گفتگو و مصاحبه

تلاش های جماعت دعوت و اصلاح در روزهای کرونایی

مسوول روابط عمومی جماعت:همه ظرفیت های ما در خدمت مردم قرار گرفته است

آوای سنت : مسوول روابط عمومی جماعت دعوت و اصلاح، مهم ترین فعالیت های این تشکل مدنی را در هفته های اخیر تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ما عثمان عباسی در گفتگوی اختصاصی با سایت آوای سنت تاکید کرد: جماعت دعوت و اصلاح از همان هفته های نخست شیوع ویروس کرونا، از همه ظرفیت های خود برای کمک به مردم استفاده کرده است.
این فعال اهل سنت افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا جماعت دعوت و اصلاح ضمن نامه نگاری با وزیر بهداشت و بیان برخی از مطالبات کادر درمانی، خواستار توجه بیشتر به مشکلات این قشر شد.

عباسی در ادامه مشروح اقدامات انجام شده را به شرح ذیل تبیین کرد:
حوزه اطلاع رسانی و ارتقای سطح هوشیاری مردم:
۱- در این حوزه ، رسانه های رسمی جماعت ضمن پوشش اخبار صحیح، به روز و به موقع در زمینه بیماری کرونا، صدور فراخوان های عمومی و اختصاصی برای اعضا جهت پایبندی به راهنمایی و درخواست های پروتکل های بهداشتی و درمانی و همکاری با نهادهای تصمیم گیر و مدیریتی مرتبط با این حوزه در ایام شیوع بیماری و قرنطینه.
۲- دعوت از کارشناسان متخصص جهت گفتگوهای کارشناسی درحوزه های متفاوت در رسانه های فضای مجازی خود.
۳- تهیه و پخش کلیپ های صوتی و تصویری با محتوای سخنرانی های اخلاقی،دینی،بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین کارهای هنری، آموزشی و۰۰۰
۴- مشارکت و همکاری تشکیل کمپین های اطلاع رسانی و چالش های فرصت سازی از بحران

حوزه خدمات عمومی و عام المنفعه: الف) درخواست از کلیه اعضا و هواداران جماعت جهت ارائه خدمات رایگان در حوزه تخصصی و شغلی خود در حد امکان به عموم شهروندان جامعه.
ب)اقدام و همکاری در زمینه گندزایی و ضد عفونی نمودن معابر عمومی، مساجد و…
ج)تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مانند ماسک،دستکش، لباس ایزوله، مواد ضد عفونی کننده و… اهدای این اقلام به مراکز بهداشتی و درمانی.
د)تهیه و توزیع مواد بهداشتی و مواد خوراکی بین اقشار آسیب پذیر و نیازمند.
ه) دیدار هیأت نمایندگی جماعت از مراکز درمانی و تقدیر و تشکر از پرسنل بهداشتی و درمانی.

امور خیریه و مالی:
این تشکل مدنی با بهره گیری از اعتماد اعضای خیّر، همچنین سایر خیّرمندان جامعه و مؤسسات خیریه درحد توان و شرایط مقدور جهت کمک مادی به اقشار آسیب پذیر جامعه و به ویژه کسانی که از لحاظ شغلی در این ایام منابع درآمدی شان دچار ضرر و آسیب شده است، اقدام نموده است.
بخشش اجاره ماهانه مغازه و منازل در این ماه های درگیر بودن مردم با این بیماری از جانب بسیاری از اعضا و هواداران به صورت خود جوش بخش دیگر از خدمات نوع دوستانه اعضای جماعت بوده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن