گفتگو و مصاحبه

اسلام گوهر ارزشمند جامعه بشری

آوای سنت: رئیس مرکز اسلامی گنبد کاووس، اسلام را قیمتی ترین گوهر گرانبهای نجات بشر توصیف کرد.

گزارش آوای سنت، عبدالباسط آخوند قره باش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ضرورت ایجاد گفتمان وحدت در کشور و همچنین ملل اسلامی با یکدیگر از این مقوله به عنوان ضروری ترین نیاز جهت استحکام انسجام اسلامی یاد کرد و گفت: امروز به خوبی می دانیم که بزرگان و اندیشمندان اسلامی با توجه به پیدایش عناصر تهدید آمیز دست پرورده غرب و آمریکا، بررسی لایه های تقویت وحدت در فضای گفتگو را بیش از گذشته مورد تاکید قرار می دهند. طی یک قرن اخیر دانشمندان مسلمان زیادی اندیشه های خود را در خصوص وحدت به رشته تحریر در آورده و کتب ایشان جزو پر فروش ترین ها می باشد.

مفسرین برجسته و صاحب نام بیشماری نیز به تفسیر آیات کلام الله پرداخته اند و به برکت مسابقاتی که در زمینه حفظ و قرادت قرآن کریم برگزار می گردد، کشورهای اسلامی در اشتراکات دینی، مراودات خوبی با یکدیگر دارند. لذا باید این پهنه را به سطح وسیع تری گسترش دهیم.

آخوند قره باش، آگاهی از عقاید و اندیشه های پیروان مذاهب اسلامی را موجب رفع معدودی اختلافات بر جای مانده از گذشته خواند و افزود: طی سال جاری میلادی، دشمنان اسلام با توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و تخریب مساجد مسلمان، عناد خود با اسلام را علنی و آشکار کرده است. قرآن کریم خط قرمز ما است و کسی حق ندارد به آن توهین روا بدارد. اگر دنیای اسلام، ادیان سایر را محترم می شمارد به دلیل آن است که دارای نبی و بعضا کتاب بوده اند. قرآن کریم اسامی ایشان را در کلام خود ذکر کرده و کلیه پیامبران را از زمره صالحین معرفی می کند. چیزهای ارزشمند قیمت دارند و اسلام قیمتی ترین گوهر گرانبهای نجات بشر می باشد.

رئیس مرکز اسلامی گنبد کاووس، دستگاه دروغ پردازی صهیونیست بر علیه اسلام و امت را سست و شکننده دانست و اظهار داشت: آنها با راه اندازی کمپین های به اصطلاح مذهبی قصد دارند افکار جوانان ما را به بازی بگیرند. در مراکز تحصیلی مانع از حضور بانوان در کلاس های درسی و ادارات می شوند. در آوردگاه های ورزشی صحبت از منع بودن حجاب اسلامی می کنند. در امور کشورهای اسلامی دخالت کرده و پوشش را عقب ماندگی می دانند و با هر چیزی که اسلام آن را ارزش می شمارد، مخالفت می ورزند. این دستگاه پوشالی زمانی قوی عمل می کند که ما در اندیشه و عمل ضعیف باشیم.

خوشبختانه بانوان تحصیل کرده در اروپا و آمریکا سدآهنین مخالفان پوشش اسلامی را شکسته و با استناد به آیات قرآن کریم، پاسخ طرفداران به اصطلاح آزادی را در میدان سخن و عمل نشان می دهند.

آخوند قره باش با گریزی به وقایع صدر اسلام یادآور شد: نجاشی پادشاه عادل و عاقل حبشه با شنیدن کلام وحی الهی پی به حقانیت و برتری دین اسلام برد. پس قرآن زمینه ساز شد تا مسیحیت به واقعی بودن رسالت آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم اذعان نماید. حفاظت از این وحدت رویه مستلزم کارهای ثمر بخش مانند ترتیب دادن فضای گفتمان است. دولت و مسئولین می بایست بودجه های امر ضروری وحدت را افزایش دهند تا جلوی تلاش دشمن برای نقش آفرینی مجدد برای ایجاد جنگ افروزی های منطقه ای گرفته شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن