گفتگو و مصاحبه

اشراف داشتن بر مشکلات از ویژگیهای نماینده مردمی

آوای سنت: اشراف داشتن به مشکلات و راهکارهای برون رفت و همچنین شناخت مسیرهای هموار را از خصوصیات یک نماینده موفق و مردمی دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا خالد پناد در گفتگو با خبرنگار ما، مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را تصمیمی به اختیار برای همه واجدان رای دهنده خواند و گفت: طبیعت تبلیغات انتخاباتی این است که کاندیداها به مردم سرکشی کرده و برنامه های شان را در اجتماعات تشریح می کنند تا بتوانند تعداد بیشتری آراء به دست آورند. در این میان تشکل های فعال کمک موثری برای ترغیب و تشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای دارند و تلاش های شان ستودنی می باشد.

مهمترین فاکتور پیروزی یک کاندیدا در انتخابات به میزان اعتماد مردم بستگی دارد، چرا که اگر اعتماد نباشد، حرف و سخن در دل شنوده قرار پیدا نمی کند.

مولانا پناد افزود: همانطوری که عمل به فرایض از واجبات دین به حساب می آید، عمل به طرح ها و ایده ها نیز شرط جلب رضایتمندی مردم از نمایندگان مجلس می باشد. واضح است که کاندیداها برای پیشبرد اهداف توسعه و عمران پای به انتخابات می گذارند. همه آحاد جامعه اعم از کاندیداها و هواداران ایشان که از مردم تشکیل می شوند، خواهان پیشرفت و ترقی مناطق خود هستند، لیکن خواستن به تنهایی کفایت امر را نمی کند و کسی به درد کار در مجلس می خورد که روحیه کار طاقت فرسا در ساختمان بهارستان را داشته باشد.

مولانا پناد، اشراف بودن به مشکلات و راهکارهای برون رفت و همچنین شناخت مسیرهای هموار را از خصوصیات یک نماینده موفق و مردمی دانست و اظهار داشت: برخی از کاندیداها مشکلات را می شناسند، اما اطلاعات کافی از راهکارها ندارند. علم روز را می دانند، لیکن معلومات سیاسی ندارند. می دانند مجلس محل قانونگذاری و نظارت است، ولی معلومات شان از پیچ و خم های مجلس فراتر نمی رود. این طیف از کاندیداها در دوران نمایندگی، زمان می خواهند تا بدانند که وارد چه عرصه طویلی شده اند و زمان می برد تا به اصطلاح کار را به دست بگیرند.

امام جمعه دهستان باهوکات بخش دشتیاری چابهار، همسویی نمایندگان مجلس با دولت در زمینه برقراری مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه را مطمئن مسیر میانبر به نفع کشور و مردم عنوان کرد و تاکید ورزید: آگاهی از قوانین و مجالس کشورهای همسایه، برقراری مناسبات تجاری در مرزها و خرید و فروش ارزان، سرمایه گذاران را به سمت بازارها جهت داده و اقتصاد مناطق را بهبود می بخشد. بعلاوه آشنایی با زبان های خارجی برای نمایندگان مجلس یک راه ارتباطی مناسب با همکاران شان در سایر سرحدات است.

مولانا خالد پناد در این زمینه یادآور شد: با تسلط بر زبان های خارجی می توان زمینه ارتباطی بهتری با کشورهای صنعتی پیدا کرد. توسعه را نباید به پتانسیل های داخل کشور محدود ساخت. گسترش روابط لازمه صادرات کالا به سوی نواحی درآمد زا خواهد بود. حمایت از تولیدات خانگی با تصویب قانون خرید مستقیم از سوی دولت می تواند برای خانوارها درآمد مطمئن ایجاد نماید.

ملزم ساختن وزارتخانه ها به این امر که واردات را کاهش داده و تولید محصولات آسان را به مردم بسپارند، یک گام مثبت خواهد بود. نواحی زیادی از کشور طبیعتی دیدنی تر از فاره سبز دارند که ناشناخته مانده اند، لذا باید به این صنعت توچه بیشتری صورت بگیرد. اگر کار برای هر ایرانی فراهم باشد و اگر مناسبات با کشورها را به حد قابل قبول برسانیم، چرخ های صنایع به حرکت در آمده و آینده جوانان ما تامین خواهد گردید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن