گفتگو و مصاحبه

تعامل برخی از حکام عرب با اسرائیل مایه ذلت است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت رضوانشهر تعامل اعراب با اسرائیل را مایه ذلت جهان اسلام برشمرد.

به گزارش آوای سنت، افندی عبدالقادر داداشی طی گفتگوی تلفنی با خبرنگار ما، واقعیت تمام نمای اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل غاصب و کشتار مردم مظلوم غزه را تلاش برای ایجاد شکاف میان امت مسلمان خواند و گفت: البته اقدامات آنها برای رخنه و نفوذ در میان ممالک اسلامی بدون اثر نبوده و عنقریب می رود تا متاسفانه شاهد افتتاح سفارت اسرائیل در چند کشور عربی دیگر نیز باشیم. تعامل برخی حکام اعراب با اسرائیل در این برهه از زمان و در حالی که مردم فلسطین از حقوق اصلی خود محروم هستند، یک جریان ذلت بار برای دنیای اسلام می باشد. آنها بحث تعامل با این رژیم جعلی را مطرح کرده و آن را به نفع خود و منطقه می دانند، اما در تاریخ صدر اسلام می خوانیم که اجداد همین متجاوزین بر عهد خویش با نبی مکرم اسلام وفا نکرده و در زمان اشغال فلسطین نیز تعهدات اجدادشان را زیر پا گذاشته اند.

افندی داداشی با تاکید بر استمرار سیاست دفاع همه جانبه از موجودیت فلسطین اظهار داشت: این کشور در زمان حضرت عمر رضی الله عنه رسما به سرزمین های اسلامی پیوست، اما سران اسرائیل گذشته را از یاد برده و با تعرض به بیت المقدس در آن سرزمین و بخشی از خاورمیانه قدرت نمایی می کند. سازمان ملل بر اساس منشوری که اعضایش به آن پایبند هستند، هر گونه تجاوز و اشغال خاک ملت ها را محکوم می کند، ولی در مقابل کشتار مردم بی دفاع فلسطین سکوت اختیار کرده و یک روز پر از نکبت را در تاریخ تاسیس خود بر جای گذاشت که مسلما تاوان این عمل را در پیشگاه خدای متعال خواهند پرداخت.

امام جمعه اهل سنت رضوانشهر در این باره تسریح کرد: گرچه اسلام با اصل تعامل مشکل ندارد و هر زمان که شرایط ایجاب کند با ملت های غیر مسلمان و حتی یهود در یک کشور مستقل تعامل بر قرار کرد، لیکن ما می دانیم که تعامل با دولت اسرائیل ثمری جز به رسمیت شناختن تجاوز به خاک کشور اسلامی به همراه ندارد و مجوزی است که امکان می دهد آنها فلسطین را کاملا به اختیار خود در آورند. لذا باید به حمایت خود از بیت المقدس و مسجدالاقصی ادامه بدهیم تا روزی که شعله فتنه یهود خاموش شده و فلسطین مجددا روی امنیت و آرامش را ببیند.

افندی داداشی هرگونه تعامل با اسرائیل را بر خلاف وحدت امت و منافع جهان اسلام دانست و افزود: بنابر دلایل و مستندات بسیاری، اسرائیل نباید باشد، هچنان که گفته شد داعش نباشد و با آن مبارزه کردند تا سرانجام محو شد. رژیم صهیونیستی نیز در واقع همان کار داعش را به نوعی دیگر انجام می دهد و با دامن زدن به ارعاب و تهدید می کوشد تا دنیای اسلام را از حدود اشغال شده به عقب براند. پیام واضح به سران کشورهای عربی این است که گمان نکنند اسرائیل روزی فلسطین را به رسمیت بشناسد، زیرا آنها این کار را یک شکست مفتضحانه در کارنامه خود می دانند.

این عالم فرهیخته اهل سنت یادآور شد: باورها بر این است که اسرائیل به فنا خواهد رفت. آنها تحت حمایت های غربی ها و با استفاده از اسلحه بر سیطره خود ادامه می دهند تا روزی که وافعا بفهمند پندارشان درباره اجبار کردن فلسطینی ها به ترک موطن شان اشتباه بوده است. مردم فلسطین از اسرائیل ترس ندارند و تنها چیزی که این دو را از هم متمایز می کند نابرابری شان در داشتن امکانات می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن