مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

گاردین:دموکراسی آمریکا در معرض تهدید است

آوای سنت : جاناتان فریدلند،نویسنده آمریکایی،در مقاله‌ای در روزنامه بریتانیایی گاردین هشدار داد که دموکراسی در ایالات متحده در حالت پریشانی واقعی ودر معرض یک تهدید اساسی است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، وی درباره دلیل آن گفت:سنگ بنای دموکراسی،پذیرش نتایج انتخابات است اما دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا وپیروان جمهوری خواه او،پذیرش نتایج انتخابات را رد می کنند.

وی گفت: اکثر نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای که هم اکنون در حال تبلیغات هستند،اصل اساسی دموکراسی یعنی پذیرش حکم رای‌دهندگان را رد می‌کنند.

وی افزود: اعلام نتایج انتخابات ۲۰۲۰ از سوی نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای محدود به آن انتخابات نیست،بلکه برای آینده نیز مصداق دارد.

نگارنده گفت:بسیاری از این کاندیداها حاضر نشدند در اظهارات خود بگویند در صورت شکست در انتخابات، نتیجه را خواهند پذیرفت.

اوگفت که نتیجه این انتخابات بیشتر ازاینکه تعیین کندکه یکی از دو حزب،کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در دست بگیرد،کمک می کند تا بفهمیم  آیا و تا چه اندازه ایالات متحده در یک دموکراسی واقعی باقی خواهد ماند؟

وی با اشاره به بیانیه روز چهارشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در آن گفته بود دموکراسی،در برگه رای نمودارخواهد شد و در معرض تهدید شدید قرار دارد، خاطرنشان کرد که برخی این بیانیه را بخشی از مبارزات انتخاباتی می دانند اما نویسنده تاکید کرد که جو بایدن به ندرت اغراق می کند.

وی گفت:جمهوری خواهان در حال حاضر استفاده از خشونت را به عنوان ابزاری برای کسب قدرت رد نمی کنند.

او با اشاره به هجوم به ساختمان کنگره در سال ۲۰۲۱ به این واقعیت اشاره کرد که تنها تعداد محدودی از جمهوری خواهان این حمله را محکوم کردند و بقیه از رای مثبت به استیضاح ترامپ به دلیل نقش او در تحریک این خشونت ها،خودداری کردند،او همچنین به جعل و انتشارتئوری‌های توطئه (از جمله ایلان ماسک میلیاردر) در مورد حمله اخیر به پل پلوسی،همسر نانسی پلوسی،رئیس مجلس نمایندگان اشاره کرد. علاوه بر این،تهدیدات ثبت شده علیه اعضای کنگره طی پنج سال پس از انتخاب ترامپ در سال ۲۰۱۶، ده برابر شده است.

وی ادامه داد:خروج حزب جمهوری خواه از هنجارهای دموکراتیک دیگر محدود به یک نفر نیست،بلکه این موضوع اکنون به بخشی جدایی ناپذیر درروحیه اعضای این حزب تبدیل شده وقطبی شدن اطلاعات باعث دو قطبی شدن درآمریکا شده است

او دراین باره اظهار داشت که این یک خطر برای دموکراسی است،زیرا بدون توافق بر سر حقایق اساسی،نمی‌توان تصمیم‌گیری جمعی که دموکراسی بر آن استوار است،را انجام داد،او افزود اگر نتوانیم اول توافق کنیم که خانه در حال سوختن است،نمی‌توانیم درباره خاموش کردن آتش‌ها صحبت کنیم

وی در پایان گفت: آمریکا بدون توجه به نتایج انتخابات کنونی،لحظات خطرناکی را پشت سر می گذاردزیرا قدرتمندترین دموکراسی جهان در حال از دست دادن واکنش ها و عاداتی است که دموکراسی را ممکن می کند.

اصل مطلب را اینجا بخوانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن