گفتگو و مصاحبه

برای شکست کرونا باید به سمت الله بازگردیم

آوای سنت: رئیس شورای علمای اهل سنت شهرستان تایباد رجوع به الله و رعایت نکات بهداشتی را مناسبت ترین راه برای شکست کرونا عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید محمد فاضلی موحد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ویروس کرونا درس های مهمی برای بشریت به همراه داشته است گفت: کرونا را چه عذاب بدانیم و غیر عذاب و چه آن را پدیده آزمایشگاهی بشماریم و یا غیر آزمایشگاهی، قبل از این که به جسم ما حمله ور شود، روح و ایمان ما را مورد حمله قرار داده است.

وی با بیان اینکه استرس بیش از حد نسبت به این بیماری بدون در نظر گرفتن نکات بهداشت طبق موازین اسلامی و سنت نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم خود یک بیماری است افزود: بهداشت و احتیاط در این مساله جای هیچ بحث و شکی ندارد و مومن واقعی باید وظایف بهداشتی چه در بازار، مسجد و خانه را رعایت کرده و حتی الامکان در خانه بماند!

مولانا فاضلی ادامه داد: در این بحبوحه استرس زا شعار تامل برانگیز ” ما کرونا را شکست می دهیم” که از روی تکبر و غیرآگاهانه به زبان می آوریم، شاید برای بالا بردن روحیه مردم مناسب باشد، اما در این باره به عمق مطلب توجه کافی صورت نگرفته است.

رئیس شورای علمای اهل سنت شهرستان تایباد اظهار داشت: قرآن عظیم الشأن با صراحت تمام از زبان حضرت ابراهیم علیه السلام بیان می دارد که بر طرف کننده بیماری و شکست آن توسط خالق یکتا بعنوان شافی مطلق صورت می گیرد.
از نگاه قرآن کریم مسبب تمام فسادها از قبیل جنگ ها و بیماری های واگیردار و غیر واگیردار خود انسانها هستند. همچنین می فرماید، فساد و پریشانی بخاطر اعمال ناپسند ساکنان زمین پدید آمد، تا خدا هم کیفر بعضی اعمالشان را به آنها بچشاند، باشد که از گناه پشیمان شده و به درگاه الهی باز گردند.

مولانا فاضلی طی این گفتگو تاکید کرد: وظیفه همه ما از مسئول و غیر مسئول رجوع به سوی خدای متعال، توبه، تهیه لوازم بهداشتی، تلاش برای تهیه دارو و حفظ تدابیر بهداشتی است، نه این که در مقابل کرونا ویروس که قطعا بر اثر شومی اعمال انسانها به وجود آمده، عرض اندام کرده و ادعای شکست آن را بکنیم.

ابن عالم اهل سنت با یادآوری این مطلب که روحیه دادن اجتماعی و از بین بردن استرس به وجود آمده با این شعارهای فریبنده و تو خالی از بین نمی رود عنوان نمود: به جای این شعارها باید حقائق برای مردم بازگو شود و برای از بین بردن پریشانی ها و استرس ها ارتباط با الله مستحکم گردد. چنانچه که می بینیم ابرقدرت ها نیز به اهمیت نیایش و پی برده و روزی را مخصوص نیایش نامگذاری کرده اند!

مولانا فاضلی یادآور شد: اشخاصی که در این ایام به سبب کرونا فوت می کنند، نباید با نگاه عیب و تحقیر نگریسته شوند، زیرا بسیاری از صحابه کرام مانند ابوعبیده و معاذ بر اثر طاعون فوت نمودند. بنابراین طبق حدیث صریح نبی مکرم اسلام کسی که بر اثر این بیماری ها فوت نماید، شهید می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن