گفتگو و مصاحبه

اعتقاد به توحید، نبوت و معاد ، تکمیل کننده سرشت ایمانی

آوای سنت : امام جمعه اهل سنت نلاس، اعتقاد به توحید، نبوت و معاد را تکمیل کننده سرشت ایمانی در مومنین توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت ماموستا خدر رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما، سعادت بشر را مرهون تلاش انبیاء در راه تبیین درس خدا شناسی و دل کندن از خرافات رایج در جوامع مختلف خواند و گفت: خرافه پرستی در گذشته به اشکال مرسوم و در امروز به صورت مدرنیته در آمده است. خرافه پرستی و پیروی از افکار موهن و شیطانی دسیسه ای است که توسط عده ای فرصت به طلب ذهن افراد ساده لوح تلقین شده و با پیش کشیدن عقاید باطل، اعتقادات دینی آحاد عموم را تحت شعاع قرار می دهند. زندگی در روزگاری که انبیاء علیهم السلام وظیفه هدایتگری جامعه را عهده دار بودند، فراز و نشیب های خاص خود را در پی داشته است.

ماموستا رحیمی افزود: از سلیمان نبی که شاه عالم بود و از حضرت ایوب که از میان قوم به بیرون طرد شد و تا نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم که شمار یارانش در آغازین روزهای دعوت، فراتر از تعاد انگشتان دو دست تجاوز نمی کرد، حقیقتا همگی ماموریت خطیرشان را در جهت صلاح امت به سرانجام نیک ختم رساندند.

چنانچه در تاریخ می خوانیم، زمانی که مکه توسط مسلمین و بدون هیچ خشونت و خونریزی فتح شد، بت ها از درون کعبه به بیرون پرتاب شدند و آن گوی آهنین شرک پرستی برای همیشه در سرحدات مسلمانان درهم شکسته شد.

امام جمعه شهر نلاس سردشت از استان آذربایجان غربی، انبیاء را بخشی از بدنه جوامع بشری دانست و افزود: مهمترین امتیاز آن برگزیدگان نسبت به افراد عادی این بود که عمرشان را وقف دین و مردم کردند. اکثر ایشان ثروتی در بساط نداشتند و از نظر اقتصادی با اشخاص تهیدست برابر بودند.. تعدادی نیز مانند یعقوب نبی و یوسف علیه اسلام از یک خانواده و یا مانند حضرت شعیب و موسی علیه السلام نسبت خویشاوندی داشتند. ظاهرا مانند همه مردم کار می کردند و به دنبال تامین معاش بودند و در وقت عبادت به خلوتگاه رفته و در فراغت به عبادت مشغول می شدند.

ماموستا رحیمی تاکید کرد: مصادیق انحرافی و در خط مقدم انحرافات شیطانی که نه فقط برای انبیاء، بلکه برای همه فرزندان آدم علیه السلام و خصوصا جوانان مسلمان طرح و برنامه دارند. طی قرن های پیشین، جاهلیت بر ملت ها حکومت می کرد و انسان های زیادی بیگناه در این راه قربانی شدند. امروز قوانین بشری تعیین کننده و باز دارنده هستند و انحرافات تغییر شکل یافته اند. حکام و سرمایه دارن غربی به منابع خاورمیانه چشم دوخته و به خوبی می دانند که مردم انحراف اهل ایمان به نفع شان می باشد. موسیقی های مبتذل، دورهمی های خارج از شرع دستور دین و شرب خمر، همگی از مصادیق انحرافات هستند. شیاطین و در راس آنها ابلیس از ابتدا با این آلات در صدد فریب انسان ها برآمده اند و در قرن حاضر هم نوع دیگری از موسیقی و فیلم های مبتذل را به فضای مجازی بسط می دهند.

این عالم اهل سنت کورد، اعتقاد به توحید، نبوت و معاد را کامل کننده سرشت ایمانی در مومنین توصیف کرد و یادآور شد: اگر نیت راست و قرآنی باشد، نماز را می توان در هر نقطه ای از این زمین نیز برجای آورد. مقصد از طاعات این نیست که اهداف زندگی نادیده گرفته شوند. انبیاء نیز قوت خود را به صورت آماده و بسته بندی شده دریافت نمی کردند، بلکه همچون مردم عادی زحمت کار و تلاش را به جان خریدند و رنج دشمنان و فتنه گران زمان خود را تحمل کردند تا توانستند با نصرت الهی در ماموریت خویش سربلند گردند. همه ما بعد از پایان رسالت نبوی، مقام خلیفه خدا را روی زمین داریم، پس افتخار را در خدمت به قرآن و طریقه عالی نبی خدا بدانیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن