گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

درآمد های نفتی تنبلی را در جامعه اسلامی رواج داده است

آخوند اونق: عصر امروز دوره تقابل اندیشه هاست

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرترکمن توطئه های دشمنان غربی و ضعف ایمان در برخی سران کشورهای منطقه را از دلایل اصلی بروز مشکلات امروز دنیای اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت استاد قربان محمد آخوند اونق در دیدار با خبرنگار ما با اشاره به وجود منابع عظیم نفتی و ذخایرغنی در منطقه گفت: درآمدهای نفتی از سال ها پیش باعث شده است برخی از دول منطقه سیاست وابستگی به بیگانگان را ادامه دهند، حال آنکه اگر قدری همت به خرج داده و به امر تولید و مقوله خودکفایی بها می دادند، امروز تا این حد محتاج به محصولات خارجی نبودند.

این عالم شاخص ادامه داد: خدای متعال انسان ها را از نظر توان فکری و ذهنی شبیه هم آفریده است، پس نمی توان گفت که غربی ها می توانند و ما نمی توانیم.دانشمندان و مخترعین غربی نیز مانند سایر انسانها از نوع بشر هستند و برتری خاصی نسبت به همنوعان خود ندارند. آنها ریاضت پیشه می کنند تا بتوانند به هدف خود رسیده و بازار ممالک نفت خیز اسلامی را مصادره نمایند.

نفت بلای سیاه جامعه اسلامی

مدیر حوزه علمیه اعظمیه اهل سنت بندرترکمن علت شرایط موجود را در شیوه سیاست گذاری ها دانست و افزود: نفت نعمتی غنی است که با سود فروش آن می توانیم کارخانجات عظیم را تاسیس کرده و با استفاده از فناوری پیشرفته به رقیب اقتصادی کشورهای قدرتمندی مانند چین و ژاپن تبدیل شویم؛ اما متاسفانه علاقه به اجناس لوکس و خرید زیوآلات گرانبها عادت بد مسلمانان منطقه شده است.

آخوند اونق تاکید کرد: کشور ما و سایر ممالک منطقه سالیان سال در استعمار انگلیس و شوروی سابق قرار داشتند. با این حال آنها را دوستان خود پنداشته و از اتحاد و همدلی با یکدیگر سرباز می زنیم. امروز ضعف ما به حدی رسیده است که رئیس جمهور آمریکا بی پروا ادعا می کند نیتش کسب درآمد از طریق ایجاد فتنه و آشوب در منطقه است؛ با این همه کماکان درخواب غفلت بسر می بریم.

ما در اصول و اعتقادات اسلامی مشکل خاصی نداریم. احترام به عقاید مذهبی در بین مسلمانها رشد پیدا کرده و در این خصوص اقدامات کافی انجام شده است. اما متاسفانه در عرصه های اقتصادی کم کار بوده و درآمدهای سرشارنفتی در ما سستی و تنبلی ایجاد کرده است.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن آینده دنیای اسلام را مبهم و نامعلوم خواند و اظهار داشت: کسی نمی تواند آینده را پیش بینی کند و از سوی دیگر تجربه نشان داده است که شرایط حاکم مدت طولانی پایدار نمی مانند. مسلمین در صدر اسلام هوای نفس را زیر پا گذاشته و به تقویت ایمان درون پرداختند و نتیجه این شد که بسیار قدرتمند شدند. امروز ایمان در بین ما ظاهری شده ودر باطن خود به خواهشات نفسانی اهمیت می دهیم. لذا بر بار مشکلات افزوده می شود.

خبرنگاران اهل سنت تجربه اندوزی کنند

آخوند اونق در بخش بعدی سخنانش رسالت پایگاه های خبری را در اشاعه فرهنگ غنی اسلامی بسیار مهم خواند و بیان نمود: ضرورت دارد تا خبرنگاران اهل سنت که وقت خودشان را وقف خدمت به آرمانهای اسلامی می کنند ، دراین حرفه به مهارت و تجربه مفید برسند.

 خبرنگاران حوزه دین و مذهب می بایست ارتباط شان را با مراکز دینی افزایش بخشند و در این زمینه نیاز به کار بیشتر داریم. برقراری نشست های منظم اصحاب رسانه با علما و همچنین انتشار اخبار مهم حوزه ها می تواند موجب افزایش اطلاعات مردم گردد.

مدیر حوزه علمیه اعظمیه اهل سنت بندرترکمن تصریح کرد: نگاه ما به فعالیت خبرنگاران اهل سنت بسیار مثبت می باشد، چرا که انعکاس فعالیت های آنها در جامعه ملموس است. مدیران حوزه می بایست همکاری های لازم را با خبرنگاران داشته باشند.

جنگ امروز جنگ افکار است

 دنیای اسلام در گذشته برای مبارزه با کفار نیاز به سلاح نظامی داشت. درعصر فعلی تاثیر قدرت قلم بیش از سلاح های جنگی است.

قدرت قلم می تواند میان دو ملت جنگ و درگیری به وجود آورده و یا به سالها کشمکش و منازعه دولتها پایان بخشد.

بی شک دشمنان قسم خورده دست از نقشه و توطئه برعلیه مسلمانان نخواهند کشید. امروز جنگ های میدانی کاهش پیدا کرده  و تلاش ها به تخریب فرهنگ دینی، آداب و سنن مسلمان با استفاده از ابزار قلم و فضای مجازی معطوف شده است. ما نیز می بایست به این زمینه بها داده و باید بدانیم بهترین راه غلبه بر دشمن بکار گیری و تقویت بستری است که آنها برعلیه ما بکار می گیرند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن