گفتگو و مصاحبه

آمریکا حامی مطلق جنایات صهیونیستها

آوای سنت: یک عالم اهل سنت کورد، پیام بایدن را جانبداری مطلق از اسرائیل و دشمنی با ملت مظلوم غزه تحلیل نمود.

به گزارش آوای سنت، شیخ صنعان سلامی در گفتگو با خبرنگار ما، نمای کنونی غزه با تلی از ویرانه های برجای مانده و آمار کشته هایی که هر روز بر تعدادشان اضافه شده است را ناشی از خوی ویرانگر رژیم غاصب صهیونیستی خواند و گفت: در تاریخ جنگ های اتفاق افتاده، کمتر دیده شده است که دولتی بخواهد ساکنین بی دفاع یک شهر را دشمن فرض کرده و خانه های آنها را نه با گلوله و بلکه با استفاده از بمب های ویرانگر و سلاح های نامتعارف بر سر ساکنینش خراب کند. نباید تردید کرد که این رسم تنها از دول نژاد پرست بر می آید.

ویران کردن سازه ها در شرایطی که زنان و کودکان بی دفاع در آن زندگی می کنند به هر دلیل و بهانه، مصداق جنایت جنگی به حساب می آید و معنی کشتن سه هزار کودک بینوا که جایی برای پنهان شدن ندارند، چیزی جز نسل کشی نمی باشد.

ماموستا سلامی با دشوار خواندن زندگی در غزه یادآور شد: آمار بالای تلفات در غزه و بی تفاوتی سران کشورها را در حالی شاهد می باشیم که تظاهرات مخالفان جنگ در شهرهای مهم جهان از هزار گذشته و به میلیون رسیده است. در این میدان مخالفت، هر شخصی که توان حرکت داشته باشد، به صف حامیان غزه ملحق می شود. مردم در سرزمین های اسلامی به خشم آمده و خواهان ادای تکلیف در این جنگ هستند. رژیم غارتگر صهیونیستی بداند که انسانیت، جنایات هایش بر علیه بشریت را محکوم می کند. هدف این رژیم خالی کردن غزه از ساکنان برای ورود آسان تر به این شهر و استقرار طولانی مدت در آن است. با وجود تصاویر دلخراشی که دیدن شان بر روح و روان آدمی تاثیر می گذارد، آمریکا و اروپا کمافی السابق درباره فجایع انسانی لب به سخن نمی گشایند.

این عالم اهل سنت کورد، آمریکا را شریک کشتار وحشیانه غزه توسط اسرائیل توصیف کرد و متذکر شد: آمریکا معترف به مشارکت در تمام جنایت هایی است که از اسرائیل سر می زند. بایدن نیز مانند نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک جنایتکار است و باید تقاص کارهایش را پس بدهد. هر قطره خونی که در غزه بر زمین می ریزد، گویای واقعیت تلخ نسل کشی درمیان سکوت سران منطقه و بی تفاوتی دولت های مسلمان نسبت به وضعیت برادران خود می باشد. غرب با حمایت از این کشتار جمعی، حیثیت و شرف انسانی را به زیر سوال برده است. سران مدعی دفاع از حقوق بشر ارزشی برای خون های ریخته شده در غزه قائل نیستند، اما در خانه های مجلل شان از سگ نگهداری می کنند!

ماموستا سلامی، نگاه سردمداران غربی به دنیای اسلام را از بالا به پایین توصیف کرد و در انتقاد به سیاست حکام خاورمیانه افزود: قرآن کریم نسخه وحدت را برای امت تکلیف کرده است، اما غربی ها خود را متحد یکدیگر می دانند. آنها فقط در ظاهر و در جایی که منافع شان برآورده می شود، دست دنیای اسلام را می فشارند، اما در مسئله غزه جانبداری اسرائیل را می کنند و این نمونه شفافی از دشمنی غرب با دنیای اسلام می باشد. هر کشور اسلامی که دشمن اسرائیل غاصب باشد، از دایره حمایت غرب خارج است. آمریکایی ها بارها به ارسال تسهیلات جنگی برای اسرائیل اعتراف کرده و سالیانه بودجه هنگفتی را به این رژیم دست نشانده اختصاص می دهند تا به یاغی گری خود در منطقه ادامه دهد.

آمریکا همچنین در مسئله اسرائیل بزرگترین حامی تجاوز به سرحدات کشور فلسطین از نگاه سازمان ملل است و به این رژیم بابت عدول از معاهدات واکنش قهری نشان نمی دهد. این کشور در طول مناقشات میان اعراب با اسرائیل جانب حق را نگرفته و از باطل حمایت می کند. پیام بایدن در بودن کنار اسرائیل یک مفهوم واضح به دنبال دارد و آن این که امت باید از خواب غفلت بیدار شوند. سران خاورمیانه در هر شرایط می بایست شیوه اتحاد در پیش گرفته و فاصله خود را با حامیان اسرائیل حفظ نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن