مقالات و یادداشت ها

چالش های جوانان مسلمان در غرب

آوای سنت : جوان بودن کار آسانی نیست. مسلمان بودن جوان در بعضی اوقات حتی به ویژه در غرب سخت تر است. جوانان مسلمان باید با چالش ها و وسوسه هایی روبرو شوند که بسیاری از جوانان دیگر لازم نیست با آنها روبرو شوند.

همانطور که هر جوانی این موضوع را می خواند می داند که ایمان و قدرت شخصی زیادی لازم است تا بتواند این چالش ها و وسوسه ها را به شکلی افتخارآمیز پشت سر بگذارد.

چالش های فرهنگی
بسیاری از نوجوانان و بزرگسالان غربی در می یابند که فقط یک فاصله نسل بین خود و والدینشان وجود ندارد ، بلکه یک امر فرهنگی نیز هست. این از بعضی جهات مشکلات را دو چندان می کند. اکنون نه تنها چالش هایی در خارج از خانه وجود دارد بلکه چالش های منحصر به فردی در داخل خانه نیز وجود دارد.

جوانان و والدین آنها ممکن است در درک یکدیگر مشکل داشته باشند. آنها ممکن است به دلیل پیش زمینه ها و ذهنیت های بسیار متفاوت در ارتباط با یکدیگر مشکل داشته باشند. همچنین ، ممکن است این جوانان مسلمان نوع حمایتی را که از والدین خود لازم دارند دریافت نکنند ، زیرا ممکن است والدین آنها مبارزات آنها را درک نکنند.

همچنین موضوع پیمایش انتظارات فرهنگی در جامعه بزرگتر و تمایز فرهنگ فرد از اسلام وجود دارد. بسیاری از جوانان با درک خاصی از اسلام بر اساس آنچه به آنها آموخته می شوند ، رشد می کنند ، فقط اینکه دریابند که بزرگ می شوند که بیشتر آنچه به آنها آموخته می شد صرفاً فرهنگ بود ، نه دین.

این می تواند ناامید کننده و گیج کننده باشد. این جوانان غالباً مجبورند که بسیاری از آنچه در حال رشد به آنها آموزش داده می شوند را مجدداً ارزیابی کنند ، گاهی اوقات با راهنمایی اندکی در مورد آنچه درست است و چه نیست.

وسوسه ها و جوانان مسلمان
مواردی وجود دارد که بی انتها و نسلی هستند. اگرچه ممکن است نوجوانان برای تصور آن تلاش کنند ، بسیاری از بزرگان آنها نیز با وسوسه های مواد مخدر ، الکل ، فساد ، دزدی و غیره روبرو شده اند. این چیزها برای کل اسلام حرام (ممنوع) بوده است ، زیرا آنها تا ابد عملی بوده اند.

اما اکنون ، وسوسه های جدید در بالای همه قدیمی ها وجود دارد. این به خصوص به دلیل اینترنت است که هیچ نسلی قبل از هزاره رشد نکرده است. این باعث می شود که هرچه بیشتر در زمینه های مستهجن ، قمار آنلاین ، روابط حرام یا غرور آمیز بودن از طریق رسانه های اجتماعی و بسیاری از فعالیت های گناهکارانه باز شود.

هویت
در بالای چالش ها و وسوسه های فرهنگی ، جوانان مسلمان غرب نیز باید با موضوعات هویتی دست و پنجه نرم کنند. مسلمان بودن آشکار ممکن است منجر به زورگویی یا آزار و اذیت شود ، یا به سادگی با مشکل روبرو شوید ، که این یک میل طبیعی در سنین جوانی است.

عدم شناسایی جوانان مسلمان ممکن است به دلیل نداشتن بسیاری از دوستان مسلمان ، به یک بحران هویت در درون خود منجر شود و احتمالاً از اسلام فاصله گرفته شود. این یک وضعیت واقعاً مشکل و فاقد مشکل است.

ایستادن بر روی و افتخار داشتن از هویت فردی به عنوان یک مسلمان ، نیاز به شجاعت و قدرت زیادی دارد. بنابراین می توان در این سالهای آسیب پذیر مشکلی نداشت.

برای افزودن یک لایه مشکل دیگر ، فشار جامعه بزرگتر مسلمان وجود دارد که هر مسلمانی در غرب باید به عنوان سفیر کامل اسلام عمل کند . با همه کلیشه های منفی و تعصب نسبت به مسلمانان ، همه می خواهند اطمینان حاصل کنند که جامعه ما با نوری مثبت نمایش داده می شود.

با این حال ، این یک مسئولیت عظیم است که یک نوجوان یا یک بزرگسال بزرگ به صفحه خود بیفزاید – گذشته از این ، آنها در حال حاضر در تلاشند تا با وسوسه ها کنار بیایند و هیچ کس کامل نیست. فشار این را بدانید که هر اشتباهی که شخص مرتکب شود می تواند همه مسلمانان را بد جلوه دهد. این برای برخی افراد دلسرد کننده است که حتی به این فکر کنند.

حفظ ایمان
اگرچه ممکن است این لیست از چالش ها برای غلبه برانگیز به نظر برسد ، اما امیدواری وجود دارد! جوانان به دلیل استوار بودن بسیار پاداش می گیرند ، تا جایی که آنها جزو معدود گروه هایی هستند که در صورت موفقیت چنین کاری در روز قیامت سایه می زنند .

این نشان می دهد که اگرچه این کار دشوار است ، بدون شک ، قطعاً پایدار بودن در طول جوانی ممکن است. پس نیرومند بمانید ، به دنبال شرکتی شبیه و پرهیزکار باشید و چشم خود را به این جایزه نگاه دارید: جانا (بهشت) ، انشاءالله.

منبع : aboutislam

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن