گفتگو و مصاحبه

ترویج بی حیایی از مظاهر پیدایش ناهنجاریها در جامعه اسلامی

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی مظهرالتوحید تایباد نگاه و شتاب در زندگی برخی اقشار جوان باعث پیدایش ناهنجاری ها، آسیب ها و اشتباهات غیر قابل جبران عنوان کرد.

به گزارش مولانا عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما یکی از دلایل ازدیاد بلایا در کره خاکی را عادت انسان ها به بی حیایی دانست و گفت: ایجاد تغییر در البسه و پوشیدن البسه های شبیه مردان توسط برخی زنان و استفاده از لباس تنگ، چسبان و بدن نما توسط عده ای از مردان را از مصادیق بارز ترویج بی حیایی و تشویق جوانان به این الگوهای بد و جلف و غیر اسلامی می باشد. در چنین اجتماعی مسلما انسان ظاهر بین از شرم غافل شده و احترام میان بزرگتر و کوچکتر در نتیجه مشاجره های لفظی از بین خواهد رفت.

سابق بر این فرزندان خود را به خدمت والدین در اورده و هیچ یک از دستور ایشان را نادیده نمی گرفتند، اما متاسفانه امروز این والدین هستند که تمام وقت باید در خدمت اولاد خود باشند. بخشی از اقشار جوان طرز فکر، نوع رفتار و عادات حسنه پدر و مادر خود را مربوط به گذشته، قدیمی و مغایر با باورهای و پسندهای کنونی می پندارند و از این رو ارشادات و توصیه ها چندان جدی گرفته نمی شود.

مولانا صالحی غرور، تکبر و خود بزرگ بینی را از مهمترین دلایل فاصله گرفتن فرزندان از والدین خواند و افزود: وابستگی بیش از حد به فضاهای اینترنتی و سایبری و بهره مندی نامناسب از امکانات اینچنینی سبب شده تا عده ای خود را تحصیل کرده، صاحب نظر و اندیشه و دارای کمالات دیده و در سوی مقابل نسل دیروز را کم سواد، عقب مانده و دارای افکار کهنه می دانند. این نگاه و شتاب در زندگی بیشماری از ناهنجاری ها، آسیب ها و اشتباهات غیر قابل جبران را باعث شده است.

افکار جدید نشئت پذیرفته از فرهنگ های مبتذل بیگانه در عرصه های مختلف که هیچ سنخیتی با دین اسلام و آئین نورانی رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ندارند و لذا جز ایجاد چالش و معضل برای نسل جوان امروز به همراه نمی آورند.

مدیر مدرسه دینی مظهرالتوحید تایباد پاره ای از ازدواج های عصر حاضر را سوغات الهام گرفتن از مدل غربی و آمریکایی توصیف کرد و عنوان نمود: آشنایی در مترو و خیابان و تصمیم به ازدواج بدون اطلاع والدین و بزرگان فامیل از جمله اصلی ترین دلایل جدایی های بشمار رفته و گاها بلاتکلیفی متولدین این نوع کانون های سست می باشد. کانونی که با اندک ناملایمتی متلاشی شده و تبدیل به تلخ ترین خاطرات زندگی جوانان سرکش، خودرای و ظاهر پسند می شود.

محصول این سرکشی ها پیدایش بیماری ایدز، ویروس کرونا است و اگر غفلت ها تداوم یابند پیدایش ده ها بیماری کشنده دیگر در آینده نزدیک به علت عدم پایبندی به دین و سنت را موجب خواهد شد.

مولانا صالحی هزینه های سرسام آور در چشم و هم چشمی ها و مناسبت های غیر ارزشی را تحمیل خسارت بر معیشت و تاوان افکارهای ناپسند برشمرد و متذکر شد: تن دادن به مبالغ هنگفت برای یک شب خوشگذارانی را ارجح تر از صرف اندکی هزینه برای فرستادن فرزند به مکاتب تابستانی و قرآنی می دانیم. دادن صدقات، خیرات و دستگیری از قشر ضعیف جامعه را هر چند با مبلغ ناچیز را وظیفه دیگران دانسته و از مسئولیت آن شانه خالی می کنیم. کم فروشی و کم کردن از جنسی که مردم بابت آن هزینه می کنند پدید آورنده قحطی های غیرقابل پیش بینی است و کار طاقت فرسا بر زندگی ها سایه خواهد انداخت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن