گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

تبعات کرونا از تحریم های بین المللی بیشتر است

عضو اهل سنت شورای شهر بندرعباس:باید برای شرایط سخت تر آماده گردیم

آوای سنت: عضو اهل سنت شورای اسلامی بندرعباس تبعات منفی کرونا را زیانبارتر از تحریم های بین المللی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، آبتین امیری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عدم امکان دور زدن بیماری کرونا گفت: ممکن است شیوع کرونا در جامعه ما مدت ها طول بکشد. بنابراین مردم باید خود را برای یک شرایط سخت آماده کنند. از طرفی نیاز است که از همین امروز نظارت دقیقی بر تولید کالاهای اساسی و نظام سهمیه بندی توزیع صورت گیرد.
وی اذعان کرد: مسلما مردم از کرونا و طول کشیدن مدت ماندگاری آن در جامعه خسته شده و در این شرایط تحمل مشکلات جدید را ندارند.
دولت باید ستاد مستقلی را برای نظارت بر تولید و توزیع مناسب کالاهای حساسی تشکیل دهد تا جامعه درگیر کمبود احتمالی این کالاها نباشد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: نباید فراموش کرد کرونا از تحریم بدتر است و نمی توان کالاهای اساسی را با دور زدن کرونا وارد کشور کرد، چون بتدریج همه اقصی نقاط جهان با کمبود کالاهای اساسی مواجه خواهد شد. پس باید باور کنیم که کرونا کل جهان را تحریم کرده است. بنده معتقدم که باید به مخاطبان اطلاع رسانی دقیق و واقعی صورت بگیرد تا مردم همکاری بیشتری خصوص مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

آبتین امیری دادن اختیار ویژه به استانداران را بهترین راهکار در جهت مقابله با بیماری کرونا دانست و یادآوری نمود: در شرایط فعلی هر استان می تواند براساس واقعیت ها و ضرورت های استانی خود، این بحران را مدیریت کرده و دولت نیز به پشتیبانی از این ستادهای استانی بپردازد. این تنها روش ممکن برای جلوگیری از سرایت مشکلات یک استان به دیگر استان ها و جلوگیری از سراسری شدن مشکلات است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تصمیمات ستاد کرونا به موقع نیست، خاطر نشان ساخت: غالب این تصمیمات دیر و بصورت قطره چکانی و محافظه کارانه است. این روش هزینه مهار کرونا را بالا می برد. بر اساس شواهد مردم و نهادهای عمومی مثل شهرداری تا اینجای کار در جهت مقابله با بیماری کرونا خوب جلو آمده اند، این خود اتکایی برای جلوگیری از بحران حتی در روستاها هم دیده می شود. از طرفی مردم و شهرداری ها در حال همکاری برای حفظ امنیت شهر و ضدعفونی مستمر شهرها هستند.

امیری پیرو اقدامات بعمل آمده برای مقابله با بیماری کرونا در بندرعباس تصریح ورزید: تلاش می کنیم به لحاظ اعتباری فعالیت های شهرداری بندرعباس را در خصوص ضدعفونی و حفظ پاکیزگی شهر تامین کنیم، اما استمرار و گستردگی کار می طلبد که مردم و خیرین هم پای کار بیایند و در پشتیبانی امور همکاری داشته باشند. باید بدانیم که مقابله با کرونا تنها متوجه یک نهاد خاص و دولت نیست، بلکه دیگر قوا و سایر نهادها هم می بایست در کنترل بحران به میدان ورود کرده و نقش آفرینی کنند.

این کارشناس اهل سنت متذکر شد: پیام من به مردم این است که بحران را جدی گرفته و در پیشگیری نهایت دقت را داشته باشند، زیرا امکانات بهداشتی در کشور ما توان خدمات رسانی در سطح گستره را به بیماران ندارد. شاید لازم باشد خود را برای روزهای سخت تر آماده کنیم. ضروری است که همه نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم و مشکل دیگران را مشکل خود بدانیم تا امکان مدیریت هر کمبودی وجود داشته باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن