اهل سنت ایرانگفتگو و مصاحبه

دهه سوم ماه رمضان موعد استغفار و کثرت مناجات

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بخش اسالم کثرت مناجات و استغفار در دهه سوم ماه رمضان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، افندی تاج الدین برزکوهی در گفتگو با خبرنگار ما دهه سوم ماه مبارک رمضان را شب های نمازهای نافله و استغفار به درگاه خدای متعال خواند و گفت: لطف و کرم خدای متعال شامل حال تمام مومنین شده است که یکسال انتظار کشیدند تا به ماه مبارک امسال برسند. خصوصا ده شب پایانی بعنوان بهترین فرصت بابت استغفار از گناهانی می باشد که ممکن است در طول یک سال گذشته از ما سر زده باشد. در دو رمضان گذشته که مصادف با بیماری کرونا بود تعداد زیادی ازدوستان، آشنایان و هموطنان ما مبتلا به آن شده و شماری توفیق حضور در ضیافت امسال را پیدا نکردند، پس باید شکر گزار و قدردان این موهبت بوده و شب های پیش رو را به راحتی و سادگی از دست ندهیم. شب هایی که ملائکه از احوال انسان ها به باریتعالی خبر می برند.

وی افزود: فضیلت ده روز پایانی رمضان که بندگان حقیقی از آتش جهنم نجات پیدا می کنند در هیچ یک از شب های ماه های دیگر سال تعریف نشده است. لذا اینگونه بیاندیشیم که شاید این فرصت طلایی و دست نیافتنی در رمضان آینده نصیب نگردد. وعده خدای متعال برای اجابت دعای بندگان و بخشش گناهان در شب های آینده، ما را از هر گونه گناه و آلدگی پاک می کند، بشرط آنکه خالصانه و در نهایت تضرع از درگاهش بطلبیم تا از خطاها و اشتباهات مان در گذشته و جمله مسلمین را قرین رحمتش قرار دهد.

امام جمعه اهل سنت بخش اسالم خوف و رجاء را از مشخصات بنده مومن و عابد دانست و ادامه داد: شخصی که دستش از اعمال کوتاه شده و به دیار باقی شتافته است با قیامت فقط به اندازه یک اتفاق و تحول مهم فاصله دارد. رویدادی که برای همه مخلوقات و جانداران پایان اعمال قلمداد شده و پس از آن انسان یا به راحتی و آسایش می رسد و یا گرفتار مشقات و سختی های به مراتب بدتر و سخت تری نسبت به آنچه که در دنیا مشاهده می کنیم، می شود. خوشی ها و لذت های دنیا گذارا و موقتی هستند و از سوی دیگر مشکلات و سختی های دنیا نیز پایدار و ابدی نمی باشند. سختی ها و مشقات دنیا به دلایلی اتفاق می افتند. برای برخی ها پاداش عمل هستند. برای گروهی تاوان گناه و اشتباه می باشند و البته برای عده ای دیگر نیز امتحان و آزمایش به حساب می آیند.

افندی برزکوهی، دعا و مناجات را ساده ترین راه برای ارتباط با خالق یکتا عنوان نمود و اظهار داشت: در شب های پیش رو همه باید متوجه درگاه الهی باشیم. در فاصله دقایق و ساعات مانده تا سحر نماز نافله بخوانیم و دقایقی را به استغفار مشغول شویم. کسی که لذت روزه را درک می کند مطمئنا درک روشنی از مناجات با خدای خود دارد. در لحظات افطار که انسان از نظر روحی به تحول روحانی می رسد باید دست به برداریم و بخواهیم تا نامه اعمال مان از گناه غبار و غفلت پاک شود. دیدار با رمضان برای میلیون ها انسان روی زمین ممکن است، اما تنها مسلمان واقعی تطهیر میابد. درهای رحمت باز هستند تا ما از درگاهش به فیض برسیم. این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: روز عید فطر را برای خود نقطه شروعی برای بندگی بی ریا مانند روزهای ماه رمضان بدانیم. کسانی که تلاش کردند تا در این ماه با خلوص نیت عبادت کنند همین اخلاص را در سایر ماه ها نیز سرلوحه قرار داده و از عبادت و بندگی غافل نمانند. شخصی که عبادت نکند در جهالت است. جهالتی که فرجام خوبی برای زندگی انسان به همراه ندارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن