گفتگو و مصاحبه

تقویت وحدت با رویه همراهی و همکاری

آوای سنت: استاد حوزه علمیه محمدیه نگین شهر، پیدایش شکاف در سرزمین های اسلامی را باعث بدبینی امت واحد نسبت به دین الهی عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت نعمان آخوند تاتاری در گفتگو با خبرنگار ما، یکی از نقشه های استعمارگران در راه رسیدن به اهداف شان در کشورهای اسلامی را ایجاد تفرقه میان امت مسلمان خواند و گفت:.۰ آنها از دو طریق در صدد جلوگیری از وحدت ملتهای اسلامی بر آمده اند. از جمله این برنامه ها، ترویج تعصب نژادی و قومی – طایفه ای یا ملی گرایی است و راه دیگر تحریک تعصبات فرقه ای مانند شیعه و سنی می باشد.

امام خمینی (ره) خطرناک تر و غم انگیزتر از ملی گرایی را پیدایش اختلافات بین اهل سنت و جماعت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمن ساز بین برادران اسلامی یاد می کند.

آخوند تاتاری در این خصوص افزود: امروزه و در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خویش را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته اند، وحدت اسلامی بسیار ضروری تر از گذشته احساس شده و پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگیز پیامدی جز به هدر رفتن سرمایه ها و بهره برداری دشمن از اختلافات نخواهد داشت.

بنابراین امت واحد در این عصر بیش از گذشته نیاز به وحدت داشته و بیش از هر زمانی باید با یکدیکر رویه همکاری، همیاری و مساعدت در پیش بگیریم.

مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر هر گونه تحرکات شبهه برانگیز در موقعیت کنونی را موجب تفرقه میان صفوف جوامع اسلامی دانست و یادآور شد: به تجربه ثابت شده است که دنیای اسلام از اختلافات آسیب دیده است و هرگونه اقدامات تنش زا، قبل از آنکه به وحدت میان مسلمین و تقریب بین مذاهب ضربه بزند، چهره نورانی مکتب اسلام را در سطح بین الملل مخدوش می‌ سازد. لذا شکاف میان طبقات، اذهان مسلمانان و بویژه اقشار تحصیل کرده را به مکتب نورانی اسلام بدبین می‌ سازد.

آخوند تاتاری با استناد به حدیثی از رسول گرامی صلی ‌الله ‌علیه ‌و ‌آله‌ وسلّم عنوان نمود: امت اسلام در سراسر کره خاکی از نژادها و زبان مختلف، اعضاء یکدیگر بپده و همه آنان به منزله یک جسد هستند که اگر عضوی از آن به درد آید، سایر اعضاء نیز متاثّر خواهد کرد.

شکّی نیست در برهه ای بسر می بریم که تمامی دشمنان برای نابودی اسلام هم پیمان شده و همه امکانات سیاسی و اقتصادی خود در صحنه بین الملل را جهت سقوط اسلام بکار گرفته‌ اند.

آخوند تاتاری، وحدت اسلامی به معنای اتحاد و هم بستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی توصیف کرد و تاکید ورزید: یکی از عوامل پیشرفت ملت‌ها و رمز پیروزی آنها، پیوند و اتحاد بوده است. همانگونه‌ که می دانیم تجمیع قطرات آب، مخزن بزرگی از این منبع حیاتی را تشکیل می دهد و با پیوستن جوی ‌های کوچک و بهم پیوسته رودخانه‌ها، دریاها و اقیانوس های عظیم پدیدار می گردند.

بنابراین اتحاد مومنین نیز صفوف بزرگی از اسلام متحد را ایجاد خواهد کرد‌. در دوران شکوفایی اسلام، همبستگی ملل مسلمان باعث وحشت دشمنان می شد.

این اندیشمند اهل سنت ترکمن خاطر نشان ساخت: هرگاه حلقه های همبستگی و انسجام مورد نظر قرآن کریم بهم پیوند زده شوند، یهود و نصاری خیال تجاوز به سرزمین های اسلامی و غارت اموال مسلمانان را برای همیشه از سر بیرون خواهند کرد.

در این راستا قرآن مجید سرزمین های اسلامی را به سوی یگانه عامل وحدت، یعنی مسک به حبل اللّه دعوت کرده و پیروان نبی مکرم را از هر گونه تفرقه، دامن زدن به بحران های تنش زا و جنگ و ستیز با یکدیگر برحذر نموده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن