. این متفاوت از روابط بین فانی است که نفاق در آن غالب است ، و تشخیص تمایز بین عشق واقعی و جعلی را دشوار می کند. اما در مورد خداوند متعال ، همه چیز شفاف است ، بنابراین وقتی ما در مورد این بالاترین درجه عشق صحبت می کنیم ، در مورد چیزی صحبت می کنیم که به هیچ گونه ریاکاری و فریب و لعنتی خسته نشده است.

بنابراین شهادت واقعی و اصیل در اسلام همان است که با عشق پوشیده شده است: دوست داشتن خدا ، که البته این عشق متعالی است. این عشق به طور خودکار نشان دادن اطاعت کامل از دستورات او را آسانتر می کند:

قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ
{ بگو اگر خدا را دوست دارید از من پیروى کنید تا خدا دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشاید و خداوند آمرزنده مهربان است} (متن قرآن, سوره ۳: آل عمران, آیه ۳۱).

بنابراین ، خودتان را با تلفظ عبارت ” محمد رسول الله ” (محمد رسول خدا) می خوانید که بخش دوم شهدا در اسلام است.

سپس کمی بطور کامل ، خود را در یک مسیر معنوی بسیار روان خواهید یافت که به موجب آن رابطه ای که با خدا ایجاد کرده اید ، نور را به قلب شما هدایت می کند و تاریکی را از بین می برد. بنابراین عبارت “لا اله الا الله” در همه کارهایی که انجام می دهید ، آنچه می بینید ، آنچه می شنوید و غیره تکرار خواهد شد.

یعنی اینکه در درون خود به یک عقیده تبدیل شود و به شما اطمینان دهد که به دستور اوست و آرزو می کند که همه چیز اتفاق بیفتد. از این رو این عقیده ایمان است که در قلب شما تکرار می شود. از این پس رفتارهای شما با این ایمان سازگار خواهد بود. این بدان معنی است که شما خداوند را در زندگی خود پذیرفتید.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن