گفتگو و مصاحبه

آمادگی اهل سنت تربت جام برای مشارکت فعال در انتخابات

آوای سنت: امام جمعه منطقه محمود آباد تربت جام، برآورده کردن نیازها و انتظارات جامعه را اولویت اصلی نمایندگان مجلس خواند.

به گزارش آوای سنت، مولوی مصطفی زیتونی در گفتگو با خبرنگار ما، از آمادگی بالای اهل سنت منطقه محمود آباد در تربت جام برای مشارکت در روز انتخابات خبر داد و گفت: مانند همه ادوار گذشته اهل سنت کشور اینبار نیز از خود مشارکت بالایی در انتخابات نشان خواهند داد.

اکثر اهل سنت ساکن در ایران در نواحی مرزی سکونت دارند و با وجود آنکه مشکلات و مطالبات در این نواحی بسیار بیشتر از سایر نقاط می باشد، اما خوشبختانه در هر دور از انتخابات با نیتی پاک و صادقانه در پای صندوق های آراء حاضر شده و یک روز شلوغ از نظر تعداد زیاد مراجعین رای دهنده را به ثبت می رسانند.

هر زمان بحث انتخابات پیش می آید مسئولین در مناطق مرز نشین اطمینان دارند که مردم مطابق با خواسته های دولت و نظام حرکت می کنند و از نظر مطالباتی نیز خواسته هایی دارند که شهرهای بزرگتر به آن امکانات رسیده اند.

مولوی زیتونی، یکی از قدیمی ترین مشکلات در نواحی اهل سنت نشین را در بحران بیکاری دانست و اظهار داشت: تا سی سال پیش درآمد خانواده ها به دسترنج های حاصل از کشاورزی و دامپروری وابسته بود، اما امروز درآمد فروش محصولات به دلیل گرانی های فزاینده، کفاف امور یک خانواده پر جمعیت را نمی کند و سایر اعضا نیز ناچار به فعالیت اقتصادی و کسب درآمد می باشند تا چرخه زندگی را پیش ببرند.

هزینه ها در همه زمینه ها با گذشته تفاوت پیدا کرده است. فارغ از تامین معاش برای خانواده، هر فصلی بودجه و اندوخته خاص خود را نیاز دارد. در فصل بازگشایی مدارس، دانش آموزان لباس و کیف و کفش می خواهند. برای استقبال از اعیاد رسمی و مناسبتی هم ذخیره مالی لازم است و در کل انجام هر کاری هزینه جداگانه می طلبد که باید در پیش بینی ها قرار بگیرند.

امام جمعه منطقه محمود آباد تربت جام، مجلس را اهرمی برای گشایش مشکلات و رفع کمبودها از بدنه کشور خواند و یادآور شد: هر شخصی پیش از تصمیم به انداختن رای در صندوق باید نگاهی اجمالی به عملکرد نماینده حوزه خود داشته و بداند که وی تا چه حد در کارش موفق بوده است. موفقیت در کار بدین معنا که آیا توانسته است به وعده ها و شعارهایش شکل عمل دهد و یا اینکه مشکلات را به تحریم ها ربط داده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده است. می دانیم که کشور ما در زمینه دفاع جزو کشورهای برتر در جهان است، اما آیا در زمینه های اقتصادی نیز توسعه و حرکت رو به پیشرفت داشته ایم!

مولوی زیتونی در این خصوص یادآور شد: مجلس باید مقوله توسعه اقتصاد و اشتغال را با جدیت دنبال کند. باید بپذیریم که برخی زمینه ها با پیشرفت همراه بوده و در برخی موارد کوشا نبوده ایم. اولویت اصلی برآورده ساختن انتظارات مردم می باشد و اگر این نباشد انتقاد همیشه وجود خواهد داشت. گفتمان درباره مطالبات را تنها به زمان انتخابات موکول نکنیم، بلکه هم نماینده مجلس و همه صدا و سیما در هر زمان باید مباحث روز جامعه را دنبال کرده و دریچه صحبت را برای عموم باز بگذارند.

اگر نماینده از وظیفه خود عدول ورزید، رسانه ها باید بعنوان تریبون طرح مطالبات مردم در میدان حضور داشته باشند. زمانی که فصل انتخابات می رسد صحبت ها دلنشین می شوند، ولی مدتی بعد مباحث به حاشیه رفته و تا فصل دیگر به باد فراموشی سپرده می شوند، پس ما نماینده می خواهیم که قابلیت اول وی دلسوزی و ترحم به حال مردم و وضعیت جامعه باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن