گفتگو و مصاحبه

آزادی غرب چیزی جز فساد و تباهی نیست

آوای سنت: امام مسجد ذی النورین گنبد کاووس، با انتقاد از آزادی غربی، توفیق عبادت را شامل حال مسلمانانی خواند که از خدای متعال نجات امت را طلب می کنند.

به گزارش آوای سنت, خاتم آخوند بهلکه در گفتگو با خبرنگار ما، دین مبین اسلام را متشکل از احکام قرآنی، نظام اسلامی و باورهای دینی خواند و گفت: نبود باور قلبی و مطمئن به کلمه توحید، قائم نبودن به نمازها، نپرداختن زکات از سوی اغنیاء، اجتناب از روزه ماه رمضان و برجایی نیاوردن مناسک حج تمتع در صورت داشتن تمکن مالی، مصادیق شیوع فساد در جامعه بشمار می روند، پس کسی دیندار کامل است که به همه فرایض و سنن عمل کرده و در اعتقاداتش ثابت قدم و استوار باشد. قرآن کریم در آیه سوم از سوره بقره فرمایش می دارد، متقیان کسانی هستند که به آنچه از نظر ایشان پنهان و غایب است و از جمله آن موت در پایان زیست دنیوی، حادث شدن روز قیامت و بهشت و جهنم ایمان می آورند.

آخوند بلهکه در این باره افزود: احسان به همنوع در کنار ادای فرایض عبادی را از نشانه های افراد با ایمان دانست و افزود: اهمیت به دین از سوی والدین و پایبندی به نمازهای پنجگانه از ارکان آموزش صحیح فرزندان در محیط خانه به حساب می آید و چنانچه اولیای خانواده نسبت به فرایض از خود سستی نشان دهند نمی تواند فرزندانی صالح با اخلاق نیکو تحویل جامعه داد. بی تردید اگر ایمان در شریان خانواده حاکم نباشد نباید از فرزند متوقع بود دینداری پیشه کرده و نماز را ستون دین بداند. لذا در نبود تربیت دینی، فساد جایگزین شده و بی بند و باری دامن نسل آینده را خواهد گرفت.

امام مسجد ذی النورین گنبد با استناد به سوره مومنین اظهار داشت: شناخت دنیا به روش ایمانی برای کسانی است که دین را ارجع بر سایر مسائل دانسته و نمازهای شان را با خضوع و خشوع برجای می آورند. از حرام دوری می کنند و در امانت داری و وفای به عهد سرآمد سایرین هستند. اصحاب بزرگوار روش خود را بدین خصلت ها مطابقت داده و هرگز نوبتی از نمازهای شان ترک نمی شد. در عقیده، احکام و اخلاق شهره عام و خاص بودند. قرآن کریم به این چنین بندگان سعادتمند مژده بهشت می دهد، زیرا اجتماع از رفتارهای شان پند گرفته و الگوهای حسنه را مبنا می دارند. یقیننا توفیق عبادت و بندگی شامل حال کسانی خواهد شد که از خدای متعال نجات امت را طلب می کنند.

آخوند بهلکه در پاسخ به سوالی درباره رعایت حقوق انسان ها از نگاه دین، حقوق بشر اسلامی را برتر از حقوق بشر غربی توصیف کرد و عنوان نمود: غرب در مسئله رعایت حقوق بشر، ابعاد مادی را لحاظ قرار داده و قوانینی را به تصویب می رساند که در راستای منافع حاکمانش باشد، اما اسلام بر رعایت نفع یکسان برای همه بشر به عنوان اشرف مخلوقات تاکید کرده و در سوره حجرات، تقوا و خدا محوری امت مطابق با روش و سنن نورانی آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم را ملاک برتری معرفی می کند.

از رو اعلامیه حقوق بشر غربی با قوانین اسلامی متفاوت است. فرهنگ استکبار جهانی و حکام نژاد پرست با منهج الهی همخوانی ندارند. اسلام به انسان مقامی در حد خلیفه الله در روی بخشیده و بر تربیت روحی بشر مغایر با تفکر غربی سفارش می کند. حقوق بشر غرب با مسائل دینی و مذهبی بیگانه می باشد و هرج و مرج در این سبک از زندگی آمیخته با مشکلات و چالش ها است. در آزادی غربی فساد تهدیدی بر سر راه بانوان می باشد و جوانان آنها می توانند با هر شخصی که دل شان می خواهد در ارتباط باشند، لیکن اسلام با هر چیزی که نشانه ای از فساد در آن دیده شود، مخالفت می ورزد. مبتلا شدن به فساد اخلاقی مانند میوه ای است که در محیط ناسالمی قرار گرفته و به تدریج آلودگی تمام اجزای آن را در بر می گیرد و دیگر ارزش مصرفش را از دست می دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن