گفتگو و مصاحبه

امنیت مهم ترین مولفه زندگی اجتماعی

دیوانی:دولت باید افکار عمومی را در زمینه کارهای مهم خود قانع نماید

آوای سنت: استاد دانشگاه و فعال رسانه ای اهل سنت جنوب کشور اهمیت امنیت و نظم عمومی در کشور را مورد تاکید قراتر داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، یوسف دیوانی دارنده مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق در گفتگو با سایت ما ضمن اشاره به حوادث اخیر در چند شهر گفت: بی شک امنیت، یکی از مولفه ها و عوامل آرامش درهرجامعه محسوب می شود. در سایه امنیت و نظم، زندگی ،کار، تولید، صنعت، آموزش، بهداشت، ایاب و ذهاب و…جاری و ساری است. در واقع ارزش امنیت را زمانی خواهیم دانست که نظم و امنیت را از دست بدهیم.

وی افزود: شاهدیم که در کشورهایی که سایه امنیت و آرامش به هر دلیلی مهیا نیست، مردم آن کشور روی خوش زندگی را ندیده اند وهمواره درتکاپوی اولین مولفه ی یک جامعه مسالمت آمیز، یعنی امنیت هستند.

پس ازتصویب افزایش نرخ بنزین درکشورمان، شاهد بی نظمی ،ناامنی و اغتشاش درچند شهر کشورمان بودیم.

دیوانی ادامه داد: همانگونه که ازنام این مفاهیم برمی آید (بی نظمی،ناامنی،اغتشاش)،هیچگونه معنا و احساس مثبتی دراذهان متبادر نمی نماید. بی شک هیچ عقل سلیمی از بی نظمی و تخریب اموال عمومی که تماما از ثروت مردم محسوب می شود، حمایت نمی کند.

گروه قلیلی که ناامنی را به جامعه تحمیل می نمایند، غافل از مضرات و اثراتی هستند که به خود آنها و خانواده هایشان باز می گردد. اگر یک شهر ناامن شود، در واقع آتشی است که دامن همگان، چه خاطی و چه غیر خاطی را می گیرد.

این استاد اهل سنت جنوب با بیان اینکه خسارت زدن به اموال عمومی و موسسات و اداراتی که به مردم خدمات رسانی می نمایند، در واقع خسارت به خود است اظهار داشت: هرعملی که باعث اختلال در امورعمومی شود، زیان به تمامی آحاد مردم چه بصورت مستقیم و چه غیر مستقیم می رسد. اگرنگاهی به برخی از کشورهای نا امن همسایه خود داشته باشیم خواهیم دید که حتی یک شبانه روزمردم این کشورها آرامش ندارند و رعب و وحشت ازهرگونه اتفاق غیر منتظره ای که عوامل ناشناخته باعث و بانی آن هستند، سراسر وجود آنها و فرزندانشان را گرفته است.

هیچ کودکی درآن کشورها درامنیت به مدرسه نمی رود. فروشگاه ها امنیت لازم را ندارند. کالاهای اساسی کمیاب و سرقت های مسلحانه به وفور رخ می دهد.

دیوانی بیان نمود: برای برون رفت از اینگونه اتفاقات وبه عبارتی کاهش اغتشاشاتی از این دست بایستی راههایی را مد نظر قرار داد که بارمسوولیت دراین خصوص بردوش دولتمردان است.

اول آنکه دولتمردان از طریق رسانه ها فلسفه و دلایل و توجیهات هر گونه افزایش قیمتی را خصوصا سوخت و حامل های انرژی را به مردم بازگو نمایند.

دوم، تبعات ارزان ماندن کالایی استراتژیک مانند بنزین را توجیه و مردم را آگاه نمود.

بی شک دولت، خود و کارشناسان را اقناع نموده که چاره ای جز افزایش قیمت بنزین نبوده و لازم است مردم را همانگونه توجیه نمایند. مردم فرهیخته به خوبی واقفند که رسانه های بیگانه هیچ زمانی به سود کشور ما نبوده اند. بنابراین از روی آوردن به چنین منابع خبری جدا اجتناب نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن