گفتگو و مصاحبه

دشمنان اسلام در تلاشند نسل جوان را دین گریز کنند

آوای سنت: استاد اهل سنت حوزوی ترکمن هدف معاندین را ایجاد بدبینی نسبت به اسلام در میان نسل جوان دانست.

به گزارش آوای سنت، استاد حافظ احمد داودی در گفتگو با خبرنگار ما یکی از مصادیق تقوا را التزام به صراط مستقیم خواند و گفت: به تحقیق صراط هدایت که روزانه در پنج وقت از خدای خود طلب می کنیم زمانی اتفاق می افتاد که عملکردها در مسیر آن باشد. در غیر این صورت با دعا به تنهایی نمی توان به هدایت رسید. دعا و طلب حاجت در گفتار همه امت نهادینه شده است. جمله مسلمانان از خدای متعال سلامتی، کمال و عاقبت خیر طلب می کنند. بیشماری در خلوت با خالق خود حرف زده و گشایش می خواهند. در این بین اعمال برخی به اندازه فاصله زمین تا آسمان با گفتارشان تفاوت دارد. به زبان حمد و ثنای باریتعالی را می گویند، اما در عمل تابع نفس هستند.

حافظ داودی قوم یهود را از دیدگاه قرآن کریم نماد بدون عمل برشمرد و افزود: از مسیحیان نیز بعنوان نماد عمل بدون علم یاد می شود. اینها پیروانی از ادیان گذشته می باشند که به گروه گمراهان در آمده اند. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نقصان عمل و فقدان علم و آموزش در میان امت را از علامت های نزدیکی به فتنه آخر زمان بیان فرموده است. در چنین زمانی تعالیم دینی کم رنگ شده و بر اثر بازگشت انسان به جاهلیت مصادیق فساد و زنا فزونی خواهد یافت.

استاد ترکمن حوزوی و قاری قرآن کریم ازدیاد انحرافات اخلاقی و اجتماعی و همچنین آسیب های فکری و اعتقادی در میان جوانان را از دیگر دلایل نزدیکی به فتنه آخر زمان عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه شرابخواری و عادت به خمر از گناهان شنیع در دنیای اسلام است. در فضای مجاز گروه های دشمن ماموریت دارند افکار و اعتقادات نسل جوان کنونی را به چالش کشیده و ایشان را نسبت به دین بدبین می کنند. برای مقابله با ترفندها و ممانعت از آسیب ها راهکارهای شناخت از دین کاملا ضروری بنظر می رسد. جوان مسلمان تا دینش را نشناسد از دام اهریمن در امان نخواهد ماند.

حافظ داودی یادآور شد: سالیانه تعدادی بیشماری از بلاد کفر با شناخت از آموزه ها و پند های قرآنی کلمه شهادتین را بزبان آورده و مسلمان می شوند، اما جوان ما علاقه ای به قرآن و مفاهیم آن ندارد. بخشی از جامعه جوان گول گروه های ظاهرا مذهبی را خورده و به طرفداری از افکار مسموم می پردازند. کسانی که با عناوین جعلی روی فکر و روح جوانان کار کرده و به تعریف و ستایش آنها مشغول می شوند تا به آنها حس غرور و خود بزرگ بینی دست دهد. چنین سیاستی رویه خودسری را در جامعه بیدار کرده و مخالفت های ضد دینی نمود پیدا می کند. در زمانه بیداری فتنه بسیاری به تعبیر نبی امت روز مسلمان و شب کافر می شوند. تغییر عقاید به سرعت اتفاق می افتند. این مسائل سبب دین گریزی شده و افراد خودسر بعضا دست به اعمالی می زنند که از یک مسلمان بعید است.

این عالم اهل سنت توصیه نمود: هدایت قلبی را از خدای متعال طلب کنیم تا معاندین نتوانند نقشه های شان را پیش ببرند. در اعمال دچار غرور نشویم که این نیز سبب گمراهی است. خود را بی نیاز از هدایت ندانیم، زیرا بشر نمی تواند عنی مطلق باشد. تبعیت از هوای نفس منشاء بخش عظیمی از مشقات دنیوی می باشد. یقینا دنیا دار مشکلات است و تا رسیدن به خوشبختی واقعی و دائمی در پناه امن الهی قرار بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن