گفتگو و مصاحبه

تاثیر مخرب برنامه های ماهواره بر ذهن نسل جوان

آوای سنت: معاون حوزه علمیه اهل سنت بندرترکمن، تاثیر سریال‌های ماهواره‌ای و تولیدات غربی بر افکار و احساسات عاطفی کودکان و نوجوانان را مخرب دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالغفور آخوند رومی در گفتگو با خبرنگار ما، میزان اثرگذاری برنامه‌های ماهواره‌ای بر افکار و احساسات کودکان و نوجوانان را بسته به محتوی برنامه‌ها دانست و گفت: مدت زمان تماشای برنامه‌ها از سوی کودکان می بایست توسط والدین تخت کنترل درآید. بدون شک تماشای برنامه‌های نامتناسب با گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان می‌تواند اثرات منفی بر رفتار، افکار و احساسات ایشان برجای بگذارد. در واقع، تماشای هر نوع برنامه نامتناسبی می‌تواند چنین اثراتی بر آنها داشته و فقدان کنترل والدین بر محتوا و مدت زمان تماشای برنامه‌ها در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

آخوند رومی با تاکید بر این نکته که ذهن کودکان با سرعت و دقتی از عناصر موجود در محیط زندگی­ شان تاثیر می پذیرد، افزود: پذیرفتنی نیست که فرزندی در یک خانواده به ­دنیا بیاید و والدینش همه‌ تلاش‌ خود را برای موفقیت او به کار نگیرند. گاهی این تلاش­‌ها به شکلی است که کلیه فعالیت­‌های والدین به رشد و پیشرفت فرزندان معطوف می گردد، دنیای پرهیاهوی فعلی همراه با پیشرفت تکنولوژی کار را برای تربیت نسل آینده و کودکان دشوارتر کرده است و وجود ماهواره­‌ها در خانواده­‌ها معضلی همه گیر به حساب می آید، مسئله ای که تربیت فرزندان را با مشکللات جدی مواجه می سازد.

این عالم اهل سنت متذکر شد: کنکاش در کانال­‌های ماهواره­‌ای جدا از محتوای مستهجن آن نشان می­‌دهد که برنامه­‌های ویژه‌ی کودکان در این شبکه­‌ها روز به روز در حال افزایش بوده و حتی برخی فیلم های سنین بزرگسال به شکل انیمیشن و فانتزی به نمایش در می آید تا کودکان را نیز همراه خود سازند.
جالب این است که برنامه­‌های ویژه‌ کودکان بسیار حرفه­‌ای­‌ ساخته شده و میلیون‌ها دلار صرف تولید آنها می گردد.

آخوند رومی نوجوانی را مرحله ای رو به دوران بلوغ جنسی توصیف کرد و عنوان نمود: تولیدات شبکه‌های ماهواره‌ای با اشاعه فرهنگ و رفتارهای جنسی که در جوامع غربی به شکلی متفاوت به عرضه می رسد باعث الگوهای فکری و رفتاری متعارضی در نوجوانان می شود. تماشای محتواهایی از این دست که متاسفانه بدون نظارت و مدیریت والدین نیز صورت می‌ پذیرد، باعث الگوبرداری غلط در فرد شده و شکل‌گیری انحرافات رفتاری و عاطفی را فراهم می سازد. بنابراین آسیب‌های عاطفی و اجتماعی در این گروه سنی را افزایش خواهد بخشید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن