گفتگو و مصاحبه

تبلور صدای اذان در کشورهای غربی نماد قوت تمدن اسلامی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نگین شهر تبلور بانک اذان در مساجد مسلمانان قاره سبز را نشانه احیای مجدد تمدن اسلامی در غرب دانست.

به گزارش آوای سنت، ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ما منظور غرب از مفهوم آزادی را اختیار دادن به زنان و مردان را در امورات مختلف دانست و گفت: آنچه که غرب در شعارهایش درباره مفهوم آزادی مطرح می کند بدان معنا است که دختران و پسران جوان و همچنین زن و مرد به اراده خود عمل و به هر شکل که دلشان می خواهد با مردم در ارتباط باشند.

جوامع غربی به فرزندان اجازه می دهد در انتخاب دوست آزادانه عمل کرده و والدین شان را از دخالت کردن در این امور منع می دارد. غرب طی صد سال گذشته در زمینه پوشش فردی و اجتماعی شاهد پسرفت های زیادی بوده است. در هزار و نهصد میلادی نیمه برهنه شدن در انظار عمومی جرم بزرگی به حساب می آمد بود و متولیان کلیساها انتقادات شدیدی به این مسئله وارد می کردند، اما رفته رفته و با صنعتی شدن زندگی ها و رقابت در سطوح کلان تجاری، استفاده از تصاویر زنان در روی محصولات و بکارگیری دختران در باشگاه‌های ورزشی و نظامی، موضوع حجاب را تحت شعاع قرار داد.

تجار و سیاستمداران عنان اختیار را به دست گرفته و کلیه به اصطلاح محدودیت ها را از سر راه برداشتند. امروز می بینیم که زنان، مردان و دختران غربی در مکان های تفریحی و سواحل به صورت عریان در آمده و خودشان را از هر قید و بندی رها می کنند.

آخوند خوجملی، تبلور بانک اذان از برخی مساجد شهرهای بزرگ در اروپا را نشانه احیای مجدد تمدن اسلامی در غرب دانست و افزود: اصالت مسلمانان با اعمال شان ارتباط دارد، نه به آنچه که غربی ها به مردم شان تلقین می کنند. سرمایه های غربی ها در دو دهه گذشته عمدتا صرف اشغالگری و به تصویر کشیدن چهره خشن از دنیای اسلام شده است. آنها کمتر شناختی از پیامبران زمان اجداد خود دارند و برای همین دین در زندگی شان بیگانه است.

پیامبران آمده بودند تا در حقیقت با بی عدالتی و ظلم مبارزه کنند. حضرت ابراهیم علیه السلام با نمرود، موسی کلیم الله با فرعون، حضرت عیسی علیه السلام در برابر بت پرستان به قد علم کرده و به معرفی خدای یگانه در میان مردم پرداختند.

امام جمعه نگین شهر یادآور شد: غرب هرگز در اهدافش موفق نخواهد شد و روزی فرا می رسد که پرچم اسلام در دورترین سرزمین ها به احتزار در آید. انبیاء زمانی مبعوث شدند که سرزمین شان در اوج نابرابری بسر می برد. یکتا پرستان به صلیب کشیده شده و زیر دست شکنجه گران جان دادند. آن مردم از جان و موقعیت خود گذشتند تا دین خدا در روی زمین حاکم و برقرار شود و در کمال تاسف می بینیم که امروز مجالس قانونگذار غربی همان سیاست های کهنه را به شکلی دیگر در آورده و خداشناسی را فقط در غالب شعار فریاد می زنند.

آخوند خوجملی خطاب به جوانان متذکر شد: دین و ارمغان رسول گرامی صلی الله علیه وآله وسلم تنها برای شکرگزاری از نعمت ها نیست، بلکه خدای متعال صابرین را دوست می دارد. مشکلات معیشتی را به نحوی مدیریت کنیم تا از این مرحله گذر شود. مهم تر از معیشت روزمره، سرگردانی و بلاتکلیفی در امور دین است. برخی از جوانان کارهای دنیوی را واجب تر از دین می شمارند. کار و تحصیل درآمد زمانی برکت دارد که هر بامداد را با دین و طلب حاجت از بارگاه الهی شروع کنیم.

این عالم و استاد اهل سنت خاطر نشان کرد: اندکی از خواسته ها کم کرده و به قناعت روی بیاوریم. غربی ها رقبای صنعتی ما می باشند و قوانین شان با قوانین اسلام آزاد اندیش در تضاد قرار دارد. سالیانه بسیاری از گردشگران اسلام را از داخل حدود اسلامی اقتباس نموده و اعمال ما را سرلوحه می گیرند. اعمال و فرایض دین را در این ایام قطع و به بعد موکول نکنیم. آنچه که پشت سر گذاشته می شوند امتحانی برای سنجش حدود تحمل انسان ها هستند. امتحانات تمام می شوند، اما دستمایه اعمال باقی خواهند ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن