گفتگو و مصاحبه

ترویج مدلهای پوشش اسلامی زمینه ساز اصلاح جامعه

آوای سنت: مدیر مدرسه دینی خواهران ام الابرار شهرستان آق قلا ترویج مدل های اسلامی به جای الگوهای جلف و زننده را یکی از الزامات حفظ عفت و حیای اسلامی دانست.

به گزارش آوای سنت، حاجیه آسیه میرزاعلی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که افراد معمولا برای حضور در هر مجلسی شئونات ان را در نظر گرفته و مطابق با مخاطب و جماعت حاضر آمادگی پیدا می کنند، گفت: مسجد جایی است که مخاطب آن الله متعال برای نمازگزاران می باشد و از این رو می بایست به این مکان مقدس بیش از دیگر اماکن اهمیت داده و به نحوی در محضر خالق یکتا حاضر شویم که در شان مجلس باشد. لذا همان گونه که یک بانوی مسلمان پیش از قرار گرفتن بر سر سجاده نماز، وضو اختیار کرده و روحش را مطهر می سازد، می بایست به جسم هم پرداخته و خویشتن را به لباس و حجاب اسلامی بیاراید.

بانو میرزاعلی با تاکید بر این مسئله که منظور از پوشش مناسب بدان معنا نیست که خواهران نمازگزار برای رفتن به مساجد لباس های بیش از حد گشاد بپوشند، افزود: لباسی که بیش از اندازه گشاد باشد به نحوی دیگر جلب توجه نموده و ضمنا نجابت زن را به چالش می کشد، پس لباس زنان ما نه بسیار تنگ و بدن نما و نه چنان گشاد باشد که عرف جامعه آن را رد می کند. خصوصا بانوان جوان بدانند که به دلیل شرایط سن و سال بیش از زنان دیگر در معرض دید قرار داشته و حتی در انتخاب نوع کفش هم می بایست دقت کافی بخرج دهند.

مدیر مدرسه دینی خواهران ام لابرار شهرستان آق قلا ترویج مدل های اسلامی به جای الگوهای جلف و زننده را یکی از الزامات حفظ عفت و حیای اسلامی دانست و متذکر شد: تا مادامی که تبلیغات مدهای غربی حرف اول را زده و بانوان هنرمند ما در کارگاه دوزندگی خود، مدل های غیر اسلامی را ترویج دهند از دختر جوان نمی توان انتظار داشت که پوشش و حجاب اسلامی را بشناسد. البته پیشنهاد نمی شود که مدیران کارگاه‌های دوزندگی کسب و کارشان را به دلیل بر عهده داشتن یک مسئولیت خطیر در قبال جامعه به تعطیلی بکشاند، بلکه بهترین کار این است که مدل زیبای اسلامی را شناخته و به تبلیغ آنها بپردازند تا به تدریج در جامعه تغییر ایجاد شود.

بانو میرزاعلی یادآور شد: اسلام با تنوع در جنس و رنگ لباس مخالفتی ندارد. شرع دین ما پارچه های بدن نما را جلف و ناپسند می داند. در غرب هم زمانی زنان از پوشش مناسب استفاده می کردند، ولی از روزی که زن غربی بعنوان برند تبلیغ کالاها به حساب آمد، رفته رفته لباس های شان تنگ و کوتاه شده و مقام شان را تا حد ممکن تنزل بخشید. جوامع اسلامی نیز در معرض چنین خطری قرار دارند. از این رو دختران جوان ما بدانند که هر مدلی برازنده زن مسلمان نبوده و در اسلام آنقدر تنوع وجود دارد که در مناسب باشد.

این بانوی اهل‌سنت ترکمن ماه مبارک رمضان را آوردگاه تجدید میثاق با آرمان های رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: به علاوه، یازده ماه دیگر سال هم برای بندگی است. از این رو در رفتار و کردار هایمان بازنگری کرده و تا رمضان آینده خود را با نماز و طاعات بیگانه نکنیم. غرورمان را به جای جلوه کردن مقابل چشم بیگانه در تاسی از رفتار زنان بزرگ اسلامی بکار بگیریم.

به بهانه امروزی بودن نصایح اهل دین را رد نکنیم. حیات و مرگ گذشته و امروز نمی شناسد. امکانات امروز برای تسهیل در انجام کارها به تولید در می آیند و اینها باعث تغییر نگاه به اصل دین و اعتقادات نمی شود. سرانجام روزی خواهد رسید که به اعمال همه انسان‌ها به طور یکسان و بدون در نظر گرفتن گذشته و حال رسیدگی خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن